"הילדים שכבו, אנשים צעקו שהוא הרג אותם"

עד נוסף במשפט של אספה: "היה לו רצון ליסוע מהר יותר"

בצל פרשיית הטיית המשחקים, באשדוד עדיין עוסקים בפרשה אחרת, תאונת ה"פגע וברח" של יצחק אספה בה נהרג רוכב האופניים ארי נשר ז"ל. אתמול (שני), נפתח בבית המשפט המחוזי שבתל אביב שלב ההוכחות, שבדרך להכרעת הדין.


במהלך החודש הקרוב, יגיעו מספר עדים אל אולמו של השופט צבי גורפינקל, על מנת למסור את גרסתם לאירוע, ביניהם גם עומר לקאו, שחקן עירוני ק"ש וחברו של אספה, שבילה עמו באותו הערב.


בין העדים, הגיעו לבית המשפט המחוזי שני שוטרים שטיפלו באירוע, על מנת למסור עדות. העד הראשון, רס"ר טרק רמל, שמשרת קרוב לחמש שנים בלשכת התנועה במרחב ירקון והגיע אל זירת האירוע לאחר התאונה, אמר: "הגעתי למקום האירוע בסיור שגרתי ולא עקב קבלת הודעה. ראיתי שני אנשים שוכבים על הכביש וכמה אנשים לידם".


רס"ר רמל המשיך: "תוך כדי הדיווחים למוקד שלנו, אנשים הזמינו את מד"א". רמל סיפר כי בעקבות הפגיעה, נותרה על הכביש מראת הרכב המושכר של אספה, שנתן רמז לאיתור הרכב בהמשך הערב: "המראה של הרכב נפלה במקום ודיווחנו לכל המחוז על מנת לאתרו. היה שם נהג מונית שתיעד את התאונה, והוא מסר לי את המצלמה שלו".

אותו נהג המונית המוזכר בעדותו של רס"ר רמל, זומן גם הוא לתת את עדותו: "שמעתי בום אדיר. אני תמיד נוסע עם חלון פתוח, ובמידי הגבתי לבום הזה. בזווית העין לא ראיתי שום דבר פרט לדמויות לא ברורות. רגע אחרי, שמעתי מכונית מאיצה, לא הבנתי מה קורה. מיד אחרי זה ראיתי את הילדים שוכבים על הכביש".


נהג המונית המשיך: "אני לא יודע להגיד באיזו מהירות נסע הרכב לפני הבום, אבל לאחר הפגיעה הייתה הרגשה שהנהג רצה להגביר את המהירות ונתן גז. אני כנהג יכול להגיד שהיה לו רצון ליסוע יותר מהר". הנהג תיאר את הרגעים של אחרי הפגיעה: "ירדתי מהאוטו, ראיתי ילדים שוכבים, הרבה אנשים הגיעו והתחילו לצעוק: 'הוא הרג אותם'. התקרבתי לילדים, הם לא זזו".


השוטר השני שנתן עדות, רס"ר יוסף בדר, שמשרת בתחנת שרת כסייר וערך דו"ח פעולה ודו"ח מעצר, נכנס בשלב מאוחר יותר לסיפור, לפנות בוקר, אז בדרום תל אביב ראו את אספה וחבריו ליד הרכב העונה על התיאור הנכון. כזכור, נטען באותו הערב על ידי השחקן וחבריו שהרכב נפגע בעקבות תאונת חנייה.


רס"ר בדר סיפר על רגע המפגש עם הרכב הפוגע וההחלטה לעצור את אספה: "באותו יום, אחרי שדיברנו עם קצין משמרת ואחרי שהבהרנו את כל הנתונים שמדובר ברכב שעונה לתיאור במצלמות, הקצין קיבל את ההחלטה לעצור את אספה".


במהלך מסירת העדויות, ניסה עורך דינו של השחקן, כפיר דור, לבדוק האם קיימת היתכנות והיה בלבול בין זהותם של יצחק אספה והשחקן עומר לקאו בעת המעצר והתחקור הראשוני.