נעשתה פנייה לרגב: שחררי את דסה מהכלא

מאמצים לאפשר לקשר רעננה לצאת למשחק מול בני סכנין בשבת

המאמצים לשחרור אור דסה מהכלא הצבאי, לקראת המשחק מול בני סכנין שייערך מחר (שבת) גוברים. לאחר שבוצעה פניה אל מפקד בה"ח 6820, סא"ל הרצל איסקוב על מנת לשנות את עונשו של השחקן, מתברר כי רק בכוחו של ראש אט"ל, האלוף יצחק תורג'מן, לקבל את הערעור.


בינתיים, הקבוצה מהשרון מעלה הילוך במאמציה, כשאשר אלון, בעלי הקבוצה מנסה להפעיל לחץ על לשכתו של האלוף תורג'מן ובמקביל הוגשה גם פנייה דחופה ללשכתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב.


בינתיים, גורמים ביחידה של השחקן מספרים שאתמול התקבלה התשובה לערעור שהגיש השחקן, כשמפקד הבסיס הסכים לקצר את עונשו מ-20 ל-17 ימים. אך לפי שעה, הקשר לא יעמוד לרשותו של מנחם קורצקי במשחק הקרוב מול סכנין. כמו כן, נודע כי במידה ולא ישוחרר מהמעצר, דסה עלול להפסיד את ההזדמנות להצטרף לנבחרת הצעירה, כשהשחקן זומן על ידי ניר לוין להכנות הנבחרת הצעירה לקראת אליפות אירופה.


ויק דסה, קרובת משפחה של האחים דסה המלווה אותם בפן האישי והמקצועי, סיפרה לערוץ הספורט: "אור הוא קודם כל שחקן וחשוב לו לעשות צבא, מעבר לתרומה למדינה, גם מתוך מחשבה על הנבחרת. מדהים איזה יחס שונה מקבל בצבא שחקן במכבי תל אביב, לעומת שחקן בהפועל רעננה. הוא עובר המון קשיים בשירות שלו בצריפין".

עוד אמרה נציגתו: "אור לוקח את השירות שלו בצורה מאוד אחראית ובוגרת. לפני שנה נלחמנו להעביר אותו מבסיס למרות  מרוחק לבסיס צריפין. מאז במשך שנה, במקביל לקשיים והקושי שבמעבר בסיס, אור מתלונן שמקשים עליו בכוונה. כעת נוצרה סיטואציה שמציגה את החייל בצורה מרושלת ולא אחראית - אך זה לא המצב".


"כשדיברתי עם המפקדים ביקשתי לעזרתם לשנות את המעצר לריתוק שירוצה לאחר פגרת הנבחרות כדי לא לפגוע במעמדו כשחקן וכחייל בצה״ל. המעצר חוסם אותו במשחק בשבת ובזימון לנבחרת. הסיפור הפך לכדור שלג שיכול היה להימנע עוד בשלב הריתוק. אנחנו לא בורחים מעונש, אלא רק מבקשים להקל עליו או לדחות אותו".


כפי שפורסם לראשונה, השחקן, שמשרת כש.ג בבסיס צריפין, הסתבך בשירות הצבאי כשנשפט לעשרה ימי ריתוק בגין עבירה של איבוד כומתה, אלא שהשחקן ברח מהריתוק ומוקדם יותר השבוע נשפט על ידי מפקד הבסיס ל- 20 ימי מחבוש בכלא 4.