בכר: "שמח שה-VAR נכנס. יהיו פחות טעויות"

מאמן ב"ש על הטכנולוגיה. עלותה: 15 מיליון ש"ח ל-5 שנים

גם הכדורגל הישראלי מתקדם. משחקי הפלייאוף העליון בליגת העל יכללו את טכנולוגיית ה-VAR, ורגע לפני שהיא נכנסת לנורמה בארצנו הקטנה, היום (רביעי) נערך כנס מיוחד בו מוסבר השימוש בה לשחקני ומאמני ליגת העל. כידוע, בספרד, איטליה, גרמניה ובשלל מדינות נעשה בה שימוש כבר שנה שנייה ואחרי שבוצע ניסוי במשחק ליגה א' היא מוכנה לשימוש.


בהתאחדות אישרו כי עלות הטכנולוגיה לחמש העונות הבאות בליגה הבכירה עומדת על 15 מיליון ש"ח.


"אין ספק שזה משהו מיוחד. תמיד יש תלונות על שיפוט, אבל הפעם יהיו פחות טעויות. היתרונות עולים על החסרונות ולכן טוב שזה נכנס", אמר מאמן הפועל באר שבע ברק בכר. "זה יכול להכריע משחקים וזה היה צריך להיכנס למשחקי התחתית לדעתי, אבל זה כבר לא רלוונטי".


מאמן מכבי נתניה, סלובודן דראפיץ' הוסיף: "אני סקרן. זה משהו שאנחנו רוצים לראות איך הוא יעבוד, אם זה יהיה טוב או לא. אני מקווה שזה יעזור לכדורגל הישראלי. יש ביקורות באירופה על המערכת ויהיה מעניין לראות איך זה יעבוד בארץ, אבל הכי טוב שיהיה פייר פליי".


"העונה קיבלנו הרבה גולים שלא היינו צריכים לקבל, אבל צריך שהכדורגל יזרום ויהיה מהנה במקביל. מטריד אותי אם כל תפיסה ברחבה תוביל לפנדל או שלכל דבר יילכו למצלמות לכמה דקות, לא על כל דבר צריך לשרוק לדעתי ולכן אני מקווה שישרקו רק על דברים משמעותיים בגלל ה-VAR", חתם דרפיץ'.


קפטן בני סכנין, חאלד חלאיילה: "חיכינו ל-VAR, אולי עכשיו יוציאו לי פחות צהובים. זה צעד נכון למשחקים חשובים בעיקר. זה ימנע טעויות ודברים ששופטים לא יראו. אני לא מפחד להסתבך בגלל זה, זה יעזור לכדורגל. רציתי שזה יהיה גם אצלנו כי בפלייאוף התחתון יש משחקים משמעותיים וחשובים. לדעתי ה-VAR לא צריך להיות רק לפלייאוף העליון אלא דווקא במשחקים המכריעים בתחתית".

מאמן בני יהודה, יוסי אבוקסיס: "אם לא יהיו הרבה עצירות במשחק בגלל ה-VAR זה יהיה מושלם. אני בעד המערכת אבל הצעירות במשחק יכולות להיות בעייתיות לפעמים. מנגד, כשמראים לצופים את הצילומים, זה מראה לאנשים את האמת ואי אפשר לכעוס על זה. יש הרבה מקרים שקבוצות סופגות שערים לא חוקיים ואני מקווה שפה זה יעזור. כולם יצטרכו לקבל את זה. ה-VAR יכול לשנות הצלחה".



בלם בית"ר ירושלים, מיקי סירושטיין: "זה דבר מאוד חיובי וטוב שמתפתח. מצוין שזה הגיע אלינו. אני מקווה שישתמשו בזה בחוכמה כי לפעמים זה עוצר את שטף המשחק. אני בטוח שהיינו מקבלים פנדל העונה אם היה לנו את ה-VAR".