"יש לי עור ברווז כשאני מדבר על המונדיאל"

פנמה, השער מול בוקה ומכבי פ"ת. צפו בראיון עם קופר

צפו בכתבת הווידאו: מתוך חדשות הספורט


ארמנדו קופר כבש בבומבונרה מול בוקה ג'וניורס, התאמן אצל מרטין פאלרמו בצ'ילה ואפילו הופיע במונדיאל. כעת, קשר נבחרת פנמה בן ה-31 משחק במכבי פתח תקווה אצל גיא לוזון ומרוצה מהחיים בארץ הקודש.


"אני מנסה לייצג את המדינה שלי בצורה הטובה ביותר. להוכיח לעולם שגם בפנמה יש שחקני כדורגל מוכשרים מאוד. השכונות בפנמה מאוד קשות, לא פשוט לחיות שם בצורה נוחה. המונדיאל היה רגע מיוחד, יוצא דופן, שממלא אותך בתחושת גאווה. לראות את זה גורם לך לעור ברווז, כי זה היה המונדיאל הראשון של פנמה. הייתי שם ורק כשהמשחק התחיל, עיכלתי שהגעתי עם פנמה למונדיאל הראשון שלה".


קופר כבש בבומבונרה: "זה תמיד יהיה השער הכי יפה בקריירה שלי, כי עברתי זמנים קשים מאוד בארגנטינה. לא שיחקתי, נתנו לי הזדמנות להיכנס למשחק בדקה ה-25-26 במחצית הראשונה. זה היה 'יום האם' בפנמה ואמרתי לאמא שלי: 'אם יתנו לי הזדמנות לשחק, הלוואי שאוכל להבקיע'. הייתה לי הזדמנות לעשות זאת והקדשתי אותו לאמא שלי, כי זה היה יום האם וזו הייתה כמו מתנה עבורי, להיות רחוק מאמא שלי ביום כזה ולכבוש בו, זה היה הדבר הכי טוב שהייתי יכול לעשות. ועוד לכבוש מול יריבה כמו בוקה ג'וניורס, שמייצגת המון, שעבורי היא הקבוצה הגדולה ביותר בארגנטינה ואני אוהד שרוף של בוקה ג'וניורס. זאת קבוצה שהייתי רוצה לשחק בה, שאני אוהב, זה גם נותן לך תחושה מיוחדת".


הקשר דיבר על המיקום בטבלה על מכבי פ"ת: "הקבוצה לא ראויה למקום שבו היא נמצאת, בגלל הכישרון שיש בה. יש לה שחקנים מספיק מוכשרים כדי לתפוס מקום גבוה יותר. אני לא מאמין שהגעתי לכאן כדי לשנות זאת, אבל כן כדי לעזור".


גיא לוזון מרוצה מאוד מקשר הרכש: "אימנתי שחקנים ששיחקו במונדיאל בשנים האחרונות, גם בבלגיה וגם באנגליה, אבל זה לא העניין. העניין הוא שראיתי שחקן שמשלב יכולות הגנתיות והתקפיות כאחד. קל רגליים מבחינה הגנתית, מוכשר מאוד עם הכדור מבחינה התקפית וידעתי שזה השחקן שאני רוצה".


קופר מרוצה מהחיים בארץ הקודש: "המשפחה שלי שמחה שאני פה, זאת ארץ מבורכת, היא משמעותית עבורנו כי זו ארץ לידתו של ישו, בגלל ההיסטוריה של ישראל, בגלל כל מה שישראל מייצגת. בפנמה אנחנו מאוד מאמינים במה שכתוב בברית החדשה. המכרים שלי היו שמחים עבורי ואמרו שזה המקום הטוב ביותר עבורי, כי אם אלוהים שם אותי פה, זה אומר שאני מבורך".