"חיפה? מהפרקים המאתגרים בקריירה שלי"

צפו. רוקאביצה פותח עונה: "עשו בעבר יותר מדי שינויים"

"כשהגעתי לישראל, שינו קצת את שם המשפחה שלי, אבל כבר התרגלתי. צריך לומר "רוקא-ביצה", אבל כאן קוראים לי "רוקאביצה". זה נתפס, כולם אומרים זאת כך וזה בסדר".


הירשמו כעת לליגת החלומות ואולי תזכו ברכב חדש ונוצץ


כמו הקושי לבטא את שמו של ניקיטה רוקאביצה, כך גם הקושי של אנשי ואוהדי מכבי חיפה להסביר מדוע הם פשוט לא מצליחים לחזור ולהיות 'מכבי חיפה של פעם'.

"אני באמת לא יכול לענות על השאלה", החלוץ הסביר, "אנחנו תמיד רוצה לנצח ויהי מה, אבל לפעמים, כדורגל לא הולך בכיוון שאתה רוצה, כל מה שאתה יכול לעשות זה לתת הכל וכולם נותנים את הכל". דווקא בעונה שעברה, כשמכבי חיפה חוותה את העונה הגרועה ביותר שלה ב-30 השנים האחרונות, רוקאביצה היה קרן אור באפלה של הירוקים. אם בוחנים את פתיחת העונה החדשה, בהחלט אפשר להיות אופטימיים.


אחרי חמישה עשר שערים בעונה שעברה בכל המסגרות, רוקאביצה פתח את 2018/2019 עם שלושה בגביע הטוטו. לצערו, המספרים שלו, עדיין לא הביאו את הירוקים לאן ששאף לקחת אותם כשהגיע כרכש נוצץ מבית"ר ירושלים לפני שנתיים.

"העונות האחרונות היו קשות עבור חיפה. היו פה יותר מדי שינויים, לדעתי, בכל חמישה חודשים, באו והלכו שחקנים", הוא מסביר, "העונה אפשר לראות שלא היו הרבה שינויים. הקבוצה נשארה פחות או יותר אותו הדבר. המועדון מחפש יציבות עכשיו, מה שיהיה בריא בשבילו".

הקיץ האחרון היה טראומטי בשבילו - רוקאביצה בן ה-31 נכלל ברשימת השחקנים המורחבת של אוסטרליה למונדיאל וכבר היה יכול לדמיין את עצמו עומד בהמנון על הבמה הגדולה בעולם. הוא לא שרד את הניפוי הסופי והחלום התנפץ. "קשה לשמוע את הבשורה הזאת", החלוץ נזכר, "במשך כמה ימים, לא רציתי לעשות כלום או לדבר עם אנשים. כאב לי. אגרתי הרבה דברים בתוכי".


החלוץ כבר מסמן את המטרה הבאה – גביע אסיה בחודש ינואר באיחוד האמירויות. אם הוא ימשיך ביכולתו הטובה, הירוקים ייאלצו למצוא פתרונות לחסרונו של המוציא לפועל הכי טוב שיש להם בסגל. "אני חושב שהליגה הישראלית מתפתחת. בעולם אומרים 'אנחנו לא יודעים הרבה עליה', אבל זו לא ליגה קלה", כוכב חיפה מנתח, "זו ליגה טובה, היא מתפתחת ואם אתה משחק ומצטיין במועדון מוכר כמו חיפה, אז לנבחרת לא אכפת איפה אתה נמצא".


בשבוע הבא, מכבי חיפה תפתח את העונה מול מכבי ת"א, אחרי 7 שנים ללא אליפות ועם מה שנראה כמו תקוות צנועות ביחס לשנים עברו. ולמרות הכל, רוקאביצה חולם לתפוס מקום על הקיר ההיסטורי של הירוקים באצטדיון סמי עופר. "זה אחד הפרקים המאתגרים בקריירה שלי. העונה זה מבחן גדול בשבילי, ואני אוהב את זה", הוא מסביר וכבר מפנטז כשנשאל על אפשרות של תואר, "אני לא יודע איזה קעקוע אעשה כשנזכה באליפות, אבל בטוח שאחשוב על משהו".