רכש מפתיע: עדן בן בסט סיכם ל-3 שנים בב"ש

האלופה שילמה 100 אלף יורו על חלוצה של הפועל חיפה

לזה, אף אחד לא ציפה. הפועל באר שבע הודיעה היום (ראשון) כי מימשה את סעיף השחרור של קפטן הפועל חיפה, עדן בן בסט, שעמד על 100 אלף יורו והחתימה את החלוץ לשלוש השנים הקרובות. מדובר בשחקן השלישי של הקבוצה הצפונית שמצטרף לאלופה תוך כחצי שנה אחרי חנן ממן ושמואל שיימן. הוא יעמוד לרשות הקבוצה כבר בסיבוב הבא של מוקדמות ליגת האלופות, אם תגיע לשם, מול דינמו זאגרב.


מדובר ברכש ישראלי שלישי של הקבוצה בקיץ הנוכחי אחרי שיימן וחן עזרא. בן בסט ינסה לעזור לקבוצה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות ואולי מהווה איזשהו גיבוי לעזיבה האפשרית של טוני וואקמה, שנמצא בסכסוך עם המועדון בנוגע להארכת חוזהו וכרגע לא חבר לסגל. הניגרי גם פרסום פוסט ברשתות החברתיות בו ביקר את התנהלות הקבוצה, אך לאחר מכן הוריד אותו. בד בבד, מעמדו של תומאש פקהארט מתערער והוא עשוי לעזוב.


בן בסט, אגב, היה בשבועות האחרונים בשיחות עם הפועל חיפה לגבי הארכת חוזהו, שמסתיים בתום העונה הנוכחית, לשלוש שנים נוספות. בשל הדלפת שיחת הווטסאפ הקבוצתית, בה השחקנים צוחקים על התנאים במחנה האימון, לא הסכים יואב כץ לחתום על הארכת החוזה ובעצם הביאה בסופו של דבר לסיום דרכו של השחקן בקבוצה.


ביום רביעי, לאחר שכץ הכריח את בן בסט להתנצל בעקבות ההדלפה, האחרון הרגיש מושפל והתייעץ עם בני משפחתו, שאמרו לו לא לחתום על החוזה החדש. בן משפחה של בן בסט: "כשהוא התייעץ איתנו. אמרנו לו חד משמעית שהוא חייב לעזוב את הקבוצה".


הפועל ב"ש היא הקבוצה ה-9 בקריירה של בן בסט (31). הוא גדל במכבי חיפה וערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים במדי הירוקים, אבל לאחר מכן הושאל למכבי הרצליה, הפועל חיפה (אליה חזר לשתי קדנציות נוספות), עירוני ק"ש, הפועל ת"א, ברסט, טולוז ומכבי ת"א. הפריצה של בן בסט הגיעה בקדנציה השנייה בהפועל חיפה, ממנה הגיע לליגת הצרפתית. ב-2014 הוא חזר לישראל, אבל לא הצליח להותיר חותם במכבי ת"א, למרות שזכה עימה בשתי אליפויות ובגביע, וחזר לחיקה החם של הפועל חיפה.