זר אחד ולפחות 6 צעירים: הרפורמה בלאומית

המנהלת מקדמת מהלך מרחיק לכת למיצוב הליגה כמקומית יותר

פורום הליגה הלאומית במנהלת הליגות לכדורגל ממליץ על רפורמה משמעותית שקוראת להגבלת מספר הזרים לשניים בלבד בעונה הבאה ואחד בעונת 2019/20, זאת על מנת לאפשר ליותר שחקנים ישראלים להשתלב בסגלי הקבוצות.


בנוסף לנושא הזרים, יינתן דגש לשחקנים צעירים, כך שבעונה הבאה כל קבוצה תחויב לרשום בטופס המשחק לפחות שישה שחקנים בגילאי 23 ומטה, מספר שיעלה ל-7 בעונת 2019/20 ול-8 ב-2020/21. המהלכים נעשים גם כדי למצב את הליגה הלאומית כליגה קהילתית ומקומית, ולכן גם המתווה קורא לכניסה חינם לנשים ולילדים עד גיל 8.


ארז כלפון, יו"ר המנהלת, אמר בנושא: "זהו רגע חשוב עבור הליגה הלאומית המתחילה במסע למיצוב כליגה ישראלית, מרגשת וצעירה. ברצוננו להעצים את חוויית הצפייה של ילדים, נשים ומשפחות וזאת לצד יצירת חממת גידול לשחקנים ישראלים צעירים. אנחנו מאמינים כי המהלך יעודד את ההשקעה בשחקני בית, שילובם ויצירת זהות קהילתית חזקה של המועדון. אני רוצה להודות למנהלי המועדונים שהתאחדו כולם לקידום הרפורמה החשובה הזאת, תוך ראייה ארוכת טווח של קידום הכדורגל הישראלי ורצון כנה להצעיד את הליגה הלאומית קדימה".


חשוב לציין שמדובר בהמלצות, וכי יהיה בעייתי להשיג את אישור ההתאחדות כבר לעונה הבאה, בין השאר כי קבוצות רבות חתומות על חוזים עם שחקנים זרים.