עוזרו של איביץ' אישר: "אצטרף למכבי ת"א"

שפונגין יעזוב. בת זוגו של ראיקוביץ' כבר נפרדה מהקבוצה

לאחר סיום עונה מוצלח יחסית, בפעם השלישית ברציפות במקום השני, במכבי תל אביב יערכו היום (שלישי) סבב שיחות עם כל השחקנים שמסיימים את החוזה שלהם בקבוצה בסוף החודש, ויודיעו להם לגבי התוכניות של הקבוצה לגביהם בעונה הבאה. ניק בלקמן, אופיר דוידזאדה, גידי קניוק וז'אן סילבן באבין ייפגשו כולם עם המנכ"ל בן מנספורד היום כשחלקם יקבלו הצעה לעונה הבאה ומחלקם יפרדו. מי שכבר נודע לו כי לא יקבל חוזה חדש הוא יובל שפונגין, שיעזוב את הקבוצה. אחת האפשרויות שעלו בהקשר של המגן היא בני יהודה, אם וכאשר מאור קנדיל יעבור לקבוצת צמרת. טל בן חיים והמנכ"ל קבעו לשוחח בשבוע הבא.


מכבי טרם הודיעה רשמית על החתמתו של ולדימיר איביץ', אך העוזר המיועד שלו מילוש וסלינוביץ' נפרד הבוקר באופן רשמי מקבוצתו ווז'דובאץ הסרבית. בהודעה שלו לעיתונות הודיע שהוא מצטרף למכבי תל אביב כעוזרו של איביץ. "קיבלתי הצעה לעבוד עם איביץ' במכבי והסכמתי", אמר. "ההחלטה לא הייתה קלה. היה לי הכבוד לעבוד עם האנשים הנהדרים בבוז'דובאץ ואני מודה להנהלה ששחררה אותי".


בגזרת העוזבים, פרדראג ראיקוביץ' טרם נמכר וגם אמור להתייצב לתחילת האימונים, אך שני הצדדים מעוניינים שיעזוב והמטרה של המועדון היא למכור אותו בסכום גבוה מזה עבורו רכשה אותו - 3 מיליון יורו. בתוך כך, בת זוגו, אנה קקיץ', כבר פרסמה הודעת פרידה ממכבי באינסטגרם: "הסוף. לעולם לא אשכח את הזיכרונות מהקבוצה הזאת".






The end. I will never forget the memories of this club ?? Maccabi ?? PR 95 ??


A post shared by ANA CAKI? (@cakic__ana) on


למכבי ת"א ישנה אופציה להאריך את החוזה של באבין בשנתיים נוספות, אבל נראה שהיא לא תנצל אותה. הצהובים ינסו לשאול את ניק בלקמן לעונה נוספת מדרבי קאונטי וגם הוא מעוניין להמשיך בקבוצה, אבל שני הצדדים יאלצו להמתין להחלטה של קבוצת האם. הראמס יפרדו ככל הנראה בימים הקרובים ממאמנה גרי רואט שביקש אישור לנהל משא ומתן עם סטוק, ולכן היא ממתינה עם כל החלטה לגבי העונה הבאה עד שתדע מי יהיה המאמן.


לגבי דוידזאדה, הצהובים צפויים להשהות את החלטתם בנושא עד שיסתיים ההליך המשפטי שלו מול הפועל באר שבע, אבל הם כן מעוניינים לקבל אותו בהשאלה לעונה נוספת מגנט. גם לגבי קניוק יחליטו במכבי ככל הנראה רק לאחר סיום ההליך המשפטי בינו לבין מכבי פ"ת.

במכבי ת"א גם צפויים להודיע בימים הקרובים על החתמתו של ולדימיר איביץ' כמאמן הקבוצה, כפי שפורסם לראשונה בערוץ הספורט. הצהובים מאמינים כי גם איתי שכטר יחתום בימים הקרובים. כזכור, הצהובים הציעו לחלוץ כ-350 אלף יורו לעונה בחוזה לשנתיים. שכטר וסוכנו אבי נמני נפגשו גם עם הפועל ב"ש בשבוע שעבר, אבל ההערכה בקרית שלום היא שהחלוץ יבחר בחולצה הצהובה.


ג'ורדי קרויף, שיערוך היום מסיבת פרידה מהשחקנים והצוות סיפר בסיום: "מקווה שזה לא סיום עידן עבור מכבי ת"א אלא רק עבורי. מכבי ת"א ממשיכה ואני מקווה שתמשיך חזק. אני לא נרגש או דומע כי ההחלטה התקבלה מזמן והיה לי זמן לעכל את העצב. אני כבר עם ראש נקי לגבי העתיד".


"אני שמח איך שהחודש האחרון הסתדר לנו. זה היה אסון אם הייתי נפרד ממכבי ת"א כשאנחנו במקום הרביעי או החמישי", הודה קרויף. "זה היה כואב לי בצורה יוצאת דופן. לא השגנו את המטרה שלנו, אבל לפחות שמנו קצת איפור על משהו שנראה לא טוב. אני עוזב כשבחודש האחרון קיבלתי הכרת תודה, כבוד והערכה מכולם, לא רק במכבי ת"א אלא גם ביריבות וזה משמח אותי, אני עוזב אסיר תודה ומאושר בעקבות הכבוד שקיבלתי" .


"אני עדיין מאמין שיכלנו להיאבק חזק יותר על האליפות העונה, אבל דברים קרו כמו שקרו", הסתכל קצת לאחור. "איבדנו שחקנים ומאמנים טובים כי לא מנענו מעולם מאף אחד להגשים את החלום האירופי, או הסיני, שלו. ב"ש הצליחה לשמור על השחקנים שלה אבל יגיע זמן שגם הם ירצו לעזוב. סך הכל לפני שש שנים מכבי ת"א העלתה פה את הרמה של כולן, עכשיו באר שבע הרימה אותה עוד יותר. זה טוב לכדורגל הישראלי שיש פה תחרות בריאה שמרימה את הרמה של כולם".

"מה שהבאתי למכבי ת"א זאת יציבות", ניתח קרויף את תקופותו. "אני לא מתנצל על כך, אבל היציבות הזו הגיעה בעקבות הניתוק של מכבי מהתקשורת וגם מהקהל, זה שלילי שהקהל הורחק, אבל זה המחיר. זה לא היה אישי לא נגדם, אבל זה הביא לנו את היציבות הזו. ישראל חייבת תרבות ספורט מקצוענית אמיתית. שחקנים צריכים לדעת ולהבין מה מותר ומה אסור".


"הרושם הראשון שיש לאנשי כדורגל על ישראל הוא בעייתי", הודה. "אף פעם לא הצלחתי להחתים שחקן או מאמן ביומיים. תמיד יש שיחה, ואז הם חוששים כי אין להם מושג מה קורה פה. הם מתחילים להתקשר לאחרים. אני אגיד לאחרים רק דברים טובים על ישראל, יש כאן צמיחה ואנשים רוצים לבוא לכאן, ולפחות במכבי כל הזרים שבאים לא רוצים לעזוב, וזו מחמאה גדולה".


"אני לא בטוח אם ארצה להיות מאמן שוב", התייחס לעתידו. "אני לא יודע וכשאני לא יודע אני מעדיף לתת לגורל להחליט. נראה אילו הצעות יבואו, וכמו שהגיעה ההצעה ממכבי, ניתחתי את המועדון ואת הסיטואציה ואמרתי שזה נכון עבורי. כשתהיה שוב סיטואציה כזו אקח את התפקיד, אני פתוח גם לתפקיד המאמן וגם לתפקיד המנהל הספורטיבי, מה שחשוב לי זה שאמשיך ללמוד ולגדול".
.
"הרגע הכי גדול שלי במכבי? שער השיוויון של ערן זהבי מול באזל", הוא בטוח. "אני זוכר כמה סבלנו מולם בבית, כי בואו נודה בזה הם מועדון גדול מאיתנו, תראו איפה השחקנים ששיחקו מולנו אז היום. רק מוחמד סאלח לבד שווה 150 מיליון יורו. עשינו משהו מדהים שם. הרגע שהבנתי שאנחנו בליגת האלופות, זה הרגע שבו הייתי הכי גאה".


"האכזבה הכי גדולה? היו יותר מדי, אבל כנראה שההפסד בגמר הגביע מול בני יהודה. היינו צריכים להבקיע פנדל אחד מתוך שלושה ולא הצלחנו, וזה שינה לנו את כל ההכנות לעונה הבאה וקיצר לנו את החופשה לשבוע וחצי".

קרויף עוזב בוודאות, אך אחרים רבים עוד מתנדנדים. אחד מהם הוא כאמור גידי קניוק. "תקופה לא קלה הייתה לי אין ספק, חשבתי שאני מגיע למשהו אחר לגמרי", סיכם חצי עונה במכבי ת"א. "זאת פעם ראשונה שלמדתי להתמודד עם אכזבות, אני לא רגיל לא להיות שחקן שלא משחק הרבה או לא מוביל. ידעתי שאני מגיע למקום שיהיה לי בו קשה, בטח בהתחלה. מקווה שהוכחתי את עצמי להישאר פה שנה הבאה, אני עוד לא יודע מה קורה איתי אבל הכל מלמעלה".


"לא יודע אם פספסתי, סה"כ לא שיחקתי מספיק, כמובן שאני מקבל את ההחלטות והן מקצועיות בלבד", הוא מנתח, ומתייחס גם לסיטואציה הבעייתית מול קבוצת האם שלו פחטקור. "יש לי  שם חוזה לעוד שנה וחצי, לא יודע אם זה מעמסה, נראה מה יהיה, סה"כ זה משא ומתן, לא טוב לי שם, זה לא סוד. אני לא מתבייש להגיד את זה גם. אמנם יש לי חוזה גדול אבל כסף זה לא הכל בחיים, אני בסך הכל בן 25, אומנם אולי זה מצחיק וקלישאתי להגיד כשיצאתי לשם בשביל כסף, אבל זו האמת".