ביהמ"ש הוציא צו מניעה נגד עיצומי השופטים

לא תהיה שביתה במשחקי הסופ"ש. הצדדים ייפגשו בראשון

הסכסוך בין הסתדרות העובדים הלאומית לבין ההתאחדות לכדורגל עולה דרגה. אחרי שנכשלו הניסיונות להגיע להסכם קיבוצי, התקבלה הודעה כי שופטי הכדורגל יחדשו בקרוב את העיצומים. עם זאת, בית המשפט הוציא צו מניעה נגד הכוונה לבצע מחאות ארגונים בסוף השבוע הקרוב והמשחקים יתקיימו כסדרם. הצדדים ייפגשו ביום ראשון בבית המשפט.


בהודעה מטעם ההסתדרות הלאומית נכתבו דברים קשים כלפי ההתאחדות לכדורגל: "חרף ניסיונה של ההסתדרות הלאומית נראה כי מטרתה של ההתאחדות לכדורגל אינה קיומו של משא ומתן קיבוצי בתום לב, אלא ניסיון לסחוב ולגרור את ההליך בכדי להביא להתמוססות ההתארגנות וזאת באמצעות העברת מסר בוטה אל ציבור העובדים כי לא ייחתם הסכם קיבוצי בין הצדדים".


"לאור התנהלותה חסרת תום הלב של ההתאחדות לכדורגל, לאור אי רצונה לקדם ולהביא את המשא ומתן הקיבוצי לשיח אמיתי בין הצדדים, הרי שלא נותרה בידי ההסתדרות הלאומית כל ברירה אלא להודיע לבית הדין ולמשיבה כי הצעדים הארגוניים במסגרת סכסוך העבודה העומד ותלוי יחודשו בעוד 48 שעות לזמן בלתי מוגבל וזאת עד שההתאחדות לכדורגל תחזור בה מהתנהלותה הקלוקלת".


תגובת ההתאחדות לכדורגל: ״למרות התקדמות משמעותית בפגישות שנערכו בין הצדדים, ובכלל זה הגשת הצעה ראויה ומכובדת בעניין תשלום עבור כנסים מקצועיים ועוד, ורצון כן מצד ההתאחדות להגיע לעמק השווה, בחר הצד השני לחזור שוב לשיטת האיומים על האוהדים, הקבוצות והשחקנים בניסיון להלך אימים ולשבש את שגרת הכדורגל, והכל מתוך מחלוקת פנימית ויצר הרס חסר ריסון".


"יש מידה גדולה של ציניות וגניבת דעת מצד אלה הטוענים לדחיית ישיבות, כאשר לבקשתם מבוטלות פגישות באמתלות אישיות ובהסכמת הצדדים, או כאשר ארגון בשם ההסתדרות הלאומית נחרד מכך שבחופשת הפסח יש מי שאינם עובדים. ההתאחדות תפנה לבית המשפט כדי שפעם נוספת יבהיר לנציגי השופטים ולהסתדרות הלאומית כי יש גבול לכל תעלול. ודאי כאשר הוא בא על חשבון ילדים, בני נוער, אוהדים ואוהדות שרק רוצים ליהנות ממשחקי הכדורגל. לצד זאת, נמשיך להיות הצד הבוגר והאחראי ונקרא לחובבי הדרמות המיותרות לשוב לשולחן המשא ומתן״.