צפו: רטן קילל את דמארי ובעט לעברו כדור

חלוץ חיפה התבקש להיכנס, אך טען שנפצע. המאמן זעם

אין רגע של שקט במכבי חיפה. הירוקים אומנם ניצחו הערב (שבת) 1:2 את הפועל אשקלון משער דרמטי של קאיו ועשו צעד לעבר השארות בליגה. אבל את הכותרות תפס העימות שהתפתח בין המאמן פרד רטן לעומר דמארי במהלך המחצית השנייה והותיר עוד כתם על העונה החלשה של הירוקים מאז 1988.


עדשות המצלמה קלטו דין ודברים שהתפתח בין המאמן לשחקן. החלוץ התבקש להיכנס למגרש, אך סירב בטענה שנפצע בחימום. המאמן זעם ובעט כדור לספסל הקבוצה בתסכול, בסמוך למקום מושבו של דמארי שבסופו של דבר לא נכנס לדשא. לערוץ הספורט נודע, כי ההולנדי אף קילל כשאמר לחלוץ: "FUCK YOU".


אירוע נוסף התרחש בסיום המשחק. שחקני אשקלון נכנסו לחדר ההלבשה והטיחו האשמות אחד בשני. אחד השחקנים אף התגרה בגיאורגי קוסטדינוב, אבל בהתערבות שחקנים אחרים, נמנע עימות פיזי.


על העימות, סיפר רטן בסיום: "דבר ראשון, כעסתי על עצמי.  לפי הבנתי, הוא היה כשיר, אחרת לא היה יושב על הספסל. הגבתי באמוציונליות, זה הכדורגל. כעסתי מאוד על עצמי קודם כל והתאכזבתי מהשחקן. אם אתה יושב על הספסל אתה יכול לשחק".


בחיפה הוציאו לאחר מכן הודעת הכחשה, שבו מצוטט אומר רטן: "חשוב לי להבהיר, חד משמעית כי הכדור לא נבעט לכיוונו של עומר . חד משמעית לא.  אני מופתע מהפרסומים על כך. מכיוון שהדברים נכתבו כבר, חשוב לי להבהיר, שהייתי מאוכזב מכך שעומר לא יכול היה להיכנס בגלל כאב בברכו, מה שגרם לי לתחושת תסכול שגרמה לי לבעוט בכדור. תחושת תסכול אנושית".

רטן התייחס כמובן גם לניצחון: "אני שמח שהשגנו שלוש נקודות. זה הכי חשוב, אבל זה היה משחק לא רגיל עם הרבה לחץ. אני חושב שניסינו לשחק כדורגל הם הגנו טוב מאוד והיה קשה מאוד להגיע למצבי הבקעה. אני שמח שעכשיו הפער הוא 10 נקודות. אנחנו קרובים להבטיח השארות והתפקיד שלי הוא לשמור על המועדון בליגה".


גל אלברמן, קשר חיפה, סיפר: "אני חושב שהגדלנו משמעותית את הסיכוי להישאר בליגה. נלחמנו על זה בשבועות האחרונים וזה היה צעד גדול עבורנו כולנו. אנחנו רוצים לסיים עם כמה שפחות מאבקי תחתית ואנו קרובים לזה. אני והחברים אחראים לסיטואציה שאליה נקלענו ויש לנו מחויבות ואחריות לסיים אותה על הצד הטוב ביותר, בספורט הסיטואציה תמיד יכולה להיות יותר גרועה למשל אם היינו מפסידים".


רמי גרשון שהוחלף במחצית ספג בוז מהקהל. אלברמן סיפר על כך: "כמובן שזה לא נעים. אבל צריכים להבין שכל עוד המחאה לא אלימה ופוגענית, עלינו כשחקנים להבין כמקצוענים שהקהל מאוכזב ולהתמודד ולהתעלם ככל הניתן".


מאמן אשקלון, מסאי דגו, סיכם: "לפני המשחק קיבלנו צ'אנס להיצמד לאשדוד. הרגשתי שעלינו עם משקולות על הרגליים ב-30 הדקות הראשונות. תמיד כשמפסידים התחושה קשה. זה משחק קריטי שרצינו לנצח, אבל אין תירוצים. שבוע הבא אנחנו מול עכו. ראינו מה הם עושים לקבוצות אחרות וזה הולך להיות משחק קשה".