נאתכו קפטן, סבע וממן צפויים לפתוח בשבת

חזן תירגל הרכב לרומניה. בן חיים בחוץ, מיכה וחמד בפנים

מאמנה הזמני של נבחרת ישראל, אלון חזן, יחל מהיום (חמישי) לתרגל את ההרכב שיפתח במוצאי שבת במשחק הידידות מול רומניה באצטדיון נתניה. נכון לעכשיו, כ-5,000 אוהדים בלבד הבטיחו את מקומם ביציעים, מתוכם 1,000 חיילים שהוזמנו על ידי ההתאחדות לכדורגל. באימון אתמול חילק חזן את השחקנים לקבוצות ובעיקר גרם להם ליהנות במשחקונים, כששום מערך טקטי לא תורגל.


"לא באתי להפריע לכם", אמר המאמן לשחקנים באסיפה קצרה, "אני רוצה שתהנו מכדורגל. כל מי שפה ראוי להיות פה ויש לכם את היכולת גם לקחת את הנבחרת לטורניר גדול. נבוא לשחק כדורגל התקפי ומהנה".


בכל מקרה, וכפי שפורסם לראשונה באתר ערוץ הספורט, ביברס נאתכו מונה לקפטן נבחרת ישראל. הקשר שיחגוג הופעה 50 מול הרומנים יזכה בסרט הקפטן אחרי פרישתו של ערן זהבי מהנבחרת. בראיון קצר הוא סיפר: "ביום שאפסיק להתרגש מהנבחרת, פשוט לא אבוא".


"ברור שיש שינויים בהתאם למעמד, אבל כל משחק נבחרת הוא אותו הדבר ואנחנו מגיעים כדי להציג יכולת טובה", המשיך הקפטן. "יש כמה שחקנים שלא שיחקתי איתם. יש מאמן והוא בוחר את מי שצריך להגיע ומי שיגיע יעשה את הטוב ביותר. אי אפשר להגיד מה חשיבות של משחק כזה או אחר. כל שחקן שמייצג את המדינה צריך לחשוב שזה המשחק הכי חשוב שיש".


נאתכו דיבר בנוסף על העובדה שעדיין לא מונה מאמן לנבחרת: "נכון שזה מצב לא רגיל. כל השחקנים רוצים כבר לרוץ עם מאמן, אבל זה מצב עובדתי. אלון חזן בא לעשות את הטוב ביותר ואנחנו כאן כדי לעזור לו".


כשנשאל על ערן זהבי, נאתכו הביע אופטימיות: "מכיר אותו הרבה שנים, הקשר בינינו מעבר לכדורגל. ברגע שיחליטו שנגמר, אני חושב שהוא ישמח לחזור. ברגע שיקראו לו, אני מאמין שהוא יבוא".


על פי הדברים של חזן, ההרכב לא יהיה בנוי משלושה קשרים דפנסיביים כמו ברוב המשחקים בקמפיין האחרון של אלישע לוי. המשמעות היא שייתכן שאלמוג כהן או בירם כיאל לא יפתחו לצד ביברס נאתכו. הקפטן ישתווה במספר ההופעות לשמעון גרשון, רובי יאנג ושייע פייגנבוים במקום ה-33 בכל הזמנים. "אם יש מישהו שמגיע לו זה ביברס", אמרו בנבחרת.

היום הנבחרת תתכנס עד למשחק במלון בנתניה. הערב יתקיים אימון פתוח לתקשורת ומחר ייפתח ל-15 דקות בלבד. השחקנים ביקשו שהאימון לא ייכנס לתוך השבת והיו מרוצים לשמוע שהמשחק גם יתאחר בצאת השבת כדי שעוד אוהדים יוכלו להגיע.


אריאל הרוש יפתח בשער, כשבן ביטון מיועד להיות המגן הימני שיפתח. צמד הבלמים לואי טאהא ואיתן טיבי ובעמדת המגן השמאלי יפתח טאלב טוואטחה. בחוד, בעקבות הפציעה של מונאס דאבור, עשוי לקבל תומר חמד את חולצת ההרכב. חזן הירבה להחמיא למאור מליקסון ודור מיכה אתמול במהלך האימון, אך מסתמן שרק אחד מהם יזכה לפתוח.


בהתאחדות לא אהבו לשמוע את דבריו של חזן במסיבת העיתונאים לגבי הצורך של הנבחרת בערן זהבי."לאלון יש 72 הופעות והוא תמיד ידע לשמור ולכבד את הנבחרת. ערן לא ידע ולכן הוא לא שם. חזן היה צריך לגנות את המעשה ולא להתעסק בזה מעבר", אמר גורם בהתאחדות. שלישיית שופטים מקפריסין תנהל את המשחק. אוראל גרינפלד ישמש כשופט הרביעי.


הרכב משוער: אריאל הרוש; בן ביטון, איתן טיבי, לואי טאהא, טאלב טוואטחה; ביברס נאתכו, בירם כיאל, דור מיכה, חנן ממן, דיא סבע, תומר חמד.