עונש כבד ללאלה: הושעה מפעילות לשנתיים

בית הדין החמיר עם חלוץ הפועל חיפה בפרשת החומרים האסורים

סוף עצוב לקריירה? בית הדין המשמעתי החליט להשעות מכל פעילות לתקופה של שנתיים, עד ה-29.6.2019, את חלוץ הפועל חיפה, מהראן לאלה, לאחר שהאחרון נתפס כשבדמו חומרים אסורים. עדיין לא ידוע אם יחליט לערער על ההחלטה, אך כבר ברור כעת כי משמעותו של העונש הוא סיום דרכו של השחקן בכדורגל המקצועני בשל גילו המבוגר (35).  


"אין מחלוקת כי עבירה זו הינה מהחמורות בעבירות שבתקנוני המשמעת בארץ ובעולם", כותב הדיין, עו"ד גיורא לנדאו, בהחלטה שלו, "מדובר במגיפה עולמים המאיימת לפגוע בספורט התחרותי כולו. בכף החובה תמצא התנהגותו הרשלנית וחסרת האחריות של הנאשם אשר נטל תוספים ללא בדיקה מינימלית ובכך הפר את מחויבותו הבסיסית ואחריותו הבלעדית לחומרים הנמצאים בגופו". בהחלטה מבקר לנדאו גם את ההתאחדות לכדורגל וכותב: "כשלה בהתנהלותה, כאשר לא פעלה להגברת המודעות של הפועלים במסגרתה לכל נושא החומרים האסורים".


בסביבתו של לאלה קיבלו בהלם את החדשות. "אנחנו עדיין לומדים את המקרה. עוד לא יודעים להגיד אם נערער", אמר עורך דינו, אייל יפה. השחקן עצמו לא מסר תגובה. מנהלו האישי של לאלה, פואד אבו פארס הוסיף: "נכון שמהארן עשה טעות, אבל האשמה העיקרית היא על ההתאחדות. הם חיפשו להעניש בדרך הקצרה במקום בדרך של להסביר וללמד שחקנים על חומרים אסורים. הענישה הזו היא רשלנית וההתאחדות רשלנית".


עוד הוא הוסיף: "מדובר בחוק קיים שאף אחד בהתאחדות לא טרח אף פעם להסביר לאף שחקן. צריכה לקום ועדת חקירה על ההתנהלות הזו. מאהרן לא בגיל שהוא יכול להתחיל להילחם במערכת והוא משלם את המחיר על הרשלנות הזו. הוא עשה כל השנים רק טוב לכדורגל וככה גומלים לו".


כזכור, במסגרת בדיקה למציאת חומרים אסורים שערכה ההתאחדות לכדורגל ביום ה-13.5.2017 במשחק בין הפועל כפר סבא והפועל חיפה, נמצאו שלושה חומרים אסורים, כולל סטרואידים אנאבוליים, במבחנה שסיפק שחקן הפועל חיפה לאלה. על פי הבדיקה, החומרים בהם השתמש אינם חומרים ממריצים שהשפיעו על התפקוד הספורטיבי. לאלה עצמו הצהיר כי הוא נטל אופטלגין לפני המשחק, על פי מה שאמר לרופאו הוא עשה זאת בשל כאב שיניים.