חיפה תצרף את בן הרוש אם דוידזאדה לא יגיע

לוזון בטוח שמגן גנט יבחר בירוקים ואמר: קהת יקבל הזדמנות

מאמן מכבי חיפה גיא לוזון יחזיר את אלירן עטר ועומר דמארי להרכב לקראת המשחק נגד בני סכנין בשבת (18:00). השניים תורגלו בהרכב, כשעדיין לא ברור אם ניקיטה רוקאביצה יהיה כשיר למשחק אחרי שהתלונן על כאבים בשריר התאומים.


בחיפה אישרו את הידיעה בערוץ הספורט לפיה עמרי אלטמן סיכם עקרונית ויהיה שחקן הרכש השני אחרי שאליסון דוס סנטוס גם כן סגר לשלוש שנים. הברזילאי של מכבי פ"ת ייפגש בשבוע הבא עם אנשי חיפה כדי לחתום רשמית על החוזה. אגב, גם הבלם היה אחד השמות שנכתבו בפנקס של תור כריסטיאן קרלסן.


גיא לוזון משוכנע שסוכן השחקנים דודו דהאן, שמייצג גם אותו, ישכנע את אופיר דוידזאדה להגיע לחיפה ויעדיף את הירוקים על פני מכבי ת"א. אם בכל זאת השחקן לא יגיע לכרמל, הירוקים יחתימו את עמרי בן הרוש, שלא זוכה לדקות משחק במכבי ת"א ומסיים חוזה בקיץ.


בן הרוש יכול לשחק גם כבלם ולוזון, שאימן אותו בנבחרת הצעירה, מאוד אוהב אותו. "מבחינתי כל האופציות פתוחות", אמר דוידזאדה, "גם לחזור לארץ וגם להישאר באירופה".


 

הקבוצה קיימה היום מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול סכנין. המאמן גיא לוזון הסביר את הכשלים בהפסד 3:0 למכבי ת"א במחזור האחרון: "הגישה הייתה לבוא ולשחק ולהניע כדור, לא להעיף כדורים ולהתפלל לנס. לא הצלחנו לעשות את זה תחת הלחץ של מכבי. אנחנו צריכים לדעת להזיז כדור גם מול מכבי תל אביב וב"ש. ברגע שאתה לא עושה את זה ורוב הזמן הכדור אצל היריבה ובנוסף אתה לא אגרסיבי ומפסיד בכל עימות ובכל תיקול, זה מה שקורה".


היו מי שביקרו את ההחלטה לפתוח עם מספר שחקנים צעירים וחסרי ניסיון מול מכבי, על כך אמר המאמן: "הקטע של הניסיון מבחינתי אף פעם לא היה פקטור, אלא רק מי שטוב או לא טוב. שחקנים ששיחקו יוצא מן הכלל מול בית"ר, במידה והייתי מוציא אחד מהם הייתי כועס על עצמי אחר כך. להגיד אם החלטה כזו או אחרת הייתה נכונה או לא זה חוכמה בדיעבד".


לוזון השתדל לא לייחס יתר חשיבות להפסד למכבי, כמו גם לניצחון על בית"ר: "אם היית שואל אחרי בית"ר, היינו אומרים שיש הרבה דברים טובים ושיש קבוצה ראויה. אחרי המשחק האחרון אנחנו אומרים הכל הפוך. לא היינו הכי גדולים אחרי בית"ר ואנחנו לא הכי גרועים עכשיו. צריך לעשות את כל הסיכומים בסוף העונה".

המאמן התייחס גם לדיווחים לפיהם רועי קהת לא נמצא בתוכניות שלו: "יהיו לו הזדמנויות להוכיח את יכולתו ואין לי ספק שיהיה בסדר. באופן כללי, אני חושב שסיכומים לגבי הסגל, מי טוב ומי לא, נעשה רק בסוף השנה. במידה ונגיע לאירופה, וגם אם לא, השחקנים שצריכים להיות כאן יהיו ואלה שלא, לא".


לוזון נשאל מדוע לא פתח עם אלירן עטר ועומר דמארי לצד גילי ורמוט: "השחקנים הכי מוכנים עולים לשחק. אחת הסיבות שעומר דמארי נפצע לתקופה כל כך ארוכה היא שהוא שיחק לפני שהיה מוכן. אני אף פעם לא רואה את הטווח הקצר אלא רק הארוך, לא אסכן שום שחקן אם לא יהיה ב-100 אחוז. אם עכשיו שחקן ישחק 90 דקות וייפצע לחודשיים, לא הרווחתי בזה כלום. אלה שאומרים דברים כאלה לא יודעים מה קורה באימונים ולא מודעים לחזרה שלהם מהפציעה. עטר לא פתח מהסיבה הפשוטה שההרכב מול בית"ר שיחק יוצא מן הכלל. דמארי לא היה מוכן בכל מקרה לפתוח מבחינה גופנית. ברגע שההרכב שיחק טוב, לא ראיתי שום סיבה להחליף אותו".


בנוסף, התייחס לביקורת שהעביר באסיפה לאחר ההפסד למכבי ואמר: "אני תמיד לוקח את האחריות על עצמי, גם אחרי המשחק הזה. לא משנה איפה אני מאמן. אני יודע מה אני אמרתי, וזה יישאר ביני לבין השחקנים. אני לא אוהב להתייחס לשחקנים כבודדים. אם יש לי משהו להגיד, אעשה את זה בארבע עיניים ולא דרך התקשורת. אנחנו צריכים לשפר את הליקויים מהמשחק האחרון ולהשתפר".