בית"ר נקנסה ב-5,000 ש"ח על הרימון בנתניה

הדיין: "העונש המינימלי". דמאיו: "יש קומץ שפוגע בקבוצה"

בית"ר ירושלים נקנסה היום על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל ב-5,000 ש"ח בעקבות הדלקת רימון העשן במשחק מול מכבי תל אביב בנתניה ביום ראשון האחרון. "לאור הקושי באיתור המשליכים עקב הפסקת החשמל, למרות המאמצים, אני גוזר על הקבוצה את העונש המינימלי. אני תקווה שעונש נמוך זה...יהווה תמריץ... למנוע מהגורמים השליליים בקהל...לפעול באופן הפוגע בנאשמת", כתב הדיין גיורא לנדאו בהחלטתו. מי שייצג את הקבוצה בדיון הוא המנכ"ל משה דמאיו.


"יש כמה אוהדים יצירתיים בבית"ר י-ם, הם עשו אור בגלל שהיה חושך באצטדיון", אמר דמאיו בבדיחות הדעת בפתיחת הדיון. עוד הוא הוסיף: "אין אפשרות להתעלם מכך שהראו את חלק מהקומץ בטלוויזיה אומר שהוא עושה הכול נגד אלי טביב עד שיבטל את התביעות נגדם. הגיע הזמן שבית הדין יבין שאותם אנשים שאומרים שיפגעו בטביב הם לא אוהדים, הם באים במטרה לפגוע במועדון ולכן הם לא אוהדים ולכן עליהם אין למועדון אחריות שילוחית".


"לה פמיליה זה ארגון גדול שברובו אוהדים שאוהבים את בית"ר. מתוכם יש קומץ קטן של אנשים שמנסים לפגוע בו והם אינם אוהדים. עם הגעתי לבית"ר החלפתי את קצין הבטחון ומנהל האירוע והעסקתי את עמוס מאיר. הוא מגיע עם כל הצוות שלו וזו השקעה כספית גדולה. גם את חברת האבטחה החלפנו. אי אפשר לקחת את הניסיון של עמוס במקרים כאלה, הרי גם ההתאחדות לוקחת אותו לקראת משחקי נבחרת. זה כוח הרתעה גדול ועלה הרבה כסף.

"שנית, אנחנו תיאמנו עם מכבי ת"א לפני המשחק, שאחת הפעולות החדשות שאנחנו עושים זה להוציא צוותי טלוויזיה גם וצלמים למשחקי חוץ ולא רק למשחקי בית. לצערי הרב, זה קרה בזמן הפסקת החשמל. אם זה היה קורה בזמן תאורה היינו עולים על מפרי החוק. אנחנו לא עושים בידוק באופן עצמאי, אבל מביאים אנשי אבטחה שלנו מעבר לצלמים גם במשחקי חוץ".


האוהדים נגד דמאיו
בעמותת האוהדים של בית"ר לא אהבו את דבריו של דמאיו בבית הדין והוציא הודעה בה נאמר: "עמותת האוהדים משתוממת נוכח הצהרתו של מר דמאיו בבית הדין כי חלקים ביציע בית"ר הם לא אוהדים. חבל מאוד שמר דמאיו שכח שרק לפני מספר ימים בחר להקצות במחשכים למעלה מ-25% מהכרטיסים לארגון אוהדים על חשבון שאר האוהדים וכעת אותו דמאיו בוחר להלין על אותם אוהדים".


"יחד עם זאת, היינו מציעים למר דמאיו שרק לפני חודשיים הגיע לקבוצה ועד לפני מספר חודשים היה אוהד אדוק של קבוצת בני יהודה שלא יקבע מסמרות מי אוהד ומי אינו אוהד כי אין לו זכות. שיתעסק בניהול כי יש הרבה במה לעסוק. מה גם שלא שמענו הנהלות אחרות מצהירות שאוהדיה אינם אוהדים כשהדליקו אבוקות ורימוני עשן ביציעים".


"חבל שאותו דמאיו במקום להתעסק בהקצאות כרטיסים ובקביעה מי אוהד ומי אינו אוהד לא בחר לדאוג לקהל שלו שלא ישב בתוך כלוב זה כנראה לא עניין אותו גם לא מעניינות אותו סוגיות רבות אחרות שמסבות סבל רב לאוהדי הקבוצה. בניגוד למר דמאיו, אנחנו דווקא חושבים שכדאי לשבח את קהל נפלא שלנו שעודד במשך 90 דקות בתוך כלוב בלי הפסקה בחום בלתי נסבל".


מלבד בית"ר, גם מאמן עירוני קרית שמונה, מוטי איווניר עמד לדין וספג קנס של 1,500 ש"ח בפועל והרחקה משני משחקים על תנאי לשנה. כזכור, האחרון נכנס אל כר הדשא בעקבות ההרחקה של אורן ביטון במשחק מול הפועל רעננה.