ארבייטמן עבר להפועל חיפה: קבוצה עם מסורת

ביה"ד אישר, החלוץ נפרד מב"ש וסיכם לשנה וחצי אצל יואב כץ

קצת פחות מ-24 שעות אחרי הדרמה הגדולה של תום חלון ההעברות בישראל, בית הדין החליט היום (חמישי) לאשר את מעברו של שלומי ארבייטמן להפועל חיפה. כזכור, האדומים איחרו לשלוח את טפסי ההעברה של השחקן ב-6 דקות בלבד ובבקרה התקציבית הודיעו כי לא ניתן יהיה להשלימה.


בהפועל חיפה זעמו את ההחלטה והחליטו גם לערער עליה. הפעם, בניגוד למקרים דומים בעבר, בית הדין שקל את הערעור בחיוב והחליט בסופו של דבר לאפשר להפועל חיפה לצרף את ארבייטמן לקבוצה. החלוץ עובר מהפועל באר שבע וחתם לשנה וחצי אצל הבעלים יואב כץ, כשהוא אמור להשתכר בכ-180 אלף דולרים בעונה. ארבייטמן יזכה גם לפיצוי מהפועל ב"ש ויקבל מענק על העפלה צפויה לאירופה ושתי משכורות נוספות.


"אני שמח להצטרף להפועל חיפה", אמר ארבייטמן. "זה מועדון עם מסורת ארוכה, קהל נאמן ואצטדיון ביתי מפואר. מדובר באתגר חדש עבורי ואני מקווה שנצמח ביחד ונוביל את המועדון להישגים. מודה לבעלים יואב כץ על המאמץ הגדול שעשה כדי להביא אותי לכאן".


על המועמדות של ארבייטמן בן ה-30 להפועל חיפה פורסם לראשונה באתר ערוץ הספורט. בהמשך הערב השחקן כבר עבר בבקרה התקציבית והוא יוכל להיכלל בסגל הקבוצה במשחק בשבת נגד סכנין.

"מדובר באיחור של דקות מספר", הסביר נשיא בית הדין העליון אורי גורן את החלטתו. "איני מסוגל לדחות את הבקשה לאור עקרונות חוק - יסוד חופש העיסוק למנוע משחקן לעסוק במקצועו אצל המעסיק שבחר בו ואין משום חודש הצדק הטבעי. בנושאים פורמליים גרידא אין להיתפס על קוצו של יוד, במיוחד כשמדובר בכשל זעיר, עם כל הכבוד להוראות התקנון המחמיר".


יממה סוערת עברה אתמול על הפועל חיפה ושלומי ארבייטמן. הקבוצה של מאיר בן מרגי חיפשה להתחזק בחלוץ וניהלה מו"מ עם מספר שמות במקביל. עדן בן בסט לא קיבל את השחרור המיוחל ממכבי ת"א, טוטו תמוז כבר היה על סף חתימה, אך בסופו של דבר דרש סכומים גבוהים יותר וארבייטמן כבר סגר, אך טפסי העברתו נשלחו באיחור. בסופו של דבר, הפועל חיפה נשמה לרווחה וארבייטמן מצטרף לסגל של בן מרגי.


עבור ארבייטמן, שהבקיע את שערו היחידי העונה בליגה דווקא מול הפועל חיפה, מדובר בקבוצה התשיעית בקריירה הארוכה והענפה שלו. השחקן, שגדל במחלקת הנוער של בית"ר טוברוק, הספיק לעבור בהמשך גם בבית"ר ירושלים, הפועל פתח תקווה, מכבי חיפה, הפועל תל אביב, גנט, ווסטרלו ומונס הבלגיות וכאמור הפועל ב"ש בשנתיים האחרונות.