הוארך מעצרם של החשודים בתקיפת אוהד הפועל

לפי המשטרה השניים שייכים ללה פמיליה. אימון האדומים בוטל

עבודה משטרתית מאומצת הביאה הלילה (בין שבת לראשון) למעצרם של שני אוהדים, בחשד כי תקפו את אוהדי הפועל תל אביב עם גרזן והביאו לפציעה קשה בראשו. החשודים - יואב נחשון בן ה-19 מהרצליה ואסי בסנו בן ה-27 מנתניה - נלקחו לחקירה על ידי שוטרי תחנת יפו. היום הם הובאו בפני שופטת, ומעצרם הוארך עד ליום רביעי. על פי המשטרה, השניים שייכים ל"לה פמיליה", הארגון הקיצוני של אוהדי בית"ר. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים. האוהד, שנפגע בראשו ונותח במהלך הלילה בבית החולים איכילוב, מונשם ומורדם ומצבו מוגדר יציב. אגב, אדם שלישי נעצר אמש - אוהד הפועל תל אביב - שהכחיש כי היכה אוהדים במהלך התגרה, אולם הורחק בכל זאת ל-30 יום מהמגרשים.

בהחלטתה להאריך את מעצרם של נחשון ובסנו, קבעה השופטת: "יוארך מעצרם של החשודים שנחשדו בגרימת חבלה חמורה. מדובר באירוע מצער בין אוהדי בית"ר לאוהדי הפועל, כאשר נפצע אחד מאוהדי הפועל באופן קשה. בשלב זה יוחלט על הארכת מעצר כי קיים חשד סביר לביצוע עבירות. אני מאריכה את המעצר עד ליום רביעי ומאפשרת למשטרה להמשיך את החקירה. המשטרה תעשה מאמץ לעבות את חומר החקירה".


עורכות הדין עידית קן ציפור שירלי ינאי מהסניגוריה הציבורית, שייצגו את החשודים, ביקשו להטיל צו איסור פרסום: "לפחות על ה-24 שעות הראשונות כדי שלא ייגרם נזק במידה וישוחררו. מדובר בהארכת מעצר ראשונה. אנחנו לא בטוחים שהמשטרה שמה יד על החשודים הנכונים. אנחנו מבקשים צו איסור פרסום, כאשר אחד החשודים הוא חייל. היתה שם חבורה ובתוך החבורה הזאת הוצאתם בפינצטה את השניים האלו. הם מבחינתכם הגורמים הישירים למצבו של הקורבן". הבקשה לצו איסור פרסום נדחתה.


התובע המשטרתי אמר בדיון: "יש חוק והם לא עומדים בחוק. חשוד מספר 1 שומר על שתיקה ולא עונה על שאלות, חשוד מספר 2 מסר אליבי מהמשפחה והמשפחה אישרה את גירסתו, אבל אנחנו טוענים שפעל בתיאום גירסאות לפני המעצר שלו. אני מאשים את שניהם. שניהם קשורים לאירוע".


הפועל בהלם: "אין חשק לכדורגל"


לילה קשה מאוד עבר על אנשי הפועל תל אביב בעקבות האירוע האלים. אוהדים מארגון ה"אולטראס" של הפועל תל אביב, שחזרו מהמשחק מול הפועל כפר סבא על מנת להחזיר ציוד עידוד למחסן שבדרום תל אביב, טוענים כי הותקפו במארב שתוכנן היטב על ידי קבוצת אוהדים אחרת. החשד הוא שמדובר באוהדי בית"ר ירושלים, אולם עדיין אין אישור רשמי לכך מתחנת יפו וממשטרת מרחב יפתח שחוקרת את המקרה.

האירוע הקשה הובא לידיעתו של הבעלים אמיר כבירי, שנמצא בשוויץ לצורך עסקיו האישיים. במשך כל הלילה כבירי היה בקשר עם האוהדים שנכחו בזירה והתעדכן במצבו של הפצוע. תחושות קשות מלוות את כל אנשי המועדון מאז המקרה. "זה פשוט ניסיון לרצח, אין דרך אחרת להגדיר את זה", אמרו בהלם גורמים בהפועל, "לאן הגענו? אוהדים שחוזרים ממשחק כדורגל מותקפים בצורה כזו אכזרית וחולנית. עם אירוע כזה, אין חשק לכדורגל, הכל מתגמד. המשטרה חייבת לתפוס את התוקפים ולמצות איתם את הדין".

מעמותת "האדומים" נמסר: "העמותה מזועזעת מהפיגוע וניסיון הרצח של אוהדי הפועל ת"א וקוראת לשרת הספורט לפעול יחד עם המשטרה וגורמי האכיפה כדי להבטיח את שלומם של אוהדי כדורגל המגיעים לאיצטדיונים לפני, במהלך ואחרי משחקים, כמו בכל מדינה מתוקנת בעולם. יש לציין כי לא מדובר באירוע הראשון או השני בו מותקפים אוהדי הפועל ת"א לפני או אחרי השימוש בהסעה, וברור לנו כי ההסתה המכוערת כנגד הפועל ת"א ואוהדיה היא זו שהביאה אוהדי קבוצה אחרת לבצע מעשה מטורף שכזה. העמותה קוראת להפסקה מיידית של האלימות סביב הכדורגל ונושאת תפילות לשלומם והחלמתם של האוהדים שנפצעו בפיגוע".


תגובת ההתאחדות לאירועים: "ההתאחדות לכדורגל מגנה בכל פה את התקיפה העבריינית האלימה והקשה של אוהד הפועל תל אביב אמש. ההתאחדות תעשה ככל יכולתה, ותוך שיתוף פעולה מלא עם גורמי האכיפה ורשויות החוק, כדי למגר את נגע האלימות שמאיים על הכדורגל הישראלי והחברה הישראלית. אנו קוראים לכל אוהבי המשחק לכבד את החוקים, להימנע מכל אקט אלים ולהקפיד על ערבות הדדית שתבטיח את שלום כל האוהדים. אין שום סיבה בעולם לכך שאוהד כדורגל לא יחזור בריא ושלם לביתו בסיום משחק של קבוצתו האהובה".


אגב, אימון הקבוצה שתוכנן להבוקר בוטל בשל ההלם בו מצוי המועדון נוכח ההתקפה האלימה והקטלנית מאמש. עם הגעת השחקנים למתחם האימונים, נערכה שיחה בה עודכנו בפרטי האירוע ובמצבו של האוהד הפצוע קשה שעבר ניתוח מסובך במשך כל הלילה. המועדון עוקב בדאגה ומתפלל כי האוהד ייצא מכלל סכנת חיים.


נציגי השחקנים והצוות המקצועי הגיעו לחדר המיון כדי לחזק את המשפחה. "כולנו בהלם. מה שחשוב כעת זה שהוא ייצא מסכנת החיים בה הוא נמצא. מה שקרה אתמול זה אירוע חמור ביותר שאסור שיקרה בכדורגל ובכלל", אמר שגיב יחזקאל שביקר בבית החולים.

על הדשא: תחושה של פספוס


כשמדברים רק על כדורגל, הרי שהפועל תל אביב סיימה את השבת האחרונה ברגשות מערובים, בעקבות ה-1:1 בחוץ מול הפועל כפר סבא. "מצד אחד יצאנו פראיירים, כי היו לנו שתי החמצות ענקיות שהיו יכולות לסגור את הסיפור. מצד שני גם יכולנו להפסיד, ובמזל שני המצבים של כפר סבא לקראת הסיום לא נכנסו לרשת", אמרו במועדון.


בהפועל התאכזבו מכך שלא המשיכו במומנטום החיובי ולא הצליחו להשיג ניצחון שלישי ברציפות, שהיה שולח אותם במצב מרומם לפגרת הנבחרת. "באופן כללי זה פספוס ענק לא לנצח בלויטה", ציין גורם בקבוצה. האמאמן הזמני וואליד באדיר יצא כעוס מהמשחק, והיה מאוכזב מהיכולת של שחקניו.


"רצינו לצאת עם ראש טוב לפגרה אבל לא יצא", הוסיף בן רייכרט, "זה הכדורגל, מקווה שבמשחק הבא כבר ננצח. טבעי שכשמובילים יורדים אחורה, אבל אנחנו לא צריכים לעשות את זה. הפעם ספגנו ורק אז התחלנו לצאת קדימה. נבוא מוכנים לכל משחק, ואנחנו קודם כל עם הפנים לסכנין. כרגע וואליד המאמן, ולו אנחנו מקשיבים. השחקנים מאוד מחוברים לוואליד, הון היה שחקן ואין יותר כיף מזה. הוא מבין הכל כי הוא עבר את זה כבר. אנחנו נהנים איתו באימונים ועובדים טוב, כל מאמן שיגיע אנחנו נתייחס אליו הכי טוב שאפשר".


בתוך כך, במועדון החליטו בסופו של דבר שלא להעמיד לוועדת משמעת את שגיב יחזקאל בשל עבירת המשמעת שבגינה הודח מהסגל בשני המשחקים האחרונים. יחזקאל, באחד מהאימונים התפרץ וגידף את המועדון, הוא עדיין חייל ועל כן אי אפשר להטיל עליו קנס. בהפועל רואים בהשעייה שלו בימים האחרונים את עונשו והיום הוא יחזור לאימונים. כבירי עדיין מחפש מאמן זר, ובמועדון מתקשים להעריך מתי ימונה מאמן קבוע חדש. הרבה מאוד מועמדים נבדקו וירדו מהפרק בשל פערים כספיים, חוסר התאמה אישית או בעיה בשפה האנגלית.