דגני תורגל כבלם שלישי, דאבור בחוד

בנבחרת שוקלים מערך הגנתי בוויילס. אבי ריקן ייעדר

אחרי שעברה בהצלחה יתרה את המשחק מול אנדורה, נבחרת ישראל תתייצב מחר (ראשון ב-19:00) לאחד ממשחקיה החשובים בקמפיין. שחקניו של אלי גוטמן יתארחו אצל וויילס וגארת' בייל למפגש במסגרת בית 2 של מוקדמות יורו 2016.

ישראל תתמודד עם יריבה שהביסה אותה 0:3 בהתמודדות בארץ ובנוסף יריבה שתגיע בידיעה כי ניצחון יבטיח לה את המקום באליפות אירופה - לראשונה מאז 1958. הנבחרת המשיכה את ההכנות וקיימה הבוקר אימון במגרש האימונים הסמוך למלון. הבשורות הרעות הגיעו מכיוונו של אבי ריקן שסובל ממתיחה  בשריר הארבע ראשי וייעדר מהמשחק מחר.


ריקן תופקד בכמגן שמאלי תוקף במפגש מול אנדורה, אך בהיעדרו המגן השמאלי הבכיר שנותר בסגל הוא עמרי בן הרוש, שממלא את התפקיד גם במדי מכבי ת"א. בן הרוש נחשב לשחקן בעל אופי הגנתי יותר ויתכן כי יתאים יותר למפגש מול יריבה איכותית בהרבה מאנדורה. מאימון הערב נעדר ניר ביטון, אבל הוא צפוי להיות כשיר.


בתוך כך, הערב ערכה הנבחרת את האימון המסכם לקראת ההתמודדות כאשר אלי גוטמן תירגל מערך מעט מפתיע של שלושה בלמים. אוראל דגני נוסף לחוליית ההגנה כבלם לצידם של טל בן חיים ואיתן טיבי, כאשר עמרי בן הרוש ואלי דסה נוסה כמגינים. בהרכב שתורגל הוצב מונאס דאבור כחלוץ ומאחוריו ערן זהבי. המשמעות היא שבמקרה כזה תומר חמד יירד לספסל.  

מאמן הנבחרת, אלי גוטמן, אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו משלימים את ההכנות, השחקנים נותנים לי הרגשה טובה ואנחנו מוכנים למשחק. יש לנו את האסטרטגיה והמטרות שלנו. אנחנו באים עם הדרך שלנו, מרוכזים ויודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו. אנחנו לא מתעסקים בכל מה שמסביב ולא שותפים לחגיגות של וויילס".


על היריבה אמר גוטמן: "וויילס הגיעה עד לכאן אחרי שהיא התייחסה לכל משחק לגופו. כך אנחנו התייחסנו לאנדורה וכך נגיע למשחק בקארדיף. המשחק הקודם מול וויילס? אני לא חושב שנתפסנו עם המכנסיים למטה. אנחנו מוכנים לכל תרחיש שיהיה, לכל מערך שיהיה ואנחנו ממוקדים. השחקנים יביאו את היכולות האישיות והקבוצתיות שלהם - ואם נעשה תוצאה טובה, נדבר על ההמשך".
 
טל בן חיים הבלם הוסיף: "יש לנו חבורה של גברים וכמובן שאנחנו רוצים להשיג את המטרות שלנו. גארת' בייל? אנחנו משחקים מול נבחרת, למרות שהוא קצת מעל כל היתר. הנבחרת התכוננה כראוי. הצוות המקצועי סיים את ההכנה שלנו ועכשיו זה תלוי בנו, השחקנים. חגיגות העלייה של וויילס? אנחנו לא אוהבים לקחת חלק במסיבות".


ערב ההתמודדות נותרו לנבחרת עוד 3 משחקים עד לסיום הקמפיין. כרגע היא מדורגת שלישית בבית, כשבמאזנה 12 נקודות. וויילס מוליכה את הבית עם 17 נקודות. בלגיה שניה עם 14, כאשר בוסניה רק חמישית עם 8 נקודות.  לאחר ההתמודדות בקארדיף, ישראל תארח באוקטובר את קפריסין ולאחר מכן תסיים את הקמפיין במשחק חוץ אצל בלגיה.


הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, טל בן חיים, אוראל דגני, עמרי בן הרוש, ניר ביטון, ביברס נאתכו, בירם כיאל, ערן זהבי, מונאס דאבור