כך תבנו קבוצה מנצחת בליגת החלומות

תחשבו התקפה, אבל תתחשבו בהגנה: כל הטיפים בפנים

מדינת ישראל מורכבת ממיליוני פרשני כדורגל שיודעים יותר מכולם. כל אחד שממצה את ההבנה בכדורגל בצפייה בחדשות הספורט או עצבים מיציע העיתונות בטוח שאם הוא רק היה ממונה למאמן מכבי ת"א, היא כבר הייתה בהכנות לקראת המחזור הראשון בליגת אלופות ואם רק היה מאמן נבחרת ישראל היא כבר מזמן הייתה במונדיאל. כולנו חכמים. זה הזמן להוכיח...

כדי לבנות קבוצה בליגת החלומות של וובי, צריך לחשוב אסטרטגיה ולנתח את כל משחקי המחזור הקרוב עם קריצה למחזור הבא כי הרי יש 3 חילופים מדי מחזור. איזו קבוצה צפויה לכבוש יותר או פחות. ההגנה של מי תהיה חסינה. מי יפרוץ במחזור הפתיחה ומי יהיה האס שלי.


את הקבוצה שלי העדפתי לבנות על בסיס 3-4-3. הליגה הישראלית היא לא צפויה בהגנות ואותו משחק יכול להסתיים ב 0:0 נטול אירועים ובמשחק רב שערים עם אותם סיכויים ואז הכל משתנה. העדפתי להחזיק רק ב 3 שחקני הגנה ולהשקיע בעיקר בשחקני קישור והתקפה עם פוטנציאל שערים גדול, גם לאור יכולתם וגם לאור הקבוצות שמנגד.


נתחיל בקישור ובהתקפה. בחרתי 7 שחקנים מ-4 קבוצות בלבד, הימור שכלתני לפני המחזור הראשון וכדי לא להתפזר יותר מדי: שובל גוזלן וגילי ורמוט (הפועל ת"א) - שחקני ההתקפה המובילים של הפועל שמתמודדים מול מכבי נתניה הלא יציבה שעסוקה בחילופי השוערים שלה ונראה שההגנה עדיין לא מספיק מכירה את אריאל הרוש והתיאום לא יעבוד כמו שצריך בבלומפילד. גוזלן וורמוט עם פוטנציאל לשני שערים ובישול במשחק כזה. ערן לוי (מכבי נתניה) - אמנם הפועל הולכת לעניות דעתי לנצח במשחק אך משחק ההגנות נראה לי לא מושלם בשני הצדדים וערן לוי יכול לכבוש מול הגנת הפועל. גם אם נתניה מפסידה 4:2, עדין ערן לוי יכול לספק לי לא מעט נקודות ועל כך הימרתי כאן.

רובן ראיוס ואלון תורג'מן (מכבי חיפה) - משחק הפתיחה באצטדיון סמי עופר. אצטדיון מלא. אוירה אירופאית. היריבה מוכרת אחרי סדרת משחקים ביניהן בגביע הטוטו. סכנין אמנם קבוצה עיקשת אך החגיגה בסמי עופר תהיה גדולה עליה. בניון פצוע ואת תפקיד המנהיג על המגרש ייקח רובן ראיוס שגם כובש לא מעט בבעיטות עונשין. נתתי לו גם את סרט הקפטן. תחושה שלי שהמשחק הולך להיות בלתי נשכח עבור חיפה ואוהדיה וראיוס ייחקק ככוכב המשחק. אלון תורג'מן יהיה השפיץ של הנעל במשחק. דוידוב ומוראד אבו ענזה (אשדוד) - האסים שלי למחזור הראשון. האשדודים ידועים כקבוצת בית טיפוסית. היריבה, קרית שמונה לא בשיא הכושר לאחר ההדחה מאירופה ומגביע הטוטו. השניים מסתמנים כדומיננטיים השנה והלכתי עליהם בשיא הביטחון.
 
נשארתי עם איוש ההגנה. שיטת המינוסים יכולה לתפוס אותי לא מוכן ועל כן בחרתי 4 שחקנים (3 בהגנה+שוער) שאני מאמין שישרדו את המחזור הראשון. אפילו עם רשת נקייה שתספק לי לא מעט נקודות. סוארס ופאיוביץ' (באר שבע) - צמד הבלמים של אלישע לוי לא בכושר טוב בתחילת העונה. משחק הבית מול בית"ר אמור להיות נוח יחסית במיוחד עבור ההגנה. אני מהמר על רשת נקייה לבאר שבע במשחק. שרן ייני (מכבי ת"א)- הנציג היחיד שלי מהאלופה. שחקן הגנה מול מכבי פ"ת ועם פוטנציאל לא רע גם לכיבוש ממצבים נייחים. דודו גורש (עכו)- מגבלת התקציב ויריבה סבירה (הפועל חיפה) ועוד בבית כיוונו אותי לשוער עכו בתקווה שימשיך להוכיח שהוא אחד השוערים הטובים בליגה.


בחירת השחקנים שלי הושפעה גם מהמחזור השני. אמנם יש לי 3 חילופים אך לא מעבר ולכן הבחירה חייבת להיות מדוייקת. ערן לוי מארח במחזור השני את מכבי פ"ת, סבבה לגמרי. דוידוב ואבו ענזה מאשדוד יתמודדו נגד הפועל חיפה, סביר למדי. ראיוס ותורג'מן מחיפה יוצאים לטדי - מסורתית מכבי חיפה מרגישה בנוח בבירה.


שירן ייני. האלופה מארחת את רעננה. קלאסי. סביר להניח שבמחזור הבא אצרף לייני חבר לקבוצה. סוארס ופאיוביץ' - הבלמים הבאר שבעים מגיעים למשחק נוח מול העולה החדשה והצעירה, הפועל פ"ת. מתאים לי... ורמוט וגוזלן יוצאים למשחק חוץ של הפועל ת"א בקרית שמונה. משחק קשה עבור השניים. פוטנציאל לחילוף של לפחות אחד מהם בתום המחזור הראשון. דודו גורש - יוצא למשחק חוץ קשה מאד בסכנין, וכנראה יוחלף לקראת המחזור השני.

לסיכום, לפני שאתם בונים נבחרת מהלב. תבנו אותה מההגיון, ממגבלת התקציב, מהקבוצות מולן השחקנים שבחרתם הולכים להתמודד עם קריצה למחזור הבא. עכשיו נראה מי מכם טוב בדיבורים ומי מכם טוב באמת כמאמן כדורגל...