קשטן יפתח עם 3 חלוצים? "לא נקל ראש"

טועמה בסגל הפועל ת"א לקראת ראפיד. באדיר: "צריך לשחק אחראי"

ערב המשחק מול ראפיד בוקרשט במסגרת המחזור הראשון בשלב הבתים של הליגה האירופית, בהפועל תל אביב נשמרים שלא להיקלע לשאננות. סלים טועמה התאמן עם חבריו ויהיה בסגל להתמודדות. שני שינויים שמסתמנים הם בעמדת המגן הימני ובקישור. נא'אל חוטבה הפצוע לא שותף בהכנות ועמרי קנדה אמור לפתוח במקומו. מירקו אורמוש יעלה בהרכב, ככל הנראה במקום אלרואי כהן. מעבר לכך, קשטן צפוי לפתוח עם עומר דמארי לצד מהראן לאלה וטוטו תמוז בחוליה קדמית סופר התקפית, שמאחוריה רק שי אבוטבול כקשר אחורי. גם אביחי ידין כנראה לא יהיה בסגל.


"אני מאמן צעיר, עכשיו עושה השתלמויות על השחקנים היותר ותיקים. בואו נאמר שמהניסיון שלי באירופה המשחקים הם תמיד מעניינים", הבהיר דרור קשטן בציניות שזלזול ביריבה לא יהיה אצלו. "אני אף פעם לא מקל ראש ביריבה, במיוחד אחרי שלמדתי להכיר אותם".


"מהניסיון שלי, אני חושב שהשחקנים שלי יצטרכו לעבוד מאוד קשה כדי לפצח את העמידה הטקטית שלהם ולשחק בצורה חכמה ואחראית", המשיך המאמן, שהתגונן: "בניגוד לאנשים שחושבים שאני מאמן הגנתי, אז לאורך כל הקריירה הכדורגל שלי תלוי ברמת השחקנים שיש לי. יש לנו שחקנים ברמה טובה מאוד ואני חושב שצריך להשתמש בזה".


"המשחקים באירופה בקצב שונה ורמה אחרת ולכך צריך להיערך", הוסיף קשטן. "באירופה צריך להיות מרוכז 90 דקות, אני מקווה שיהיה משחק ברמה טובה והקהל שלנו ייהנה".


כשנשאל קשטן על השעיית סלים טועמה הוא איבד מעט משלוותו. "לא אמרתי שאני לא רוצה אותו. הוא עשה מה שעשה, החלטתי להשעות אותו והחלטתי גם אחרי ההתנצלות שלו לסיים את הפרשיה", קבע המאמן הנסער. "אין טעם לדוש בנושא, 'מודה ועוזב, ירוחם'".

"בכדורגל יש עסקאות וזה בחלט לגיטימי", המשיך קשטן. "אי אפשר להכריח שחקן לעבור. אם הוא לא רוצה לעבור, זה לגיטימי. יש לו חוזה והמועדון חייב לכבד זאת. זה רק רצון טוב של השחקן להיכנס לעסקה. הייתה פה התנהלות שהייתה לא בסדר, לא בקשר אליי ואני לא רוצה להרחיב. כאחד שמעורה בפרטים צריך ללמוד לנהל דברים כאלה ולא להקדים את המאוחר, אלא לשבת בצורה נכונה עם חשיבה נכונה וראיה של הדברים כמכלול".


"אנחנו מחכים למשחק, כל שחקן חולם לשחק במפעל הזה", הבהיר הקפטן וואליד באדיר. "אני קורא לקהל למלא את האיצטדיון ולעזור לנו".


מי שנמצא במרכז הכותרות לקראת המשחק הוא שוער האדומים, אפולה אדל, שבעברו עמד בין הקורות של הרומנים. רגע לפני שיפגוש את האקסית בבלומפילד, הוא התייחס לדבריהם של כדורגלני היריבה, שבונים על הטעויות שלו בשביל לחזור עם הנקודות מההתמודדות.

"האם אעשה שגיאות? את זה נראה", אמר אדל, והוסיף: "אני שוער, וכל שוער עושה טעויות. אם אתה עומד בין הקורות ולא מקבל את זה, עדיף שתלך הביתה".


הרכש מפאריס סן ז'רמן דיבר על המשחק מול ראפיד: "אנחנו מרגישים טוב. אני כבר מתחבר לקבוצה ומקווה שיהיה לי משחק טוב. אני מקווה שננצח מחר. ראפיד חזקה ומחר השחקנים שלה יבואו להילחם. התחלתי לדבר קצת עברית ואני מבין לא מעט דברים".


גם את האוהדים של ראפיד, שחלקם יגיעו לבלומפילד, השוער לא שכח: "אני יודע שהם קצת מטורפים לפעמים. הם לא יותר טובים מהקהל של הפועל. אוהדים תמיד הכי טובים כשאתה מנצח, וכשאתה מפסיד רוצים להרוג אותך".


הרכב משוער: אפולה אדל, עמרי קנדה, וואליד באדיר, מריו פצ'אלקה, ביבאן פרנסמן, שי אבוטבול, נוסא איגייבור, מירקו אורמוש, מהראן לאלה, טוטו תמוז, עומר דמארי.