היינו בסרט הזה: 0:1 למכבי על בני יהודה

פריצה כבש בדקה ה-91 והזכיר את הניצחון הגדול מאשתקד

קורות, משקוף ואינספור החמצות ליוו הערב (ראשון) את משחקה של מכבי תל אביב מול בני יהודה. הצורך בחלוץ זעק לשמיים. אבל לרגע אחד קיבלנו תשובה - אולי החלוץ נמצא מתחת לאף. ראדה פריצה כבש בדקה ה-91 את שער הניצחון והעניק לפאולו סוזה 0:1 חשוב ויקר מאוד בדרבי התל אביבי הקטן.


לפני שנה היה זה מושיקו לוגסי שהכניע את בני יהודה עם שער אליפות, שנתן 2:3 על הזהובים של דרור קשטן בדקה ה-99. הפעם פריצה החליט שלא למתוח את האוהדים 8 דקות נוספות וכבש בנגיחה דקה אחת בתוך תוספת הזמן. ומה עם בני יהודה? עונה באה, עונה חלפה והיא נשארה נאיבית שכמותה. האלופה רשמה ניצחון ליגה שני ברציפות ונצמדה להפועל באר שבע בפסגה עם 6 נקודות, כאשר הפרש השערים של הדרומיים הוא 0:4 לעומת 0:3 של הצהובים.


בחזרה לסאגת החלוץ במכבי תל אביב. היריבה העירונית, הפועל ת"א, סוערת בימים אלה בעקבות האפשרות שאיתי שכטר יחצה את הכביש ויגיע למכבי. ובכן, לא בטוח שהצהובים צריכים את שכטר, אך הם בהחלט חייבים לצרף חלוץ לפני תום מועד ההעברות. מכבי שלטה במשחק ללא עוררין ועם יותר מחץ בהתקפה, אז איינוגבה היה מוציא שלושה כדורים נוספים מהרשת. לצד זאת, יכול להיות שהחלוץ שהיא צריכה הוא באמת פריצה.


החלוץ השבדי פתח את העונה רע מאוד וגם הערב הוא נראה עצבני, מסורבל ולא מדויק. אבל השער הזה הוכיח שהוא לא שכח איך זה להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. האם השער הזה ייתן לפריצה את הביטחון הוא צריך כדי לחזור ליכולת שאפיינה אותו בשנה שעברה? את התשובה הזו נקבל רק אחרי הפגרה. שאלה נוספת היא האם ג'ורדי קרויף ופאולו סוזה יהיו מוכנים להמר על הסוס הזה?

לפני השער של פריצה, היעדר המחץ בהתקפה של מכבי ת"א זעק לשמיים. יצחקי לא הגיע להזדמנויות, זהבי, ראדי ובן חיים מצאו רק את הקורות והמשקוף ופריצה תפס בעיקר אוויר. אולם השער בדקה ה-91 שיחרר הרבה אוויר וכעת מכבי תצא לפגרה רגועה יותר. כאן יש לציין את דור מיכה, שבינתיים הוא מועמד לתואר "סופר-סאב", למרות שהאוהדים בהחלט היו רוצים לראותו בהרכב של סוזה. מיכה עלה מהספסל ובישל באמנות את השער של פריצה. אם החלוץ השבדי צריך יותר ביטחון, הרי שהקשר הצעיר פשוט צריך יותר דקות.


מנגד, בני יהודה בשלב זה נראית חסרת מעוף. גם הבכורה של לירוי צעירי לא הותירה רושם מיוחד וגם החילופים שביצע המאמן לא שינו את מהלך המשחק. יחד עם זאת, כן צריך לציין את ההגנה של הזהובים, שבשורה התחתונה, השלימה 180 דקות בלי לספוג שער. רק חבל מבחינת קשטן שבדקה ה-181 היא נכנעה.


למכבי מצפה חזרה לא קלה מפגרת הנבחרות. הצהובים יארחו ב-19.9 את אפואל ניקוסיה במסגרת המשחק הראשון בשלב הבתים של הליגה האירופית. לאחר מכן מכבי תצא לקרית אליעזר לקרב מסקרן מול מכבי חיפה. בני יהודה תחזור לבלומפילד, הפעם כמארחת, כשתפגוש ב-21 בספטמבר את בני סכנין.

מהלך המשחק

כבר לאחר דקה ו-40 שניות, מכבי הייתה יכולה לעלות ליתרון, כאשר זהבי הגיע לבדו מול איינוגבה ובעט מ-14 מטרים מעל השער. בדקה השלישית בן חיים צלל ברחבה ואלון יפת התעלם. בדקה ה-13 בן חיים חדר מצוין לרחבה, מסר למרכז הרחבה ופריצה בעט רע ונבלם לקרן. זהבי, שהיה הבולט במחצית הראשונה אצל הצהובים, קיבל כדור גדול מיצחקי בדקה ה-17, עצר בחזה ובבעיטת יעף החמיץ במעט את המשקוף של אניימה. בדקה ה-24 זהבי מסר נפלא לבן חיים, שבעט מ-18 מטרים לקורה. פריצה הוסיף עוד החמצה בדקה ה-42, לאחר פעולה התקפית יפה של מאנה. 0:0 במחצית.


ההזדמנות הממשית הראשונה של מכבי בחצי השני הגיעה בדקה ה-62, כאשר מהראן ראדי טיווח את השער מקצה הרחבה ופספס במעט את העמוד. שתי דקות לאחר מכן, הצהובים היו חייבים לכבוש. זהבי קיבל כדור מאלברמן ובעט מקצה הרחבה למסגרת ופגש רק את הקורה. המצב הראשון של בני יהודה במשחק היה רק בדקה ה-68, כאשר אור ברוך בעט מ-20 מטרים לידיים של חואן פאבלו. בדקה ה-75 לצהובים הגיע ככל הנראה פנדל. זהבי בעט מחוץ לרחבה והכדור נגע ביד של סתיו פיניש, שלא הייתה צמודה לגופו. שלוש דקות חלפו ושוב זהבי תפס את הראש. פריצה הקפיץ לו בתוך הרחבה והקשר בעט בסיבוב החוצה. המצור של מכבי נמשך ובדקה ה-84 ראדי סובב כדור חופשי מ-20 מטרים, אך איינוגבה זינק נהדר והדף. בדקה ה-85 פריצה ניסה לבעוט לשער, הכדור הגיע לראדי שבעט עם השפיץ משבעה מטרים והרעיד את המשקוף. בדקה ה-91 זה סוף סוף קרה. דור מיכה הגביה מהאגף וראדה פריצה התרומם ונגח מקרוב פנימה. שער ניצחון לפריצה, 0:1 למכבי ת"א על בני יהודה.


הרכבים
מכבי תל אביב:
חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גארסיה, איתן טיבי, מאנה (ניקולה מיטרוביץ'/ 79); גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי, טל בן חיים (דור מיכה/ 62); ברק יצחקי (גאל מרגוליס/ 59), ראדה פריצה.


בני יהודה: דלה איינוגבה; עוז ראלי, אביב חדד, גל כהן, אמיליאנו פוסקו; קסטוטיס איבסקביצ'יוס, לירוי צעירי (סתיו פיניש/ 46), נס זמיר, יורו לאמין (אור ברוך/ 46), אמיר עגייב (כפיר אדרי/ 69); אדם הרפקה.


שופט: אלון יפת.