רמון פנה למאיר שמיר: תרכוש את הפועל

בעלי הפועל פ"ת שוקל את ההצעה. משפחתו מתנגדת

האם אנחנו בדרך לרעידת אדמה ניהולית נוספת בהפועל תל אביב? לאתר ערוץ הספורט נודע הערב (שבת) כי חיים רמון, יו"ר קבוצת הניהול בהפועל, פנה לאיש העסקים מאיר שמיר בבקשה דחופה לרכוש ממנו את המועדון, שנמצא בקשיים כלכליים.


הקיץ הנוכחי נראה מבטיח מבחינת הפועל תל אביב, שהחתימה את רן בן שמעון על הקווים ואיתי שכטר וסוללת כוכבים נוספים על הדשא. אולם, המועדון, שנרכש בסוף עונת 2011/12 על-ידי חיים רמון מידיו של אלי טביב לאחר מחאה ציבורית ענפה, נקלע לקשיים כלכליים. הסיבה? הכישלון של הפועל באירופה. האדומים כזכור נכנעו לפאנדורי הרומנית ואפילו לא הגיעו לפלייאוף העלייה לשלב הבתים.


הכישלון הזה עשוי להוביל לשינויים בהנהלת המועדון. שמיר ורמון נפגשו כבר שלוש פעמים בעבר, כאשר בעלי הפועל פ"ת לשעבר לא שלל את הפנייה של רמון על סף וכעת הוא שוקל רכישת הפועל ת"א. יחד עם זאת, משפחתו של שמיר דורשת ממנו שלא לחזור לכדורגל. כזכור, שמיר (62) עזב את הפועל פ"ת בטריקת דלת לאור יחסים עכורים עם האוהדים. כיום הוא בעל השליטה בחברת ההשקעות "מבטח שמיר", אשר לה השקעות רבות בתחומי טכנולוגיה, נדל"ן ותעשייה.


שמיר ורמון נפגשו במשותף גם עם הבעלים לשעבר משה תאומים ואיש עסקים נוסף, המקורב למועדון. שמיר, כאמור, לא שלל את האפשרות, אך טרם החזיר תשובה. בכור צבאן כבר טען בפני אתר ערוץ הספורט כי הפועל תל אביב "משוועת לשמירים".

בתוך כך, בעקבות אותה הדחה כואבת מאירופה נאלצה הפועל תל אביב לקחת הלוואה דחופה מבנק דיסקונט בגובה של 8 מיליון שקלים, לה ערבים רמון, בכור צבאן ועידו חג'ג'. לצד זאת, הבטיח רמון לשמיר כי אם ירכוש את המועדון הוא יקבל אותו נקי מחובות.


בתוך כך, מי שעשוי לשלם את מחיר המשבר הכלכלי הוא איתי שכטר, שחוזהו הגבוה מהווה נטל על כתפי המועדון. שכטר בשלב זה לא מוכן להתייחס לאפשרות שיעבור לקבוצה אחרת או יישאר בהפועל ת"א, דבר שמרתיח את האוהדים האדומים.