ניצחון בכורה לק"ש, 1:4 נפלא על רמה"ש

צמד למנגה, מאטוביץ' ומזרחי הוסיפו. כהן בלי נקודות

האם כדאי לספור גם השנה את הפועל קרית שמונה? יכול מאוד להיות שכן. החבורה של ברק בכר השיגה הערב (שבת) ניצחון בכורה העונה כשגברה בביתה 1:4 על הפועל רמת השרון ועל הדרך שלחה איתות: בצפון אולי הוחלף לא מעט מהסגל, אבל ק"ש עדיין חזקה. רמה"ש? אחרי 2 מחזורים היא עדיין מחפשת נקודות ראשונות.

קרית שמונה הגיעה להתמודדות הזו לאחר ההפסד למכבי חיפה במחזור הפתיחה. תוצאה מאכזבת, אך כזו שבצפון לקחו כנראה בחשבון.  הפעם כבר ציפו מחניכיו של בכר להרבה יותר, ובסוף זה הגיע. האמת היא שהצפוניים נראו רע מאוד במחצית הראשונה, לזכותו של בכר ייאמר שהוא גם הגיב בהתאם. המאמן לא התבייש להוריד את הקפטן שלו אדריאן רוצ'ט לספסל כבר אחרי 45 דקות, וגם את אחמד שאיכזב. במקומם דרקו טאסבסקי ואופיר מזרחי קיבלו את הקרדיט במה שהתברר כנקודת המפנה של ההתמודדות הזו.


טאסבסקי אולי לא נחשב כרגע לשחקן הרכב, אך הקשר שידרג את המשחק של ק"ש מיד עם כניסתו. גם המהירות של מזרחי באגף פתח את הפקק שהיה עד אז במרכז ההתקפה ואיפשרה לברק בדש ודוד מנגה בדיוק את מרחב הפעולה הדרוש. התוצאה? בליץ של 11 דקות  שהתחיל עם טיל נפלא של דושאן מאטוביץ' לחיבורים (49), נמשך עם ביצועים מלוטשים של מנגה (59 ו-85) ונמשך גם עם מזרחי שהחזיר על האמון (60). בדיוק כמו בימים היפים אליהם הורגלו בקריה בשנים האחרונות. רק 1000 אוהדים אולי הגיעו למשחק הזה, אבל הם קיבלו תמורה מלאה.


בצד השני אולי מדובר רק בתחילת העונה, אבל המצב של רמת השרון מתחיל להדאיג. לא מעט שחקנים אמנם עברו בבקרה השבוע, אבל הסגל של רפי כהן עדיין נראה די אפור. אשתקד הקבוצה הזו הפתיעה והגיעה לפלייאוף העליון, אבל כרגע היא נראית כמי שתיאבק בחלק התחתון של הטבלה. אבי סטרול ואורי שטרית, שניים ששיחקו בעבר במכבי ת"א, ערכו בכורה אבל היה חלק מחוליית הגנה שהתקשתה מאוד. אם לא יכולת סבירה של איתמר ניצן זה גם היה נגמר רע יותר. גם החלק הקדמי נראה כרגע בעייתי. יוסי שיבחון לא מצליח להשפיע ועד כה גם החלוץ החדש אלכסנדר דיוקוביץ' לא ממש מרשים. כבר במחזור הבא מול הפועל רעננה, לאחר 3 משחקים בלבד בתפקיד, רפי כהן יגיע לרגע משמעותי במיוחד מבחינתו.  

מהלך המשחק
ק"ש פתחה טוב וכבר בדקה ה-2 דויד מנגה הצליח להסתובב ולבעט מ-18 מטרים, איתמר ניצן לקח בקלות. בדקה ה-11 משה אבוטבול הניף את רגל ימין ושלח בעיטה חזקה ממרחק - ניצן ירד טוב וקלט. בדקה ה-20 קובי מוסא פרץ מימין, יתך למרכז ומזווית אלכסונית בעט בשמאל - הישר לידיים של גיא חיימוב. 14 דקות לפני ההפסקה שוב אבוטבול ניסה להפתיע ושיגר בעיטה חזקה מ-22 מטרים, ניצן התעופף והדף כדור שעשה את דרכו לחיבורים.


ק"ש המשיכה להתקשות לחדור לרחבה של רמה"ש, בדקה ה-45 בראון ייצר עוד בעיטה מחוץ לרחבה - שוב ניצן היה במקום ולקח. ברק בכר ביצע שני חילופים במחצית וגם קיבל תוצרת. בדקה ה-49 הגנת רמה"ש הרחיקה לא טוב, הישר לרגליו של מאטוביץ' שהפציץ ברגל שמאל מ-19 מטרים לחיבורים. שער יפהפה. 0:1 לק"ש. עוד דקה עברה והפעם ברק בדש נגח מצוין לפינה הרחוקה, ניצן זינק והדף שער בטוח. בדקה ה-59 ק"ש כבר נשמה לרווחה. בדש מצא את מנגה בתוך הרחבה, הצרפתי הנהדר סיבסב את המגן שלו וברגל שמאל שלח בעיטה בחצי גובה לפינה הרחוקה ופנימה. 0:2 לק"ש.


רמה"ש לא הספיקה לעכל ודקה לאחר מכן כבר הוציאה כדור שלישי מהרשת. מתפרצת של המארחת תפסה את העורף שלה לא מוכן, אופיר מזרחי נשלח לאחד על אחד מול ניצן וגילגל בקלות פנימה. 0:3 לק"ש. המארחת לא הורידה את הרגל מהגז ובדקה ה-85 הושלמה החגיגה כשהפעם מנגה נשלח מול ניצן האומלל ושלח פנימה. 0:4 גדול לק"ש. 2 דקות לסיום רמת השרון השיגה שער מצמק כשקני סייף התמקם טוב, הגיע להגבהה של שיבחון ונגח טוב לפינה של חיימוב. 1:4 לק"ש בסיום.


הרכבים
קרית שמונה
: גיא חיימוב; עודד אלקיים, שיר צדק, קאסיו פרננדס, דושאן מאטוביץ'; וובה בראון, משה אבוטבול, אדריאן רוצ'ט (דרקו טאסבסקי 46); אחמד עאבד (אופיר מזרחי 46), דוד מנגה, ברק בדש (אחמד סבע 69).
רמה"ש: איתמר ניצן; קובי מוסא, אבי סטרול, ידרנקו בוגיצ'ביץ', אורי שטרית; תום מנשרוב (עשהאל בן שבת 63), גל בראל, יוסי שבחון, ירדן שגיב (מיכאל זנדברג 53), אלכסנדר דיוקוביץ' (קני סייף 53); אפרים טקה.