לברון לפני דוראנט: מה קורה ב-NBA?

וגם: לייקרס מתעוררים, הנטס מדרדרים והסנטרים נלחמים

20. שופט הכדורסל דיק באווטה חגג השבוע 73. מזל טוב. באווטה מחזיק כמובן בשיא משחקים לשופט בליגה עם 2,567 משחקים ברצף והיד/משרוקית עוד נטויה, ואי אפשר בלי המירוץ האגדי מול בארקלי באול סטאר 2007. הציניקנים מבינכם אולי יגידו שבאווטה שם כסף על בארקלי.

19. באתר ESPN מדרגים בכל שבוע את 20 הספורטאים המוצלחים של השבוע האחרון, מכל ענפי הספורט שהם מכירים. עכשיו הם פרסמו את הדירוג שלהם ל-2012. ההפתעה: שני כדורגלנים בטופ 5. לא הפתעה: שני כדורסלנים בטופ 3. בסך הכל, חמישה כדורסלנים (4 מהם היום ב-NBA) בדירוג, יותר מכל ענף אחר (פוטבול עם 3 במקום השני).


18. אחרי שהדגים לנו ביוטה מהו מאזן הכוחות בין מאמן לכוכב, דרון וויליאמס ממשיך להראות מי הבוס גם בנטס. הרכז ניצל את המפגש מול האקסית כדי להתלונן ששיטת ההתקפה שהנחיל איברי ג'ונסון לא קבוצתית מספיק ביחס לשיטה שהנהיג סלואן – הבנאדם שפרש מאימון בגללו. D-WILL הוא כישרון גדול אבל גם מתגלה ככאב ראש לא קטן למאמנים. נראה לנו שהקרב וויליאמס-פול הוכרע.


17. הכל הולך קשה לשיקגו מאז הפציעה של רוז, אבל לבולס יש הרבה פיזיות עם קו קדמי מצוין ובעיקר תודות ליכולת מעולה של יואקים נואה, שנתן לאחרונה טריפל דאבל של 10,10,13 מול בוסטון ועוד משחק בגארדן שכלל 7,12,15 ,בשניהם הבולס ניצחו.


16. 14 נצחונות רצופים לקליפרס והפסד אחד – הבעלים דונלד סטרלינג הפסיד השבוע 15 מיליון דולר בתביעה על שריפה בבניין שבבעלותו. היינו אומרים שהוא בטח יתנחם בקבוצת הקליפרס הטובה בהיסטוריה, אבל כסף הרבה יותר חשוב לו.


15. המפתחות לשיפור של הקליפרס העונה: הגנה שגורמת ל-16.7 איבודי כדור במשחק (מקום ראשון בליגה) וספסל עמוק שקולע 41.9 נקודות למשחק (ראשון בליגה), בראשות ג'מאל קרופורד הנהדר, שנותן 7.2 נק' ברבע האחרון – שני בליגה רק לקובי ברייאנט.

14. ליגת ה-NBA החליטה להוריד השנה את עמדת הסנטר באפשרויות ההצבעה לאולסטאר. את התשדיר שדווייט הווארד מככב בו, של "המרכז המרכזי למען הסנטרים" (באנגלית זה נשמע הרבה יותר מצחיק) כבר ראיתם. אבל סתם לשם ההשוואה: השוטינג גארדס הטובים בליגה: קובי, ווייד, ג'ונסון, הארדן, ג'ינובילי, איגודלה, גורדון. הסנטרים הטובים בליגה: האוורד, צ'נדלר, הגאסולים, ביינום, ג'פרסון, הורפורד, לופס ונואה. עכשיו איזו רשימה מרשימה יותר?


13. נמאס לשנן את המנטרה שהמערב עמוס, אבל אי אפשר להתעלם מהעבודה שעושה השנה מארק ג'קסון בגולדן סטייט – שהצרפה בזכות לחצי העליון של הטבלה. אחרי מסע חוץ קשה שהסתיים ב-1:6, כולל ניצחון דרמטי במיאמי, הווריורס מדורגים במקום החמישי במערב, שני משחקים וחצי לפני יוסטון השישית. כשמאחוריו 17 שנות משחק, ג'קסון הצליח לשנות מנטאליות של מועדון, שזינק השנה במדד היעילות ההגנתית מתחתית הליגה למקום התשיעי.


12. הרבה מהתלות ההתקפית של ניו יורק נשענת על השלשות. הניקס קולעת השנה בכ-40% מעבר לקשת, הרבה תודות לג'ייסון קיד וכרמלו אנתוני, שמציגים אחוז דיוק מדהים וזהה של כמעט 44%. מאז הזזת קשת השלוש בחזרה, אף קבוצה לא עברה את רף ה-40% לעונה, ומעניין לראות האם הסטטיסטיקה, והשיבה של אמרה סטודמאייר, תחזיר את קלעי הניקס למימדים נורמאליים. או האם זה יספיק גם בפלייאוף מול ההיט. אחרי הכל, האחוז המרשים של הניקס מספיק להם רק למקום השלישי בליגה, אחרי מיאמי ואוקלהומה סיטי. ואנחנו יודעים לאן השתיים האלה הגיעו בעונה שעברה.


11. למי שלא הבין מה הדחף של הלייקרס להחליף את פאו גאסול בראיין אנדרסון (יש שמועות כאלה), מדובר בשחקן גבוה שנותן 17.8 נק' כולל 40% מהשלוש בלא מעט זריקות (8) – כלומר, מתאים בול לשיטה של מייק ד'אנטוני. אנדרסון, שהגיע לאורלנדו כתוסף לטרייד עבור וינס קארטר ומשם עבר לניו אורלינס בטרייד מוזר על גוסטבו איון, נמצא חזק על הכוונות של מיץ' קופצ'אק, ואולי בכל זאת יתאחד עם הווארד העונה.


10. חידת השבוע: כמה ניסיונות זריקה ב21 שניות צריך כדי לנצח משחק?

9. יש הרבה שחקנים שניתן להאשים אותם באדישות להפסדים, קווין סראפין מהוויזארדס הוא לא אחד מהם. אחרי עוד עונה בה מאזן הקבוצה לא חצה את 20 הנצחונות (ולא צפוי גם השנה עם שלושה נצחונות בלבד), סראפין סירב לחגוג יום הולדת 23 בגלל "תחושות אשם".


8. אחרי שחצה את קו 9,000 הריבאונדים לפני שבוע, שון מריון, המטריקס, בעונתו הרביעית במאבס, חצה גם את קו ה-16,000 נקודות מול פילדלפיה. עוד עדות לאחד מהשחקנים הורסטיליים בתולדות המשחק (ואנדרייטד גמור), מריון גם משתייך לחמישייה של אולג'ואן, מאלון, אירווינג וגארנט שיש להם 1500 חטיפות לצד 1000 חסימות בקריירה. מדהים.


7. מדי פעם ה-NBA משחרר קטעי WIRED של השחקנים. הזדמנות לראות מה אומר קיד לבראיינט כשהם נפגשים במגרש.


6. יש מותגים, וגם שחקני כדורסל, שחזקים מהזמן. ג'רי סטקהאוס משחק העונה עם אותם נעלי ה-FILA שנעל כרוקי.


איך 17 שנה חלפו להן.


5. פעם שלישית גלידה. אחרי שרב עם הפרשן שון אליוט ונתן מרפק לאו.ג'יי מאיו, דמרקוס קאזינס חטף השעיה שלישית העונה, הפעם מצד קבוצתו סקרמנטו קינגס, בגלל התנהגות לא ספורטיבית. קאזינס קילל את מאמנו קית' סמארט, שספסל אותו במחצית השנייה במשחק ההפסד לקליפרס, ומכאן ההשעייה. בסופו של דבר ההשעייה נקבעה למשחק אחד, אבל נראה כי קריירת NBA של שחקן סופר מוכשר קרובה לפיצוץ.

4. בגיל 37 נאש קלע 12.5 נקודות, מסר 10.7 אסיסטים וקלע ב53 אחוז מהשדה. זה היה בעונה שעברה. השנה, עם צוות טוב יותר מסביבו, הוא אמור לספק לפחות את אותם המספרים, לא? אז הנה, אתמול בלילה מול הניקס הוא כבר חזר לעצמו עם 16, 6, 11 ב-37 דקות איכותיות. לייקרס ניצחו חמישי ברצף, וזה מתחיל להיראות כמו שזה אמור היה.


3. האמריקאים אוהבים את הדירוגים שלהם, Sports Illustrated דירג את הופעות הכריסמס הגדולות בהיסטוריה. הנה לכם דירוג בו סקוטי פיפן גובר על מייקל ג'ורדן.


2. לפני סיום, ולכבוד חג המולד, הנה מחרוזת שירים בהתאם למסורת, שיד, קובי ודייויד סטרן כלולים במחיר. חג שמח.


1. משחקי חג המולד מאחורינו, ומה למדנו? לייקרס פתחו את העונה סוף סוף, קליפרס-דנבר יהיה קרב פלייאוף אדיר, אם ייפגשו, שיקגו, למרות הכל, לא באמת תיתן פייט בלי דריק רוז, והנסיגה ביכולת של הנטס היא כבר לא מקרית. אבל אף אחד מהדברים האלה הוא לא החומר שיופיע בבחינת הבגרות. את זה ראינו במיאמי, ומה שלמדנו בשיעור הזה הוא שאם ההיט והת'אנדר ייפגשו בגמר גם ב-2013, התוצאה לא תהיה שונה מזו שראינו ב-2012.