הלייקרס בצרות ואמארה תחת חופה

כל מה שחם ב-NBA: לסגור את האינטרנט בסין

1.  ביג מן אמיתי הוא מצרך נדיר בימינו וקבוצות NBA מחליטות לעיתים להמר על סנטימטרים במקום כישרון, כמו במקרה גרג אודן מול קווין דוראנט. רוי היברט מאינדיאנה פרץ במחצית הראשונה של העונה שעברה עם 13.8 נק' ו-9.6 ריב' שהובילו לבכורה באול סטאר ולחוזה שהפך אותו לפייסר בעל השכר הגבוה ביותר.


העונה, עם משכורת של 13.8 מיליון דולר, הוא ירד ב-6 נקודות ובריבאונד שלם בממוצעים, מה שלא הפריע לבחור להצהיר שהוא יעבור את הווארד כסנטר הטוב בליגה. יום אחרי ההתבטאות הוא כיכב בחסימת השבוע מהצד הלא נכון של המהלך.

2. אם הייתם צריכים לבחור כינוי למועדון ספורט כנראה שהבחירה הראשונה שלכם לא תהייה "השקנאים". אז רגע לפני שאתם יורדים על הנהלת ניו אורלינס תחשבו על קבוצה במאזן  16:5 שלא ברור מתי הכוכב שלה יחזור מפציעה. אתם לא הייתם בוחרים בעוף שידוע כמצטיין בצלילה?

3. ערוץ היוטיוב של ה-NBA חגג השבוע ביליון (מליארד, בעברית) צפיות, וכל זאת בלי אף קוריאני בשירותיו. הזדמנות להיזכר בכמה רגעים גדולים של בידור, מהלכים נדירים והרבה הרבה שאק.

4. המערב עמוס בטוענות לכתר אבל קשה להתעלם מהקליפרס כמועמדים לגיטימיים להגיע רחוק, בין השאר בגלל הספסל העמוק שלהם שכבר זכה השבוע לכינוי המחייב  ("a tribe called bench") על משקל שמה של להקת היפ הופ מהגדולות שהיו. עם שחקן שכבר לקח את תואר השחקן השישי של העונה, MVP של סדרת גמר, צמד גבוהים שזכה באליפויות עם הלייקרס וגם גרנט היל אחד – אנחנו "נאלצים" להצטרף להייפ.


5. אין ספק שהיחסים בין השחקנים לשופטים בליגה מורכבים וכהוכחה, השבוע אמיר ג'ונסון מטורנטו נזרק ממשחק אחרי מלחמה לא ברורה על הכדור. תגובת השופטים לא איחרה לבוא והגיעה יממה אחרי. ואנחנו שואלים, אי אפשר כבר לזרוק עונשין בשקט?

6.  בזמן שהוא יושב בחוץ עם פציעה, אימן שאמפרט מהניקס מטפח קריירת ראפ לצד ערוץ חדש ביוטיוב. אחרי שטיווח את סרג' איבקה בשבוע בעבר, אנחנו מחכים לקרב הבלתי נמנע בין סטיבן ג'קסון לשאמפרט על תואר הראפר הטוב בליגה.

7.  נכון לכתיבת שורות אלו, ג'רמי לין מפגר רק ב-55,000 קולות מאחורי כריס פול בבחירה לרכז הפותח של נבחרת המערב לאול-סטאר. עם כל הכבוד לדמוקרטיה האינטרנטית שה-NBA מפגין, נסלח לממשלת סין אם היא תגביל את הגלישה ברשת לזמן הקרוב הקרוב.


8. קשה לחזור לשחק אחרי פרישה, עניין של גיל וכושר שדועך במהירות. אחרי שכנראה חזה במה שג'רי סטקהאוס וראשיד וואלאס עושים העונה, אדי האוס קינא והחל בקמפיין בניסיון לחזור לליגה. השחקן בן ה-34 זכה באליפות עם בוסטון ונחתך/פרש שנה לפני הזכייה של ההיט בתואר. מעניין אם נשמע את הקריאה "brings down the house" העונה.


9. רוד היגינס, שחקן העבר ונשיא שארלוט בובקטס בהווה, נתקל השבוע בסיטואציה בעייתית – הוא צריך היה לחתוך מהקבוצה את שחקן הקבוצה קורי היגינס, שהוא גם הבן שלו. "אם אתה מעסיק משפחה אתה יודע שזה עלול לקרות", תגובת האב, ואף רמיזה על מאמני נבחרות בישראל.


10. הוא מדורג במקום ה-12 ברשימת הריבאונדרים של כל הזמנים ומקום ראשון מבין השחקנים הפעילים, אבל גם הטובים ביותר נופלים. קווין גארנט לא קלט אפילו כדור חוזר אחד בניצחון מול פילי השבוע. האשם על פי גארנט? אחראי הסטטיסטיקה בגארדן.

11. טבלה 1: דווייט הווארד בחר השבוע לנסות להפנים עצות של שחקני לייקרס, ובניהם סטיב נאש, לגבי זריקות העונשין שלו. מצורפת טבלה מעניינת שמראה ומשווה תנודות באחוזים של סנטרים שקלעו באחוז חלש מאוד מהעונשין. אין מה לומר, כריס דאדלי בחברה טובה.


12. טבלה 2: המתכון לשבירת שיא סה"כ הנקודות הוא בעיקר התמדה, לברון ג'יימס ודוראנט דולקים כבר עכשיו בעקבותיו של קובי ברייאנט. כשחושבים על זה שדוראנט "שרף" שנה במכללת טקסס, הוויכוח מי ייזכר כסקורר הגדול מבין שלושתם הופך למרתק במיוחד.


13.  מזל טוב לטוני פארקר שרשם 12,12,27 – או, במלים אחרות, טריפל דאבל ראשון בקריירה – מול הרוקטס. לפעמים נוטים לשכוח שיש לספרס בהרכב שני שחקנים שזכו בתואר MVP בסדרת גמר, הצרפתי מזכיר לנו בכל פעם מחדש שההיט לא לבדם מהבחינה הזאת.


14. אחרי שרק חזר מפציעה קלה, כרמלו אנתוני גרם לכל אוהדי הניקס לעצור לרגע את נשמתם. האבחון, דרך אגב, הוכיח כי לא מדובר במשהו חמור כלל. יצא במזל.


15. אם המשכנתא מכבידה עליכם, אולי תתנחמו בעובדה שגם כוכב העבר אלן אייברסון מתקשה לשלם על הבית שלו באטלנטה? הסקורר טען להגנתו שאיחר בתשלום המשכנתא בגלל שאשתו, עמה הוא נמצא בהליכי גירושין, חתמה על החזר גבוה מידי בכוונה. מדובר על סכום של 1.4 מיליון דולר בסה"כ – עדות עצובה להתנהלות כלכלית לא נבונה לעיתים של ספורטאים.

16. התנהלות כספית נבונה או כמות רווחים ממשכורות ופרסום שאפילו בהימורים אי אפשר לבזבז? מייקל ג'ורדן, שרכש השבוע אחוזה בסכום לא מובטל של 12.4 מיליון דולר, יכול אולי לענות על השאלה הזו. 11 חדרי שינה, מרחק הליכה ממסלול גולף אקסקלוסיבי שחבר בו טייגר וודס ובעיקר מבנה ידידותי למעשני סיגרים. וכן, בטח שיש גם מגרש כדורסל.


17. יוסטון היא לא רק הצמד הארדן-לין, אלה גם צמד הפורוורדים פארסונס-פאטרסון. שימו לב לצ'נדלר פרסונס, שקפץ מ-9.5 נקודות בעונת הרוקי אשתקד ל-15.8 נק' העונה, ולפטריק פאטרסון (שנה שלישית), שהשתפר מ-7.7 ל-13.4 נק'. שניהם ביחד מרוויחים העונה טיפה פחות מ-3 מיליון דולר. לין והארדן ירוויחו יחד 30 מליון בעוד שנה וחצי (בינתיים מכניסים רק 13.8).


18. לפני שתקרת השכר תרד עוד קצת, פורסם כי קבוצות ה-NBA שילמו השנה מס חריגה כולל של 77.9 מיליון דולר, 30 מיליון מסך הקנסות מגיעים מהלייקרס. הקבוצה הכי פחות טובה שתשלם מס היא פילדלפיה. הטובה ביותר שלא תשלם, אוקלהומה סיטי. ניהול זה שם המשחק.


19. נקודה למחשבה על נקודת הרתיחה בלוס אנג'לס: ברייאנט אימץ דברים רבים מג'ורדן, במודע או לא. אחד מהם הוא מודל המנהיגות שלו. באיזון עם מאמן כמו פיל ג'קסון ומנהיג שקט כמו דריק פישר, זה הניע את הקבוצה קדימה. ניתוח נהדר של צוות TNT אחרי ההפסד לניקס על מה שקורה היום.

20. רבים ניצלו את תאריך ה-12.12.12 כדי להתחתן עם בחירת ליבם, אחד כזה הוא אמרה סטודמאייר, שנשא לאישה את בחירת ליבו אלקסיס. וכראוי לחתונה יהודית... הייתה גם חופה. שיהיה במזל טוב.