מכבי ת"א תתקשה להתקדם בטופ 16

שרף בטור: לבלאט תהיה בעיה להתגבר על קבוצות מגובשות

מכבי תל אביב סיימה אמש (חמישי) את השלב המוקדם במקום הראשון, העפילה לטופ 16 וכולם כבר מסתכלים לשלב הבא, אבל הקבוצה שהחליפה כל כך הרבה שחקנים בקיץ תתקשה מאוד להתקדם. המועדון נאלץ להתחיל תהליך של בניית קבוצה חדשה עם בחירת שחקנים ומדובר בתהליך לא פשוט, כזה שעשוי לבוא לרעתה בשלבים המכריעים באירופה. מכבי זו קבוצה עם מסורת, אבל גם עם לחץ ודרישות להצלחה. העונה, האווירה סביב הקבוצה היא לא אווירה של בנייה. הם רוצים ניצחונות, הישגים, להעפיל לפיינל-פור ולזכות לבסוף בגביע אירופה. בתוך כל הסלט הזה צריך לקדם ולגבש שיטה וגם להתמודד עם אופיים של השחקנים, פציעות, מחלות וכדומה.

ברור לכולם שמתוך השחקנים שמכבי הביאה בקיץ מספר שחקנים לא השתלבו. מכבי הכחישה עד היום את תכניותיה להחלפת השחקנים האלה כי מהלכים כאלה לא נערכים בפומבי ובראש חוצות כיוון שזה פוגע בשחקנים עצמם ובקבוצה שצריכה להמשיך לתפקד ביחד, לשחק, להתאמן וגם לנצח. ייתכן והבעיה שהתחילה בקיץ תהפוך לכדור שלג שעלול להיות הרסני עבור העונה באירופה.


התעלומה הגדולה של העונה היא ניק קיינר מדלי. מדובר בשחקן עם רזומה מרשים ומבטיח שלא מצא את מקומו. עד היום הוא לא שיחק ביורוליג, אבל הוא בעל תכונות אידיאליות ומבטיחות כדי לעשות את הקפיצה. אינני יכול להצביע בבירור מדוע החתונה לא הצליחה, כי החלק הקשה בבחינת התאמת שחקן לקבוצה, היא היכולת להשתלב ולשתף פעולה. רואים שקיינר מדלי חסר בטחון בכל מה שהוא עושה וממצב של קלעי מוביל בליגה הספרדית וביורוקאפ, הוא הפך לשחקן שמתקשה לקלוע גם זריקות פשוטות. כאשר הזריקות והפעולות האלה לא מצליחות מתגלגלים באופן טבעי למעגל של נסיונות לצאת מזה, אבל כל החטאה פוגעת בבטחון. לבסוף עשויות להגיע פציעות ולפעמים לא יוצאים מזה.

פרט לקיינר-מדלי, מכבי עומדת בפני החלטות מסובכות. ישנם סימני שאלה בריאותיים לגבי דווין סמית', שחקן מוביל בקבוצה. אם הוא ייאלץ להיעדר לתקופה ארוכה, זו תהיה מכה קשה לדייויד בלאט. גיאורגי שארמדיני לא הצליח להשתלב ואולי צריך להסיק מכך על פוטנציאל ההשתלבות של שחקנים מזרח אירופאיים (כמו מילאן מצ'באן) במכבי הנוכחית ובסגנון המשחק שבלאט מקנה לקבוצה.


כאשר יסתיים שלב שיבוץ הבתים, נסתכל על היריבות וננסה לנתח את מה שצפוי למכבי ת"א בשלבי ההכרעה באירופה. דבר אחד בטוח, לצהובים יהיה קשה מאוד להתגבר על יריבות מגובשות שעברו דרך ארוכה ביחד, והם יאלצו למצוא פתרונות לבעיות הרבות שפוקדות אותם העונה. בינתיים יהיה לנו יום חמישי אחד חופשי לפני היציאה למסע הארוך והקשה של הטופ 16, המטרה במכבי ברורה - הצלבה. בהצלחה.