קובי מטפס, דאנקן מתלוצץ. סיכום השבוע

קובי חצה את ה-30 אלף, אבל זה לא הכל. טופ 20 ב-NBA

20. הוא גארד שאוהב את הכדור ומצטיין בפיק אנד רול. סדרה של משחקים אדירים גרמה לכל הליגה לדבר עליו והנחיתה אותו ברוקטס עם חוזה שמן, כמו שלא קיבל מקבוצתו הקודמת. לצערו של ג'רמי לין, ההגעה של הארדן, שחקן עם סגנון התקפי זהה לשלו שלא משלים אלא מאפיל עליו, עוזרת לו לקלוע ב-38% עלובים העונה בעיקר בגלל שהכדור כבר לא אצלו. עוד הוכחה שמשחק הכדורסל לא בנוי על עמדות אלא על איזון בין תפקידים.


19. בדיוק מהסיבה שצוינה למעלה, פאו גאסול לא ישאר בלייקרס. דווייט הווארד צעיר בהרבה ושחקן הגנה עדיף בהרבה. ההגעה של מייק ד'אנטוני כמאמן רק תזרז את העזיבה של הספרדי, שכבר כמעט ובוצע עליו טרייד במרץ אשתקד ושכבר בוצע עליו טרייד בקיץ הקודם (עסקה שבוטלה על ידי דייויד סטרן). הקבוצה של קובי ברייאנט רוצה לעבות את עמדת הרכז והספסל, ותרוויח כמו תמיד מטרייד על סנטר מוכח כמו גאסול.

18.  לייקרס זכתה בתואר ב-2010 עם צמד תאומים בפרונט. אבל ההרכב הטוב ביותר שלהם בריצת האליפות היה עם אודום כפורוורד דינמי ליד ביינום או גאסול, ולאו דווקא שניהם יחד. ד'אנטוני צריך לשים לב לזה כשהוא מסתובב אל הספסל ורואה שם את אנטואן ג'יימיסון. עם 29.1 דקות ו-15.8 נקודות למשחק ב-7 המשחקים האחרונים, נראה שהוא כבר עושה את זה.
 
17. מה שלא חסר ללייקרס כדי לזכות באליפות: שחקן אנרגטי שמעודד מהספסל. על משקל בריאן סקלבריני – תכירו את הבחירה האחרונה בדראפט, רוברט סאקרה.

16. שימו לב לנתון הבא: מארק גאסול, סנטר גדול מימדים, הולך לקו 5.2 פעמים בממוצע למשחק וקולע ב-89.7%. סיכוי יותר מסביר שלא תשמעו את הביטוי "HACK-A-MARC" במשחקים של ממפיס.
 
15. כספי כבר מחכה לתום החוזה בקליבלנד. במכבי צריכים מחליף גם לניק קיינר-מדלי וגם סרט הקפטן? הנה רעיון לקאמבק.
 
14.  עם הפציעה המתמשכת של אנדרו ביינום והירידה ביכולת של רוי היברט, אנדרסון פרנצ'ה ורז'או הוא הסנטר הטוב במזרח עם מספרים מדהימים של 15 נק' ו-15 ריב' (מהם 6 בהתקפה) למשחק. טייסון צ'אנדלר אולי יבחר לפניו לאול-סטאר בגלל המוניטין והשיוך לניקס, אבל הברזילאי בעונה חלומית אמור להיכלל לראשונה ברשומות ויותר חשוב – לשדרג איזו טוענת לכתר באזור פברואר.

 13. כנראה הזריקה היחידה של ביינום לסל העונה.  
 
12. קליפרס קיבלה את הכינוי "Lob City" בזכות יכולת הסיום והאתלטיות של שחקני הפנים בלייק גריפין ודיאנדרה ג'ורדן. השנה אפשר להוסיף לרשימה את אריק בלדסו. 185 סנטימטרים של אתלטיות מתפרצת, שמצדיקים כל שנייה על הפרקט. לאחרונה היו לא מעט כאלה, גם הודות לפציעה של צ'ונסי בילאפס, שעכשיו חוזר אחרי 10 חודשים בחוץ. כאב ראש לוויני דל נגרו. בכל זאת, בלדסו הוא אחד אחד השחקנים המלהיבים בליגה.


11. קווין לאב חזר לשחק וגם סיפק את הקטע הפילנתרופי/הזוי של השבוע. בהופעת אורח, ניקולה פקוביץ' ושאר הטי-וולבס.


10. במשך שבע שנים (מלבד עונה אחת) בין 2002 ל-2009 דטרויט פיסטונס הובילה את ה-NBA בממוצע צופים למשחק. כיום הקבוצה של לורנס פרנק מדורגת אחרונה בליגה בקטגוריה זו. אין פרנצ'ייז גדול ב-NBA שצנח בשנים האחרונות עקב ניהול כושל בשילוב עם מצב הכלכלה (תעשיית הרכב במישיגן שכמעט וקרסה) כמו הפיסטונס, והאוהדים מצביעים ברגליים. לא בטוח שרק מתוך בחירה.


9. זה לא עוזר ששחקן הרכב שלך קולע יותר טוב ביוטיוב מאשר במגרש.

8. אחרי שנתיים בחוץ היו שציפו שראשיד וואלאס יחזור לניקס קצת יותר שליו. אז ציפו. כבר ברבע הראשון מול פיניקס שיד עשה את מה שהוא יודע: הגנה קשוחה, עבירה טכנית, קריאת "הכדור לא משקר" בעונשין, עוד עבירה טכנית והרחקה.  ולנו, ניתנה ההזדמנות להסתכל בערגה על האיש שהטיל טרור על שופטים ושחקנים, וחזר אל קדמת הבמה.



7. קווין דוראנט יככב בסרט עם ילד שמחליף איתו את יכולת המשחק. מתבקש סרט על ילד שמחליף את הIQ- שלו עם ג'באל מגי.


6.  מועמד רציני לתואר השחקן המשתפר הוא ניקולה באטום, שתלות המועדון בו באה לידי ביטוי ב-39.1 דקות למשחק, שני רק בליגה רק לדנג משיקגו. המשך התפתחות של הצרפתי ושל הרוקי המעולה דמיאן לילארד, מועמד רציני לרוקי השנה, לא תחפה על הבחירה של גרג אודן במקום קווין דוראנט, אבל אולי לפחות תשאיר את למרכוס אלדריג' בפורטלנד – אחלה פרס ניחומים.


5. מבט מורחב על דמיאן לילארד – רכז שכבר כרוקי מניע קבוצה עם שאיפות.

4. בגיל שלו, לארי בירד, ביל ראסל וגדולים רבים אחרים כבר פרשו, אבל טים דאנקן, חבר של קבע ברשימת הענקיים ביותר, לא מחפש יעדי חופשה לפנסיה עדיין. 18.9 נק' ו-10.1 ריב' ב-53.7% אחוזים מהשדה הם מספריו המדהימים העונה. מודלים לחיקוי בגיל 36: קארים עבדול ג'אבר ששם 21.5 נק' למשחק בעונת 1983/1984 וקארל מאלון שקלע 25.5 נק' ב1999/2000. בהרבה בחינות, דאנקן עולה אפילו על שניהם.


3. תמונה ששווה אלף מילים 1: טוני פארקר וטים דאנקן צולמו במסיבת Halloween כשהם מכוונים רובים אל עבר בחור שמחופש לשופט ה-NBA ג'ו קרופורד. למי שלא זוכר את העימות בין קרופורד לדאנקן, הנה תזכורת לאירוע המבדר/מעציב. אגב, השופט הזה עוד לא שובץ העונה למשחקים של הספרס. רק אל תגלו לסטרן.
 
2. תמונה ששווה אלף מילים 2: לברון ג'יימס שם תמונה משופצת של מייקל ג'ורדן הצעיר שומר על לברון במדי מיאמי, בתור שומר המסך של הסלולרי שלו. ועכשיו: לכו לדמיין.
 
1. כדי לשבור את שיא הנקודות לקריירה קובי ברייאנט צריך לשחק עד גיל 38 (או עונת 2016/2017). תואר הסקורר המוביל של כל הזמנים יפתח את הדיון על מעמד השחקן הגדול בכל הזמנים מחדש. מצד שני, עוד אליפות או שתיים גם יעשו את אותו הדבר. אז מה יהיה לו פחות קשה להשיג? כדאי לו להחליט. לרצות את הכל עלול לעלות לו ביוקר.