הבית של מכבי לא קנה מידה? זה לא רע

שרף מאמין שבהיכל יוכלו להתחבר, במאני טיים גם תגיע הקפיצה ברמה

כבר לאחר הגרלת היורוליג היה ברור שהבית של מכבי הוא נוח מתמיד כי האיזון שצריך להיות בהגרלות לא פעל הפעם. תמיד נמצאו במשחקי הבתים המוקדמים קבוצות חלשות, אבל מדובר היה בקבוצה אחת או שתיים. השנה יש מספר גדול יותר של קבוצות חלשות, אבל כל זה יהיה היסטוריה כשיתחיל השלב הבא.


היו ימים שבמכבי חששו מאי עליה לטופ 16. מכבי בנתה קבוצה חדשה שצריכה זמן להתחבר. להיבנות. להכיר אחד את השני. אני חשבתי שבית קל שכזה יהיה לטובת הקבוצה, כדי שתוכל להתארגן תוך כדי תנועה וללא לחץ. בכלל, רוב קבוצות היורוליג עשו שינויים גדולים, גם העשירות שביניהן, והמשחק אתמול נגד פרוקום הוא לא קנה מידה למה שיהיה בטופ 16.


כרגע לדיויד בלאט והעוזרים אין קנה מידה האם היכולת וההרכב יהיו אפקטיביים גם בשלב הבא. כרגע  דיויד עסוק בהכנסת השחקנים לשיטה ובקביעת הרוטציה. חלק מהשחקנים החדשים לא רגיל עדיין לקום מהספסל, חלקם לא רגיל להיכנס ולצאת לפרקי זמן קצרים ולהיות אפקטיביים.


מלקולם תומאס למשל, הוא שחקן חדש בכדורסל האירופי. יכול להיות שהוא וזרים אחרים לא מבינים שבמכבי אסור להפסיד משחקים, גם אם חוזרים עייפים ממסע קשה לצרפת, כפי שקרה מול ראשל"צ. מהצד השני דווין סמית', שחקן חשוב ומהזרים הבודדים שנשארו מהשנה שעברה, חזר רק עכשיו מפציעה ממושכת וצריך זמן להיכנס לכושר. במכבי גם יודעים שיצטרכו ממנו ממנו היבטים אחרים ממה שנדרש בשנה שעברה.

מצד אחד, מכבי תוכל לסיים בבית הזה במקום הראשון. מצד שני חולשת הבית יכולה לתת תמונה מעוותת, אבל זו כבר לא אשמת הצהובים. כמו שאני מכיר אותם, כאשר יצטרכו להתחיל לשחק נגד הקבוצות הגדולות המערכת תתכונן ותיערך כמו שצריך. המערכת תסביר לשחקנים מה זו מחויבות למועדון ולמסורת שלו.


בגזרת היריבות, מספיק להעיף מבט בתוצאות של פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, לראות שהם נפגעו מהחילופים, בעיקר על הספסל, ולגלות שהן לא מפחידות כבעבר.גם צסק"א עדיין לא מגיעה אפילו לרמתה מהשנה שעברה וגם אטורה מסינה צריך זמן כדי להתגבר על העזיבה של אנדריי קירילנקו. לא בטוח שיש לו מחליף ראוי. שימו לב גם לקית' לנגפורד וריצ'ארד הנדריקס, שהלכו לכסף הגדול של ארמאני מילאנו נכשלים בינתיים גם ביורוליג וגם בליגה המקומית. ג'ורדן פארמר מביא את הוינריות שלו לאפס אנדולו, אבל בכלל לא בטוח שזה לא יהיה מספיק נגד פנרבחצ'ה של בו מקאלב.


בשורה התחתונה, טוב שיש משחקים מוקדמים כדי כולם ילמדו, יתארגנו, יסיקו מסקנות, ילמדו מהשגיאות וישתדלו לתקן ולהשתפר. בשבוע הבא בחיפה ובברלין כבר יהיו למכבי משחקים קשים, קצת יותר.