פיני גרשון: "איפשרנו להם לגנוב משחק אחד, עכשיו נצטרך לדעת לקחת את השני"

מאמן מכבי ת"א דיבר לקראת המשחק השני בהצלבה מול פרטיזן בלגרד: "הפסדנו את הקרב הראשון במלחמה". דרוקר: "הם לא הפתיעו אותנו". ולאדה דיבאץ: "פרטיזן עשתה נס במשחק ה-1"

מכבי ת"א תעלה מחר (21:00) למשחק השני מול פרטיזן בלגרד ברבע גמר היורוליג כשהיא חייבת לנצח. ההפסד 85:77 לסרבים בנוקיה במשחק 1 מעמיד את הצהובים עם הגב אל הקיר ערב היציאה למשחק 3 בבלגרד. גפ פיני גרשון יודע זאת, ובמסע"ת שקיים לקראת המשחק השני דיבר המאמן בעיקר על הלקחים שהפיקה הקבוצה מההפסד.

"עבירות שהם עשו שלחו אותנו לרצפה, ועבירות שאנחנו עשינו, אם עשינו כי הרבה פעמים לא עשינו, נתנו להם את הדרך לטבעת", אמר גרשון בהביטו לאחור למשחק 1, "עמדנו במטרה אחת כשהצלחנו למנוע מפרטיזן ריבאונדים בהתקפה, לעומת זאת עשינו יותר מדי שגיאות שלא עשינו במשך העונה, במיוחד בהגנה. זה איפשר להם זריקות נוחות מדי. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו היינו למטה במשחקים, כמו במדריד, שיחקנו כאנדרדוג וניצחנו את המשחק. הכנסנו את ריאל ללחץ. אותו דבר קרה פה".

"הזריקות שלהם נכנסו כשהובלנו ב-20 הפרש, והביצוע של חלק מהדברים שעשינו בתגובה לא היה טוב", הוסיף פיני, "זאת לא חוכמה להעיף כדורים כשאתה מוביל ב-20 הפרש אלא לתפקד כשאתה תחת לחץ זמן או תוצאה. שלטנו ברוב המשחק, נתנו יותר מדי דברים שהחזירו אותם למשחק. גם כשמובילים, ולא משנה ההפרש, צריך לדעת לשחק עם כל כדור בפני עצמו ולא לפי התוצאה. הכי חשוב שזה קרה ולא משחק. הם באו להילחם פה ולנסות לגנוב אחד משני משחקים ואנחנו איפשרנו להם".

"ההתנהלות של חלק מהשחקנים שלנו הייתה כמו בעוד משחק, ובסדרות כאלה במעמד הזה זה לא עוד משחק. זו מלחמה שיש בה קרבות ואת הראשון הפסדנו, עכשיו נצטרך לדעת לקחת את הקרב השני. זה אומר שצריך לשחק 40 דקות, וגם אם התוצאה, ואיש לא מבטיח שתהיה אחרת מחר. נכון שסטטיסטית הם עשו מעל ומעבר לממוצע שלהם אבל קשה להתמודד עם למעלה מ-1005 קליעה, ו-755 משלוש נק' זה בערך כמו 110% מהשדה. כשאתה מחטיא דאנק בצד אחד ובצד השני מקבל סלים באחוזים גבוהים – לא קל להתמודד עם זה וצריך לתפקד הרבה יותר טוב ממה שתפקדנו. הם כאנדרדוג שיחקו אגרסיבי בלי שהיה להם מה להפסיד. זה היה ברור שזה יקרה. הם לא שינו את התכנית שלהם ונצטרך לדעת איך להתמודד עם זה".

"אני לא בטוח שההבדל בין הקבוצות הוא המחצית הראשונה אבל אני כמעט בטוח שזה גם לא המחצית השנייה, זה משהו באמצע. אלו לא אחוזי הקליעה שלהם, וגם מה שאנחנו עשינו במחצית הראשונה היה בעיקר לנצל טעויות שלהם. אני לא חושב שאנחנו חושבים שאנחנו האנדרדוג. דיברנו היום ברמה האישית והקבוצתית עם השחקנים. בלי שנגיד יותר מדי הם מבינים. הם משדרים שפת גוף אחרת אבל צריך לראות מחר איך זה יבוא לידי ביטוי במשחק. השאלה היא גם איך משחק מתנהל. זה יכול להיות משחק שקול יותר. אולי עם הגב לקיר נתנהל אחרת, במיוחד הגנתית. לא נעשה דברים שלא עשינו כל השנה ולא נקלע יותר מהצבע כי אין לנו שחקנים שם. הם לא קבוצה שקל לשחק מולה בצבע".

"4 שלשות של קצ'מן באו מ-4 טעויות שלנו וזה הכריע את המשחק. זה היה משחק של 2 נקודות שנגמר ב-8 הפרש כי לא עשינו סלים ושלחנו אותם לסל. זו הייתה הדינמיקה של המשחק".

"זה משחק הישרדות. היה לנו זמן לחשוב בלילה ובבוקר על מה שקרה, עשינו שיחה עם השחקנים על הטעויות, לדעתי הם מבינים מה קרה", כך אמר עוזר מאמן מכבי ת"א, שרון דרוקר, לאתר ערוץ הספורט לפני שנכנס לאימון לקראת המשחק השני ברבע גמר היורוליג. "פרטיזן לא הפתיעה אותנו", הוסיף דרוקר שמגיע בפיגור 1:0. "לא גילינו משהו חדש, אבל יהיו שינויים קטנים שנצטרך לעשות. אנחנו עדיין לא חושבים על בלגרד, אלא קודם כל על הניצחון בנוקיה".

דיבאץ: "פרטיזן עשתה נס". דג'ורדג'ביץ': "להכין ויזות לפריז"

"פרטיזן בלגרד עשתה נס של ממש מול מכבי ת"א". זה הסיכום של כוכב העבר הסרבי האגדי ולאדה דיבאץ' למשחק הראשון בסדרה.

"שחקני פרטיזן רשמו הישג אדיר שהוא מעבר לכל הגיון ואנו כולנו עומדים ומצדיעים להם", הוסיף דיבאץ', שעשה קריירה יפה ב-NBA ומשמש כיום כנשיא האיגוד האולימפי בסרביה ויועץ לענייני ספורט לממשלת סרביה.

"אחרי הנצחון הנהדר על ברצלונה אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שיתחילו לארוז מזוודות לפריז", סיפר כוכב העבר של פרטיזן, סשה דג'ורדג'ביץ', "אחרי הנצחון בנוקיה אנחנו לא צריכים ויזות. אנחנו בדרך לפיינל פור. זה היה משחק ענק. דושאן קצ'מן היה מדהם, הוא נתן את משחק חייו".

סווטיסלאב פסיץ', המאמן הסרבי הוותיק שכבר זכה ביורוליג, ניתח: "כבר אמרתי שפרטיזן יכולה לעבור את מכבי ת"א. אין קשר בין תקציבי הקבוצות לזהות הקבוצה שתעבור". בוגדאן טאנייביץ', מאמן נבחרת טורקיה, אמר: "זו הצלחה פנטסטית לפרטיזן. אני מאמין גדול במאמן וויוסביץ' ואני מאמין גדול יותר בפרטיזן. הם מפתיעים אותי פעם אחר פעם. לא אופתע אם הם ינצחו בסדרה את מכבי ויעלו לפיינל פור".

התקשורת הסרבית גם היא יצאה בכותרות מפוצצות ומלאות בסופרלטיבים לנצחון החוץ (85:77) ואף כינתה את נצחון פרטיזן "הירואי". אחד העיתונים אף הגדיל לעשות ויצא בכותרת "ואלוהים יצר את פרטיזן".

בסרביה מדווח היום כי מכירת הכרטיסים למשחק השלישי בסדרה ביום שלישי בבלגרד נמצאת בשיאה. אתמול נחטפו בתוך שעות קצרות למעלה מ-13 אלף כרטיסים. נכון להערב, בתום שעות המכירה הראשונות ובתוספת כמות המנויים של הסרבים, 7000 במספר, נותרו רק 2500 כרטיסים למכירה למשחק ב"בלגרד ארינה" המכיל כ-24 אלף מקומות.