האקס שוב יפגע בך, מכבי

מכבי תל אביב שמחה לפגוש את ליאור אליהו שישחק מולה עם ויטוריה, אבל ההיסטוריה של הצהובים פחות מלבבת כשזה מגיע למפגש עם האקסים. תשאלו את קטש

עונת 1990/1: מיקי ברקוביץ' במכבי ראשון לציון >>>

מיקי ברקוביץ' סיים את דרכו במכבי תל אביב לקראת עונת 1988/9, כשהבין מהמאמן צביקה שרף שיהפוך לשחקן ספסל עם הגעתו של דורון ג'מצ'י. ברקוביץ', שזכה ב-19 אליפויות, 17 גביעי מדינה ושתי אליפויות אירופה והפך לסמל הגדול ביותר של האגדה בצהוב, הצטרף לעולה החדשה מכבי ראשון לציון, בה שיחק גם חברו הטוב ממכבי תל אביב, מוטי ארואסטי. בעונה השלישית הגיעו ברקוביץ' וראשון לציון לגמר הפלייאוף, שם פגשו, איך לא, את האלופה הנצחית. לאחר הפסד במשחק הראשון בסדרה ביד אליהו, הצליחה הקבוצה של מוישל'ה וינקרנץ להשוות ל-1:1 במגרשה הביתי בגן נחום. אחרי המשחק, ברקוביץ' התקשה להסתיר את הרגשות שלו: "זה מוזר לי, קשה לי לשמוח". מכבי תל אביב ניצחה את המשחק השלישי בסדרה, ובמשחק הבא ראשון היתה קרובה לנצח שוב בבית, אלא שהחטאת עונשין של ג'מצ'י בשניות הסיום וסל דרמטי של מוטי דניאל שלחו את המשחק להארכה, שם הצהובים ניצחו 99:107 וזכו באליפות.

עונת 1999/2000: עודד קטש בפנאתינייקוס >>>

חג הפסח של עונת 1999/2000 סיפק דרמה, או טלנובלה יוונית אם תרצו. מכבי תל אביב של אריאל מקדונלד, נייט האפמן, נדב הנפלד, דורון שפר ופיני גרשון חזרה לפיינל פור אחרי 9 שנים יבשות, וצבעה את סלוניקי בצהוב. הצהובים ניצחו בחצי הגמר 51:65 את ברצלונה, ובגמר נפגשו עם פנאתינייקוס של דיאן בודירוגה, זליקו רבראצ'ה, המאמן זליקו אוברדוביץ' ואחד עודד קטש. הרכז הישראלי, שעזב את הצהובים רק קיץ לפני כן, נתן עונה בינונית מאוד ביוון, הפך לעוד שחקן ברשימה של המאמן הסרבי ולא סיפק אף אינדיקציה למה שהולך לקרות באותו הערב. אחרי 36:36 במחצית, ברחו היוונים במחצית השניה, לפני שלשה של מרק בריסקר שצימקה למינוס 3. אלא שאז עלה קטש מהספסל, וקלע שלשה גורלית ועוד כמה קליעות עונשין מוצלחות והביא את הגביע לאתונה - 67:73 לפנאתינייקוס. קטש, שנבחר ל-MVP עם 17 נקודות, אמר בסיום משפט שנכנס לפנתיאון: "זה היום מאושר בקריירה שלי והכי עצוב בקריירה שלי. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות".

עונת 2007/8: ג'יימי ארנולד ושרון ששון בהפועל ירושלים >>>

עונת 2007/8 היתה זו בה הלכלוך החל לצאת מהנהלת מכבי תל אביב. בתחילת העונה פורסם ששמעון מזרחי זעם על שניים דייויד פדרמן ורענן כץ ששחררו את ג'יימי ארנולד ושרון ששון ליריבה השנואה, הפועל ירושלים. כנראה ששמעון כרגיל ידע משהו שהם לא, כי ב-7 בפברואר 2008 הצהובים שילמו את המחיר בגמר גביע המדינה. המשחק בין שתי היריבות המרות נפתח כצורה שגרתית, כשהרבע השלישי מסתיים בתוצאה 55:73 למכבי, עם חיוכים רחבים על הספסל של צביקה שרף. אבל כאן קרה אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל, ואולי של הספורט הישראלי בכלל. ירושלים הצליחה להוריד את ההפרש ל-4 בלבד עם ריצה מטורפת של 0:14 בשלוש דקות וחצי, כשכל הכדורים הולכים לג'יימי ארנולד שסחט עבירות בצבע וקלע 17 מ-19 מהעונשין. עד לסיום ירושלים המשיכה ללכת על ארנולד, שמילא את הגבוהים של מכבי בעבירות ואת לוח התוצאות בנקודות. זה נגמר עם 89:93 לירושלים וגביע אדום, כשארנולד, שרק שנה לפני כן הביא את האליפות למכבי נגד ירושלים עם סל ניצחון מריבאונד התקפה, מסיים עם 29 נקודות ו-10 כדורים חוזרים וששון עם 15 נקודות.

עונת 2008/9: יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ' באולימפיאקוס >>>

בקיץ שעבר עזבו שניים מעמודי התווך של מכבי תל אביב, יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ', לאולימפיאקוס היוונית. הסנטר הקרואטי אפילו זכה למשחק פרידה בהיכל נוקיה, בו חוץ מלהריע לוויצ'יץ' החליט הקהל הצהוב גם לשרוק בוז ליותם הלפרין. כמה שבועות חלפו, הגרלת הבתים של היורוליג הגיעה ומזרחי שוב ראה את הנולד כשחזה במדויק משחק מול השניים בשלב הבתים. למשחק בפיראוס בנובמבר 2008 יצאה הקבוצה של אפי בירנבוים ללא קרלוס ארויו הפצוע, השחקן היקר בתולדות המועדון, וספגה תבוסה 84:65 כשוויצ'יץ' קולע 14 נקודות מול האין הגנה בצהוב, והלפרין מסתפק בשתיים בלבד. חודשיים לאחר מכן, בגומלין ביד אליהו, מכבי תל אביב של פיני גרשון הצליחה לנצח 83:96, כשהפעם דווקא הלפרין, ששוב ספג שריקות בוז, נותן משחק מצוין עם 14 נקודות בעוד וויצ'יץ' מסתפק בחמש.