טעם של עוד: הנק' המרכזיות בעונה של י-ם

מהניצחון בוולנסיה, דרך גראן קנריה ועד החצי. סיכום מסע

המסע של הפועל ירושלים באירופה הגיע הערב (רביעי) לסיומו עם הפסד 90:75 לוולנסיה במשחק השלישי של חצי גמר היורוקאפ. האדומים הצליחו לחזור לתודעה האירופית בזכות קמפיין נפלא, שנעצר רק נגיעה מתואר. מהניצחון הנדיר על ולנסיה בשלב הבתים, דרך התבוסה באולם והניצחון הכפול על גראן קנריה. הנקודות המשמעותיות בקמפיין.

- הניצחון על ולנסיה במשחק הפתיחה: ירושלים התחילה את הקמפיין האירופי אחרי שנחה במחזור הראשון. היא יצאה למשחק חוץ קשה בוולנסיה והשיגה 77:81 גדול, שרק עם הזמן התברר כמה היה נדיר. מלבד ההפסד הזה, העטלפים לא נכנעו בבית לאורך כל משחקיהם ביורוקאפ. באותו משחק למדנו להכיר את הביטחון של קרטיס ג'רלס, שסיים עם 18 נקודות וראינו דאבל דאבל ראשון של אמארה סטודמאייר עם 10 נק' ו-10 ריבאונדים.


- התבוסה באולם במחזור הרביעי: אחרי שלושה ניצחונות רצופים ביורוקאפ, ירושלים הגיעה זחוחה לגרמניה וחטפה 103:77 מהדהד מהמקומיים. הגרמנים דרסו את האדומים עם 75% לשתיים ו-44% לשלוש ומדד מטורף של 138. זה היה משחק שהנחית לקרקע את סימונה פיאניג'אני והסגל שלו וגרם להם להבין שיש עוד הרבה מקום לשיפור.




- הניצחון על ריטאס וילנה בפתיחת השלב השני: אחרי שעלתה בקלילות מהשלב הראשון (4 מתוך 5 קבוצות עלו), ירושלים הגיעה למשחק חשוב בבירת ליטא והשיגה 76:80 יקר שבדיעבד נתן הרבה ביטחון להמשך ועזר בהשגת יתרון הביתיות ברבע הגמר. ג'רלס (26) ודייסון (15) חיפו על משחק מחריד של סטודמאייר (4 נק' ו-2 ריב').


- התבוסה מול זניט: ההפסד היחיד של הירושלמים בטופ 16 היה על אדמת רוסיה, 101:81 לזניט. ראיין טולסון תפר את האדומים עם 28 נקודות והיה ברור שמשהו קרה. שישה ימים חלפו וזניט הגיעה לארנה, שם ירושלים החזירה את הכבוד עם ניצחון גדול 81:97, שסייע לה לסיים במקום הראשון בבית. אגב, זה היה משחקו הטוב ביותר של סטודמאייר, שסיים עם 26 נק' ו-9 ריב'.

- הניצחון על הכפול על גראן קנריה: ירושלים הגיע לרבע הגמר עם הרבה ביטחון ופשוט פירקה את הספרדים בבית, עם 67:87 ענק. האדומים יצאו למסע מייגע לאיים הקנריים וידעו שהם רוצים לסיים שם את הסדרה. חניכיו של פיאניג'אני פתחו עם 19:33 מהדהד ברבע הראשון, שהצליח לתת להם יתרון לאורך כל המשחק, שנגמר ב-79:85 וההעפלה ענקית לחצי גמר היורוקאפ.


- הרבע הרביעי הענק מול ולנסיה במשחק השני: אחרי הפסד במשחק הראשון, אוהדי ירושלים בארנה כבר ראו איך הקמפיין מגיע לקיצו כשנכנסו לרבע האחרון בפיגור 57:53. התעוררות נדירה של האדומים ב-10 הדקות האחרונות, עם ריצת 9:26 ויכולת נדירה של טרנס קינזי ויותם הלפרין הטריפו את הבעלים אורי אלון ואת כל הנוכחים בארנה ושלחו את הסדרה למשחק שלישי ומכריע בספרד עם הרבה אופטימיות.


- ההפסד במשחק המכריע בוולנסיה: האדומים כבר הצליחו להשוות את סדרת חצי הגמר והיו רחוקים 40 דקות בלבד מההעפלה אדירה לגמר מול מלאגה, אבל לא הצליחו להוות יריב אמיתי במשחק השלישי לעטלפים, שהביסו אותם בדרך ל-90:75 כואב. חניכיו של פיאנג'יאני סבלו מערב חלש, שאפילו לא הזכיר את התצוגה הנהדרת בארינה, וחלום היורוליג התרחק מאורי אלון וסגנית האלופה.