טיוס: "רוצה ללמוד, לא אכפת לי מה יגידו"

סנטר מכבי יבריז לנבחרת בקיץ? אדלשטיין: להיות פה זו זכות

נבחרת ישראל ערכה הבוקר (שישי) מפגש ראשון עם צוות האימון החדש, ארז אדלשטיין וגיא גודס, לקראת קמפיין מוקדמות אליפות אירופה שייערך בקיץ הקרוב. במפגש הציג אדלשטיין לשחקנים את התוכניות לתקופת האימונים הקרובה. כזכור, ישראל הוגרלה לבית ביחד עם נבחרות מונטנגרו, בולגריה והולנד, כשהמטרה כמובן היא לעלות לאליפות אירופה 2015. כפי שפורסם באתר ערוץ הספורט לראשונה, באיגוד הכדורסל שואפים לארח את האליפות במקומה של אוקראינה, שצפויה לוותר על האירוח בשל המשבר הפוליטי השורר במדינה.

הנבחרת תשתתף בשלושה טורנירי הכנה לפני הקמפיין - הראשון ייערך בבאמברג, גרמניה ובהשתתפותן של רוסיה, לטביה והנבחרת המארחת. לאחר מכן תארח טורניר בארץ בהשתתפות רוסיה, צ'כיה ורוסיה ב'. באמצע יולי תצא הנבחרת לטורניר קצר בבוסניה ותשחק מול הנבחרת המקומית ונבחרת סלובקיה.


"נבחרת ישראל זה משהו אחר, אז קודם כל יש התרגשות גדולה", סיפר אדלשטיין, "עשינו את זה בקצרה, מפגש מאוד חיובי. השמענו את הדברים שלנו, הכרנו לשחקנים את הצוות. אני מתרגש מאוד. אני נכנס לנעליים גדולות, גם של מאמני העבר בנבחרות ישראל וגם של אריק שיבק שהיה מאמן שלי בבית ספר מאמנים והוא אחד ממאמני הנבחרות הטובים ביותר שהאיגוד ידע לאורך כל השנים".

המאמן הלאומי התייחס לעבודה עם גודס: "אני מאוד שמח שהוא העוזר שלי. רציתי לידי מאמן שהיה שחקן, מישהו שהשאיר את הברכיים שלו על המגרש בנבחרת תרתי משמע. רציתי מישהו שהשחקנים לא יוכלו לספר לו אגדות, כי גיא היה שם מהקדטים עד הבוגרת. רציתי את אבי קובלסקי כמאמן כושר, רציתי לעשות הכל חדש. ההיכרות שלי עם קובלסקי היא מאולימפיאקוס".


"השמעתי לשחקנים את האני מאמין שלי", הסביר אדלשטיין, מאמן הפועל ת"א, על מטרת הפגישה, "הצגתי את תוכנית העבודה, הסברתי מה עשיתי בחודשיים האחרונים. כמעט בכל יום מצאתי לנכון להיפגש עם אנשים שקשורים לנבחרת. גם אם זה אפסנאי, או הקפטן הקודם, או מאמן עבר. ללמוד את כל הבעיות. הנבחרת היא של אבא שלי, הנבחרת היא של עם ישראל והכדורסל הישראלי. גיא אמר להם את זה בלי להשתמע לשני פנים - זאת זכות גדולה להיות בנבחרת ישראל ובגלל זה זאת גם חובה להיות בנבחרת ישראל".


"לכדורסלן הישראלי יש אופציה לרכוש את אהדת העם ובימים האחרונים דובר לא מעט למה אנשים הולכים לפיינל פור או לגמר הצ'מפיונס מחר ולא באים לנבחרת, אז יש לנו צ'אנס לקנות את האהדה כמו שהיה פעם. החלטנו שאנחנו משחקים ברוממה. אני חושב שאלכס טיוס חייב להיות בנבחרת ישראל וזה בכלל בלי שאלה. זה לא חד כיווני ואני לא נכנס לפוליטיקות אבל אלכס טיוס צריך לשחק בנבחרת ישראל. לגבי ד'אור פישר זה בתהליך, דיברתי איתו והוא מאוד רוצה לשחק בנבחרת. אנחנו יכולים במוקדמות לרשום יותר ממתאזרח אחד ולכן ייתכן שניקח 4 מתאזרחים (פישר, טיוס, ג'ייק כהן ולנדסברג), אבל במשחק אפשר לשחק רק עם אחד ונחליף אולי ממשחק למשחק", סיכם מאמן הנבחרת החדש.

גל מקל, שחזר אחרי עונת בכורה ב-NBA, אמר: "הרבה זמן לא ריאיינו אותי בעברית, כיף לראות את כולם ואני מחכה כבר להתחיל. התגעגעתי לנבחרת, זה תמיד כיף לבוא לשחק עם חבר'ה שכולם ישראלים. גם הקטע שלא הייתי בשנה שעברה, תוסיפו לזה את הפציעה שלא שיחקתי כמה חודשים, אז אני מאוד רעב ומחכה כבר להתחיל. סיימתי את העונה באי נוחות מסויימת, חזרתי להתאמן אימונים קלים, עשיתי MRI בסוף העונה והיה לי עדיין קצת נוזלים בברך, נחתי עכשיו שבועיים וחצי ואני יכול להגיד שאני מרגיש הרבה יותר טוב. כבר ראיתי פה רופא בארץ ועוד מומחה בארה"ב ועל הנייר הכל נראה בסדר, נקווה שהפציעה הזאת באמת מאחוריי".


"תמיד חייבים לעלות בגלל העובדה שב-20, 30 השנים האחרונות, בכל אליפות אנחנו שם", קבע רכז דאלאס מאבריקס, "אנחנו צריכים לבוא עם קו מחשבה שאנחנו לא פחות טובים מאף אחד ולא יותר טובים מאף אחד. המון פעמים באופי שלנו אנחנו מזלזלים גם בעצמנו וגם ביריב, צריך לבוא בלי שום דעה קדומה על אף נבחרת. צריך לעבוד ולהתחבר וזה שיש כישרון בנבחרת זה ברור. כל שנה זה שונה, אני לא חושב שאני צריך להוכיח משהו למישהו. בשנתיים האחרונות ששיחקתי בארץ היו לי עונות מצוינות וכמובן שכשאתה שחקן NBA אתה בא במעמד שונה. תמיד אני אוהב שיש עליי אחריות ואפילו לחץ. לאורך הקריירה תמיד שיחקתי טוב כששהיה עליי לחץ ואני מקווה שזה יהיה גם הפעם. אני מאוד אוהב את ארז, שיחקתי אצלו בנבחרת האולימפית ודיברנו גם במהלך העונה וכמובן אחרי המינוי יצא לנו לדבר הרבה, אני מחכה לעבוד איתו".


סימן שאלה גדול הוא אלכס טיוס המתאזרח, שלא בטוח כי יצטרף לנבחרת במשימה שלה בקיץ: "אני מתכוון לדבר עם המאמן על הקיץ הזה. אנחנו נצטרך לראות אם אוכל להגיע מאוחר או בכלל לא. זה נחמד שלכולם יש דעה, אבל לי לא אכפת מהדעות של כולם, אני אעשה מה שאני צריך לעשות כי אני באמת רוצה לסיים את הלימודים לתואר. שיחקתי בנבחרת בשני הקייצים האחרונים וזה משהו שאני צריך לעשות כדי לסיים את התואר, משהו שאני צריך לעשות בשביל עצמי".


"אם אני לא אשחק, הנבחרת תצטרך למצוא דרך שזה עדיין יעבוד, יש שם הרבה שחקנים מוכשרים וגם אם אני לא אשחק יש שם שחקנים מצוינים", הוסיף סנטר מכבי ת"א, "להגיע מאוחר? זו אופציה, אבל אני לא יודע עדיין כמה זמן ייקח לי לסיים את התואר אז אצטרך לדבר עם ארז ואז נראה".


19 השחקנים שהגיעו למפגש: גל מקל, עומרי כספי, יותם הלפרין, יניב גרין, ליאור אליהו, אפיק נסים, אלישי כדיר, יוגב אוחיון, אלכס טיוס, סילבן לנדסברג, ניצן חנוכי, רביב לימונד, מורן רוט, גיא פניני, יובל נעימי, שון דאוסן, אלכס צ'וברביץ', בן רייס ודגן יבזורי.