"המפגש ההוא היסטורי, הפעם זה שונה לגמרי"

עשור אחרי ''הנס'', בלאט ומכבי מוכנים לז'לגיריס בחמישי

אם יש שם של קבוצה שמעלה זיכרונות טובים בהיכל נוקיה - זהו שמה של ז'לגיריס קובנה. עשר שנים כבר עברו מאז "נס ז'לגיריס", הרבה מים עברו בנהר ומחר (חמישי, 21:05) הצהובים יארחו שוב את הליטאים, הפעם למשחק במסגרת המחזור ה-10 של שלב הטופ 16 ביורוליג.

דייויד בלאט ושחקניו מגיעים מהמקום השלישי בבית עם מאזן חיובי של 3:6. מצד שני ז'לגיריס היא נמושת הבית עם ניצחון אחד בלבד מתוך 9 משחקים. למעשה, לליטאים אין כבר על מה לשחק, מלבד הכבוד כמובן, וכך גם נראית ההכנה שלהם להתמודדות. הקבוצה תנחת רק הערב בישראל ולא תקיים אפילו אימון אחד בארץ עד למשחק.

עבור הצהובים דווקא מדובר במשחק חשוב ביותר. ניצחון, ומכבי תתקרב מאוד להבטחת המקום השלישי בבית. מלבד זאת, בנוקיה עדיין חולמים על המקום השני, שיסדר ביתיות בשלב הבא, אך מצבן העדיף של ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה מקשה כרגע מאוד על סגנית האלופה הישראלית. אלכס טיוס נמצא בספק גדול למשחק, אבל הערב הוא עבד עם מאמן הכושר של הקבוצה בצידי המגרש.


למרות המצב של הליטאים, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק בלאט ניסה לשמור על דריכות: "זה משחק קריטי וחשוב עבורנו. אנחנו כבר בשלב מתקדם בטופ 16 והחשיבות של המשחקים, בעיקר בבית, עולה.  ז'לגיריס נמצאת בכושר טוב היא נתנה משחק טוב נגד צסק"א והיתה יכולה לנצח.  אנחנו נהיה צריכים להיות מוכנים כדי לנצח".

על מצבם של הפצועים אמר בלאט: "אלכס לא התאמן, אבל יוגב חזר. בקשר לאלכס, אי אפשר לדעת אבל כבר מספר ימים שהוא לא מתאמן וקשה להאמין שהוא יוכל לשחק. יוגב יהיה חלק מהסגל".


איך לא, מאמן מכבי ת"א גם נשאל על אותו משחק מפורסם מלפני 10 שנים וענה: "המצב היום הוא שונה לחלוטין. אז היה מדובר בקרב על הפיינל פור. זה היה משחק היסטורי. מחר זה סוג אחר של משחק, לנו הוא יכול לקבוע את המשך דרכנו במפעל, ז'לגיריס הוכיחה שהיא לא מפסיקה להילחם אף פעם".


גם דייויד בלו התראיין לקראת ההתמודדות וסיפר: "אנחנו מוכנים, זה משחק חשוב עבורנו ואנחנו חייבים לנצח". בלו הוא השריד היחיד במכבי מאז אותו מפגש בין הקבוצות לפני 10 שנים וכשנשאל על כך אמר: "זה מאוד מרגש, אני זוכר את המפגש הקודם כאילו זה היה אתמול, אי אפשר לשכוח את זה. לפני 10 שנים זה היה מרגש אבל זה נמצא בעבר הרחוק. מחר זה משחק אחר לחלוטין ואנחנו חייבים לנצח".