כספי: "ניסיתי להתרכז במשחק ולא בקליבלנד"

הפורוורד של יוסטון חגג אחרי ניצחון מול האקסית: "הסגנון שלנו מתאים לי"

העונה המצוינת של עומרי כספי ביוסטון עוזרת לו לשכוח את השנתיים הרעות בקליבלנד והלילה הוא גם חגג יחד עם הרוקטס על חשבונה של האקסית האומללה עם ניצחון ביתי קליל וצפוי. במשחקו הראשון נגד קליבלנד מאז המעבר, הישראלי הראשון ב-NBA קלע 9 נקודות וקטף 3 ריבאונדים ב-17 דקות שבילה על הפרקט.

כנראה שארבע וחצי שנים ב-NBA הפכו את כספי לפוליטיקאי מנוסה כי לאחר המשחק טען שלמרות המפגש הפיקנטי נגד קבוצתו לשעבר, זה לא גרם לו לבוא למשחק עם מוטיבציה מיוחדת והוא התייחס אליו כמו לכל משחק אחר.

"אני מנסה לא לחשוב על זה יותר מדי", אמר כספי, "ניסיתי להתרכז רק במשחק עצמו ובמשימה שלנו ולא בכך שהיריבה היא קליבלנד. אני חושב ששחקנים צריכים להסתכל על זה במידה מסוימת אבל ברגע שהמשחק מתחיל, אני חייב לעזור לקבוצה שלי לנצח וזה לא קשה בשבילי לעשות את זה".

גם בארה"ב מבחינים בקלות בשינוי החיובי שחל אצל כספי מאז המעבר ליוסטון ולא רק אוהדי הרוקטס מפרגנים לו על יכולתו העונה. בראיון לאחר הניצחון על הקאבס ניסה כספי להסביר מה הגורמים המרכזיים לשיפור המשמעותי וייחס זאת בעיקר לסגנון המשחק הייחודי של הרוקטס: "סגנון המשחק שלנו מתאים לצורת המשחק שלי. יש לנו חופש פעולה בהתקפה ואני אוהב את זה. אנחנו מזינים אחד את השני וההצלחה שלנו נובעת מכך".

שינוי מרכזי נוסף שחל העונה אצל כספי הוא העמדה על המגרש כשלאחר ארבע עונות שבהן שיחק כסמול פורוורד, אצל קווין מקהייל הוא מתופקד כפאוור פורוורד ויוצר מיס מאצ'ים שמקשים על היריבות בהגנה מול הרוקטס. צ'נדלר פארסונס, שנחשב לצלע השלישית בחשיבותה ביוסטון, אחרי ג'יימס הארדן ודווייט הווארד, מסכים על כך ולאחר הניצחון פירגן לכספי: "הוא משחק פה נהדר. אני חושב שהוא מצא פה בית. הוא שחקן ורסטילי שיכול לשחק בכמה עמדות על המגרש ויכול לשמור בכל מיני עמדות".


"הוא פותח את ההגנות עם הקליעה שלו מבחוץ והוא גם יכול לשחקן עם הגב אל הסל. עד העונה, הוא שיחק בעמדת הסמול פורוורד שפחות מתאימה לו. אני חושב שהוא עדיף כפאוור פורוורד כי שם הוא יוצר מיס-מאצ' ומרווח את ההגנה של היריבה".

הניצחון על הקאבס היה השלישי ברציפות של כספי והרוקטס, שמדורגים במקום החמישי במערב הצפוף והאיכותי. המשחק הקרוב שלהם ייערך רק ביום חמישי לפנות בוקר שעון ישראל כשפיניקס המפתיעה תגיע ליוסטון לקרב מסקרן.

בזמן שכספי והרוקטס מתקרבים לצמרת הגבוהה במערב, העונה הזוועתית של הקאבס נמשכת ונראה שלמרות חולשת המזרח, הקבוצה של מייק בראון שוב תפספס את הפלייאוף. מעמדו של בראון מתערער וייתכן שהוא יהיה המאמן הראשון ב-NBA שיפוטר העונה. השמועות מאוהיו מדברות על כך שקיירי איירווינג אינו מרוצה ומעוניין לעזוב. גם הרכש הטרי, לואול דנג, סובל מאז שהגיע לקליבלנד ולפי שמועה נוספת, דיון ווייטרס, שלא מסתדר עם איירווינג, עשוי לעבור בטרייד לפני תום מועד העברות.