דוראנט: "אני אשם בהפסד. היינו איטיים"

כוכבה של אוקלהומה לקח על עצמו את ההפסד המפתיע לוושינגטון

עוד לילה עמוס וגדוש באירועים עבר על הליגה הטובה בעולם כשבמוקד כמובן ההפסד המפתיע של אוקלהומה וקווין דוראנט 96:81 לוושינגטון, שקטע למוליכת המערב רצף של עשרה ניצחונות רצופים. דווקא בעיר הולדתו, הסקורר המוביל של הליגה נקלע לערב קליעה חלש במונחים שלו (8 מ-21 מהשדה ו-0 מ-6 לשלוש) וכך גם שאר חבריו לקבוצה. מי שגנב את ההצגה היה כוכבה של הוויזארדס והנבחר הטרי לאולסטאר, ג'ון וול.


  • ליגת העל? NBA? יורוליג? הכל בעולם הכדורסל שלנו >
  • אמונות תפלות בספורט העולמי הן לא דבר חדש אך לא בכל יום אנו נתקלים במקרה שבו שחקן מחליף נעליים במחצית ומשנה את המשחק לחלוטין. את המחצית הראשונה סיים וול עם 2 נקודות בלבד ב-0 מ-7 מהשדה ובהפסקה החליט להחליף את נעליו. כנראה שלמהלך הייתה השפעה פסיכולוגית, שכן במחצית השנייה וול השתלט על המשחק וסיים אותו עם 17 נקודות, 15 אסיסטים, 6 חטיפות וניצחון מרשים במיוחד.


    "אני בן אדם שמאמין באמונות תפלות", ניסה וול להסביר את ההבדלים בין שתי המחציות: "לא אהבתי את איך ששיחקתי עם הנעליים הלבנות במשחקי החוץ האחרונים שלנו אז לפני המשחק מול הת'אנדר החלפתי לאדומות אבל לא הלך לי איתם במחצית הראשונה אז נפטרתי מהם וחזרתי לנעליים הלבנות הישנות והם די עזרו לי".

    זאת פעם שנייה העונה שהוויזארדס מדהימים את אחת הגדולות כאשר רק לפני שבועיים הביסו את האלופה באולמם הביתי. טרבור אריזה, שהוביל את קלעי המנצחת עם 18 נקודות והיה אחראי גם לעצירתו של דוראנט בהגנה, סיפר איך הוא וחבריו עשו זאת: "לא רצינו לתת לו זריקות פנויות או קלות אז פשוט נצמדנו אליו כל הזמן, סגרנו עליו וגרמנו לו לקחת זריקות קשות".
     
    KD, שבפעם השנייה ברציפות קלע פחות מהממוצע שלו וסיים עם 26 נקודות, לא ברח מאחריות והחמיא לשומרים שלו: "הם גרמו לי לראות את הקהל. היו לי כמה זריקות טובות שהייתי צריך לקלוע אבל הם עשו עליי עבודה טובה בהגנה". דוראנט לא חסך ביקורת מעצמו ומחבריו לקבוצה כשאמר: "היינו צעד אחד אחריהם בכל דבר, לא התחלנו את המשחק עם מספיק אנרגיות וזה נופל עליי כי אני המנהיג של הקבוצה".


    להבדיל מאוקלהומה, מוליכת המזרח, אינדיאנה פייסרס, ניצלה מהפסד מפתיע לברוקלין והשיגה ניצחון דחוק בנקודה (96:97) על הקבוצה של ג'ייסון קיד. הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה (10:36) שיחקה ללא הרכש הטרי, אנדרו ביינום, וסבלה מיום חלש של שחקני הספסל אבל קיבלה תרומה מספקת מהסנטר המוביל, רוי היברט, ומשותפו לקו הקדמי, דיוויד ווסט. השניים ניצלו את הדלילות בצבע של הנטס, שכזכור חסרים את ברוק לופז ואנדריי קירילנקו הפצועים, ושלטו בקרבות מתחת לסלים (27:46 בריבאונד).

    פול ג'ורג', האולסטאר השני של הפייסרס בנוסף להיברט, חושב שצירופו של ביינום יכול רק לעזור לקבוצתו במאבקי האליפות והתייחס לצירופו המפתיע של הסנטר: "אני חושב שזה מגדיל את הסיכויים שלנו לזכות באליפות. להרבה קבוצות יש שלושה סנטרים ולנו היו רק שניים. הוא אחד הסנטרים הטובים ביותר שיש אז טבעי וברור שנוסיף כישרון כמוהו".


    על אף ההצלחה הגדולה העונה והתוספת החשובה לסגל, לא כולם רגועים באינדיאנה. לאנס סטיבנסון, שלא נבחר לאולסטאר למרות היכולת הנהדרת שהוא מציג העונה, סיפר בראיון ל"ניו יורק דיילי" על אכזבתו הגדולה מכך: "גם ככה אני משחק עם קוף על הגב וזה רק עשה את זה יותר גרוע עכשיו. עכשיו אני הולך לרדוף אחרי ולהרוג את כל מי שנבחר לפניי".

    הלילה הוא פגש את ג'ו ג'ונסון, שהועדף על פניו בסגל המזרח, וסיים עם 14 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים לעומת 16 נקודות של ג'ונסון. סטיבנסון, שהשיג עד כה יותר טריפל דאבלים (4) מכל שחקן אחר ב-NBA, הוא ללא ספק השחקן המשתפר ביותר בליגה הטובה בעולם ורושם העונה ממוצעים נהדרים של 14.2 נקודות, 7.2 ריבאונדים ו-5.4 אסיסטים למשחק.