כמה עולה העוגה הכי יקרה ביותר בעולם?

בחיים לא הייתם מנחשים שככה היא נראית, צפו בווידאו

זמן צפייה: 01:55

כל כמה זמן עוגה חדשה תופסת את התואר הזה, והפעם מדובר בעוגה שעוצבה במיוחד על ידי מעצבת האופנה הבריטית דבי ווינגהאם (שאחראית גם לעיצוב השמלה היקרה ביותר בעולם), לפי בקשה של משפחה מאוד עשירה מהאמירויות המאוחדות לכבוד מסיבת יום ההולדת והאירוסין של הבת. ווינגהם השקיעה כחודש וחצי בהכנתה של העוגה הזו שאורכה כ-183 ס"מ ומשקלה, שימו לב, 450 ק"ג, כמעט חצי טון, והיא מעוצבת בצורת מסלול של תצוגת אופנה, כולל דוגמניות וקהל שלם שיושב בתצוגה.

כמה עולה העוגה הכי יקרה בעולם

אז מה יש בה ששווה מליוני דולרים? נתחיל מהבלינג בלינג - 4,000 יהלומים ביניהם יהלום ורוד שגודלו 5.2 קראט, יהלום צהוב שגודלו 6.4 קראט ועוד 15 יהלומים לבנים בגודל 5 קראט. כדי שלא יחסר יש בה גם 75 יהלומים שחורים בגודל 3 קראט, 473 יהלומים לבנים בגדלים שבין 1-3 קראט ועוד כמה אבני חן כמו אמתיסט ואמרלד. כל אלה משובצים לאורך ולרוחב העוגה, שמלבדם היא אכילה לגמרי ולטענתה של ווינגהאם גם טעימה, בשל המרכיבים האיכותיים בהם השתמשה.

כמה עולה העוגה הכי יקרה בעולם

למראית עין מתקבל הרושם של מיצג אמנותי לשטוף בו את העיניים בלבד, אלא שהמסלול עצמו עשוי מ-120 ק"ג של פונדנט שוקולד בלגי איכותי שמכיל קרם טראפלס שוקולד וגנאש שוקולד. הציפוי עשוי מפולי שוקולד מדגסקר לבן, קרם מסקרפונה ורוטב תותים. והדמויות כפי שניתן לנחש עשויות מבצק סוכר, רק צריך להזהר מהיהלומים המשובצים בהן.