לכבוד יום הרדיו הבינלאומי, קבלו 5 פודקאסטים שאסור לכם לפספס

תפסנו את איתמר רועי, מפיק פודקאסטים לתאגידים ומבעלי "דאון דה פילד", שהמליץ לנו על חמישה פודקסטים שישדרגו לכם את החיים לכבוד יום הרדיו הבינלאומי. שימו אוזניות ותגבירו

פודקאסט

מאת איתמר רועי

אם אתם לא מאזינים לפודקאסטים, כדאי שתצטרפו למשחק. מחקר של ״דלויט״ שפורסם ב-2020 קבע כי שליש מהישראלים מאזינים לפודקאסטים, וזה היה עוד לפני הקורונה שהקפיצה את המספרים האלו בכמה מונים. בארה״ב  למשל, ההכנסות מפרסום בפודקאסטים ב2021 צפויות לחצות את קו ה-2.5 מיליארד דולר והיד על המיקרופון עוד נטוייה.

וזה פשוט. כל אחד יכול לקנות מיקרופון הביתה ולהתקין תוכנה פשוטה. ומעבר לזה, כל אחד יכול לייצר לעצמו קהילה של מאזינים, שמתעניינת בתוכן שלו והיום יותר ויותר תאגידים נכנסים למשחק הזה, מוותרים על הערוצים השמרניים, ומתחילים לשדר את התוכן שלהם בערוצי שידור ישירים. גם הם רוצים את הקהל שלהם קרוב.

אז לכבוד יום הרדיו הבינלאומי, אספנו לכם את חמשת הפודקאסטים המומלצים ביותר שאתם חייבים להכיר:

1. גיקונומי

ראם שרמן מגיש כבר כמה שנים את הפודקאסט הטוב ביותר בישראל .כן, כן. מה שאתם שומעים. ראם מראיין כל שבוע בנאדם מעניין אחר לשיחה ארוכה שאפשר להעמיק בה החל מפוליטיקאים בכירים, אנשי טכנולוגיה ועד אנשי אקדמיה. אמנם הראיון לא קצר, אבל לרוב אתם לא תשימו לב ותקשיבו לו עד הסוף. אם יש לכם שאלות למרואיינים הבאים, יש גם קהילת פייסבוק ״פורום החיים עצמם של גיקונומי״ שבו המאזינים יכולים להשתתף בתוכנית.

 

2. תרבות יום א'

פודקאסט התרבות של "הארץ" עם ניב הדס וגילי איזיקוביץ מסקר את עולם הקולנוע, הסרטים, הסדרות, הפסטיבלים ונושאים נוספים מעולם התרבות, החל מהקל אל הכבד. בכל יום ראשון, זה המקום להתעדכן במה שקורה בארץ ובעולם.

 

3. בשירות הציבור

גל גבאי מגישה את הפודקאסט של ״קרן וקסנר״ שבו מרואיינים בוגרי הקרן, בכירים בשירות הציבורי, על אתגרי הקורונה, ההתמודדות של המערכות השונות איתה ועל חשיבות השירות הציבורי בימי משבר ובימים שיבואו אחריו. נשמע משמים? תנו לזה הזדמנות, אולי תלמדו דבר אחד או עשרה חדשים על העולם בו אנחנו חיים.

4. הפודיום

פודקאסט הספורט הטוב בישראל בהגשת אורן יוסיפוביץ׳ שמביא לשולחן את האנשים הכי מעניינים בספורט. התראיינו כבר: מנהל הדיגיטל הישראלי של ברצלונה, ערן זהבי, ואפילו אבנר נתניהו. אנשים שאוהבים ספורט יכולים ללמוד מהפודקאסט הזה המון על המאחורי קלעים של הגיבורים שלהם.

 

5. בורג ורמון

ב-102 רדיו תל אביב מגישים כל שבוע חיים רמון ואברום בורג תוכנית פרשנות פוליטית ונותנים בראש לכל דבר שזז. הרבה הומור נשכני, סיפורים מפעם שנשמעים טוב גם היום וטיפים קטנים למחשבה על מה שקורה לנו היום. הם לא מראיינים אף אחד, רק מדברים ביניהם אבל הדינמיקה ביניהם היא פרייסלס.

ואם אחרי הפודקאסטים האלו נשאר לכם טעם של עוד, אני בעצמי התחלתי וידאוקסט (פודקסט עם וידאו) עצמאי בשם ״מחליטים מהבטן״ של מאמן הכדורסל פיני גרשון. מוזמנים להאזין ולצפות