משחקי הקליפ: גל גדות מגישה את הפרס החשוב של טקס VMA

טקס פרסי המוזיקה של MTV נערך הלילה בקליפורניה. הכוכבת הישראלית גל גדות העניקה את הפרס החשוב ביותר של הערב

גל גדות

רוב צופי הטלוויזיה כנראה התעניינו הלילה בפרק סיום העונה של "משחקי הכס", אבל מול האירוע הטלוויזיוני הענק הזה נערך אירוע אחר, שנתן אלטרנטיבה למעטים שלא צופים בסדרה. מדובר בטקס פרסי המוזיקה של MTV, שעד לפני עשור בערך היה נחשב לאירוע הכי חם שיש וייצר מדי שנה רגעים אייקוניים שהיו נושאי השיחה העיקריים ביום למחרת. בשנים האחרונות הטקס איבד מזוהרו וגם הבאז סביבו הלך ודעך.

עוד ברשת תרבות ובידור:

מי האחים הכי גרועים במשחקי הכס?

המחזמר "היירספריי" מוכיח שאין דבר כזה מתוק מדי 

איך הסרט "טירת הזכוכית" הצליח לרגש אותנו עד דמעות?

עדיין, מיטב כוכבי המוזיקה הגיעו הלילה להופיע ולתת או לקבל פרסים, אבל מי שגנבה את ההצגה היתה כוכבת שכלל לא נכחה שם בעצמה. מדובר בטיילור סוויפט, שבמהלך הערב הוקרן לראשונה הקליפ לשיר החדש שלה, Look What You Made Me Do. הקליפ האפל מלא ברגעים בהם סוויפט מוכיחה כמה היא מודעת לעצמה ולמה שנאמר עליה בתקשורת ועל ידי הציבור. הוא נפתח למשל בבית קברות, שם מסתבר, קבור המוניטין שלה (Reputation הוא שמה של אלבומה החדש) ומסתיים עם סוויפט מחופשת לשלל דמויות שכל אחת מייצגת צד אחר שלה שזכה לכותרות בשנים האחרונות – טיילור המופתעת כל פעם מחדש כשהיא זוכה בפרס, טיילור התורמת הנדיבה, טיילור הנחש וטיילור שרוצה שישאירו אותה מחוץ לבלאגן. סביר להניח שטיילור והקליפ הזה הולכים לככב בטקס של השנה הבאה.

[youtube_embed youtube_id='3tmd-ClpJxA']

את הערב הנחתה היריבה המושבעת (לשעבר?) של סוויפט, קייטי פרי. הקריירה המוזיקלית שלה אמנם לא בשיאה כרגע, אבל בתור מנחה היא היתה מוצלחת בהחלט וסיפקה כמה רגעים משעשעים על  הבמה, כולל הומור עצמי (לדוגמא ציוץ שאף פעם לא שלחה להילארי קלינטון: "כשתזכי, אני אוציא אלבום על זמני שכולם יאהבו". לאלו שלא בקיאים - האלבום הנוכחי שלה מדשדש במכירות). פרי לא הסתפקה רק בהנחייה וגם הופיעה עם הסינגל החדש שלה. זה כנראה היווה סוג של נחמה על כך שלמרות שהיתה מועמדת לחמישה פרסים, היא יצאה ללא אף זכייה. את אחד הפרסים היא הפסידה ללהקת פיפת' הרמוני שזכתה בקטגוריית הפופ הטוב ביותר. הבנות גם הופיעו וניצלו את ההזדמנות לשלוח עקיצה לעבר החברה לשעבר קמילה קבלו – ההופעה נפתחה כשחמש דמויות עומדות על הבמה מכוסות בחליפות חלל, כשאחת מהן עפה מהבמה ומותירה עליה רק את ארבעת החברות הנוכחיות. בנות – הגיע הזמן להתגבר ולעבור הלאה.

[youtube_embed youtube_id='MrV5a9aLBWk']

עוד הופיעו – אד שירן, ג'וליה מייקלס, דמי לובאטו ולורד שעשתה החלטה אומנותית מפתיעה ובמקום לשיר, רק רקדה בזמן שהשיר שלה מתנגן ברקע (מאוחר יותר היא צייצה שהיא חולה בשפעת, כך שיכול להיות שהיה לכך קשר להחלטה). מיילי סיירוס, כיאה לשירה החדש Younger Now, רקדה על הבמה עם קבוצת זאטוטים וקבוצת קשישים אבל הפרפורמר המבוגר ביותר על הבמה היה בחלט רוד סטוארט, ששיתף פעולה עם להקת DNCE והופיע איתם בשיר Do Ya Think I'm Sexy.

[youtube_embed youtube_id='GqUwkSWBV-c']

בין כל הכוכבים הצעירים, מי שנתנה כנראה את ההופעה הכי טובה של הלילה היתה אחת ששייכת לדור הוותיק – פינק, שקיבלה את פרס מפעל החיים ועשתה על הבמה מחרוזת להיטים שהסתיימה בהופעה עם הלהיט החדש שלה. בטקס היו גם כמה רגעים רציניים – פרי התייחסה להוריקן שפגע בטקסס ועודדה את הצופים לתרום לאלו שנפגעו ממנו. ג'ארד לטו הספיד את חברו, סולן להקת לינקין פארק צ'סטר בנינגטון, שהתאבד לאחרונה, פריס ג'קסון ביקשה מהקהל להראות התנגדות לנאצים ולגזענים שם בחוץ, וברגע מרגש מיוחד עלתה לבמה אמה של אחת מההרוגות באירועי צעדת השנאה של הפעילים הניאו נאצים בשרלוטסוויל והודיעה על הקמת קרן מיוחדת לזכרה.

[youtube_embed youtube_id='w_iTJxR_Wb8']

לראשונה השנה, מארגני הטקס החליטו שלא להפריד בין הפרסים לגברים ולנשים, כך שקטגוריות כמו זמרת וזמר השנה בוטלו ואוחדו לקטגוריה אחת: אמן השנה. את הפרס הזה קיבל אד שירן, אבל מי שיצא מהטקס בתור הזוכה הגדול, עם שישה פסלונים, היה קנדריק למאר. למאר קיבל את הפרס החשוב של הערב – קליפ השנה, שאותו העניקה לו לא אחרת מאשר הוונדר וומן גל גדות. עצם זה שהיא קיבלה את הכבוד להעניק את הפרס הגדול של הערב, רק מוכיח כמה מעמדה בהוליווד גדול כרגע. בהחלט וונדר וומן אמיתית.

ממשיכה לכבוש את אמריקה. גל גדות