בעד ונגד | האם נועה קירל צריכה לייצג את ישראל באירוויזיון?

זה לא רק נדמה לכם שנועה קירל נמצאת בכל מקום - היא באמת בכל מקום, ועכשיו היא ככל הנראה גם תייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון 2023. אבל האם החלטת הוועדה הרשמית של התאגיד היא בחירה טובה או לא?

זמן צפייה: 13:29

בעד | המקפצה שאסור לה לפספס

הבחירה בנועה קירל כנציגת ישראל לאירוויזיון 2023 היא אולי ההחלטה הכי טובה שעשו בוועידה לבחירת נציגים של התאגיד מאז מיי פיינגולד. נועה היא ה-כוכבת בה' הידיעה הכי גדולה בישראל (היי אנה זק...), והגיע הזמן שישראל תשלח אומנים מוכרים, מבוססים, עם ניסיון בימתי מוכח וקריירה חיה ובועטת לתחרות האירופאית.

נועה כבר הופיעה בבמות גדולות בחייה הקצרים. אז אולי באמת אין במה גדולה כמו בימת האירוויזיון עם מאות מיליוני הצופים שלה מרחבי העולם, אבל 2.7 מיליון הצופים במיס יוניברס 2021 הם לא מתנ"ס חביבה, ואת המבחן הזה היא צלחה באורות מנצנצים.

נועה אוכלת את כולם בלי מלח בכל הקשור לנוכחות הבימתית שלה. היא שורפת את הבמה, מדויקת ביכולות הריקוד שלה, היא בקלות נכנסת לרשימת האומנים שגודלם הפיזי עומד בסתירה לנוכחות הבימתית שלהם יחד עם ביונסה, אדל ואריאנה גרנדה. וזה בדיוק מה שאירוויזיון צריך - מישהי גדולה מהחיים.

לא מעט זמרים וזמרות שהשתתפו בתחרות הפכו לאומנים מצליחים שפרצו את גבולות המדינה שלהם, ואנחנו לא מדברים על תקופת אבבא וסלין דיון, אלא קונצ'יטה וורסט, לוריין וכמובן נטע ברזילי שמשגשגת באירופה. ונועה לא נופלת מאף אחד מהם.

גם אם לא נזכה בתחרות, מכל מיני שיקולים בלתי צפויים (ע"ע אוקראינה) - המקפצה של התחרות הזו היא אחת שאסור לפספס.

כתבות נוספות מתוך תרבות ובידור:

נגד | הנפילה, אם תהיה, תהיה קשה וכואבת

לקחת זמרת בסדר גודל כמו נועה קירל לבמה הכי גדולה בעולם זה סיכון גדול מידי בשבילה. נועה נמצאת כרגע במעמד הכי גבוה בתעשיית המוזיקה הישראלית וכמעט כל סינגל שיוצא לה הופך במהירות ללהיט, כך שאם היא תיפול - הנפילה תהיה קשה וכואבת.

אמנם תחרות האירוויזיון עברה בשנים האחרונות שינוי ומתיחת פנים מבחינת מגוון הז'אנרים שמגיעים לקדמת הבמה, הסגנון הפופ-אמריקאי של נועה קירל לא מתאים, והאמת שהוא גם לא יהיה מיוחד וחדשני לתחרות.

לאף אחד אין ספק שהנוכחות הבימתית שלה, יכולת הריקוד שלה והפרפורמנס שלה הם פנומנליים, והיא נמצאת בכמה רמות מעל כל כוכבת פופ אחרת במדינה. אבל מבחינת יכולות שירה בלייב - יש טובות ממנה. ובתחרות האירוויזיון, מול מאות מיליוני צופים ברחבי העולם, אלמנט הלייב שבר מנוסים ממנה.

אמנם קירל עובדת קשה בשנה האחרונה כדי לפרוץ את גבולות המדינה, אך בימת האירוויזיון לא תעזור לה להשיג את המטרה הזו.