אפקט האירוויזיון: השיר הזוכה מאיטליה כובש את אירופה

אחרי שלהקת Maneskin האיטלקית כבשה את המקום הראשון בתחרות האירוויזיון עם השיר "Zitti e buoni", הקהל האירופאי לא שבע מהלהקה והשיר מככב במצעדים שונים ברחבי אירופה. גם שאר השירים שזכו בחמישייה הראשונה באירוויזיון רושמים הישגים נאים

Italy Nathan Reinds

אחרי שנים ארוכות שהשירים שהשתתפו בתחרות האירוויזיון נעלמו מהראדר רגע אחרי כתוביות הסיום של המשדר, זוכים השירים מהתחרות השנה לעדנה מסויימת. "Zitti e buoni", השיר של להקת Maneskin האיטלקית שזכה בתחרות בשבוע שעבר, רושם השמעות נאות בספוטיפיי והתמקם במקום ה-19 במצעד השבועי העולמי. השיר הזוכה כבש את המקום הראשון בספוטיפיי לא רק באיטליה אלא גם בבלגיה, בולגריה, אסטוניה, יוון, איסלנד, לטביה, ליטא, נורבגיה, הולנד, רומניה, רוסיה, שבדיה ואוקראינה. בישראל השיר הגיע עד למקום החמישי במצעד ההשמעות נכון לעכשיו.

Izcvaz

ההישגים של "Zitti e buoni" הגיעו עד למצעד הרשמי של בריטניה. למרות שהשיר מושר כולו באיטלקית, הוא הצליח להשתחל למקום ה-17 במצעד השבועי, הישג טוב יותר מהשיר "Arcade" של דאנקן לורנס ההולנדי שזכה בתחרות האירוויזיון שנערכה בישראל בשנת 2019 והגיע עד למקום ה-29 במצעד הבריטי. ההצלחה של השיר ההולנדי הגיעה בזכות הפופולריות שלו בטיק טוק בחודשים האחרונים. מלבד השיר הזוכה השנה, שבעה שירים נוספים נכנסו למצעד הסינגלים הרשמי של בריטניה: "10 years" מאיסלנד נכנס למקום ה-43 (זכה במקום הרביעי באירוויזיון), "SHUM" מאוקראינה במקום 59 (מקום חמישי בגמר), "Voila" הצרפתי במקום 62 (מקום שני בגמר), "Dark side" מפינלנד במקום 66 (מקום שישי בגמר), "El diablo" מקפריסין במקום 86 (מקום 15 בגמר) ו-"Tout l'univers" משוויץ נכנס למקום ה-93 במצעד הבריטי (מקום שלישי בגמר). השיר שייצג את בריטניה, "Embers" בביצוע ג'יימס ניומן ושזכה במקום האחרון בגמר עם אפס נקודות מהשופטים ומהקהל, הצליח להיכנס למקום ה-47 במצעד הבריטי. לא הישג מרשים במיוחד, אבל לעומת השירים האחרים שייצגו את בריטניה באירוויזיון בשנים האחרונות מדובר בהישג סביר לכל הפחות.

 

השיר הישראלי לתחרות, "Set me free" בביצוע עדן אלנה, לא הצליח להיכנס למצעדים הגדולים, אבל למרות שישראל סיימה רק במקום ה-17 בגמר, השיר נכנס למקום -78 במצעדים הרשמיים של הולנד ושבדיה.

גם הקהל הישראלי אימץ לא מעט שירים מתחרות האירוויזיון השנה לחיקו: לפי הנתונים מספוטיפיי, השיר ההאיטלקי נכנס למקום 19 במצעד ההשמעות השבועי בישראל והשיר האוקראיני נכנס למקום ה-78. שבעה שירים נוספים נכנסו למצעד הישראלי השבועי: קפריסיון (110), פינלנד (111), מלטה (131), צרפת (135), איסלנד (161), אזרבייג'אן (176) ושוויץ (191).