מת קלידן הפינק פלויד

ריצ'רד רייט, קלידן הלהקה ואחד ממייסדיה, הלך אמש (ב') לעולמו בגיל 65

ריצ'רד רייט, הקלידן ואחד ממייסדי להקת פינק פלויד, הלך לעולמו בגיל 65, לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן, כך מסרה אמש (ב') משפחתו לכלי התקשורת.

רייט היה קלידן הפינק פלויד לאורך רוב הזמן בו פעלה הלהוקה, וכן לקח חלק מרכזי בכתיבת שירים לאלבומים משמעותיים של הלהקה, ביניהם “Dark Side of the Moon“ ו-"Wish You Were Here".
בשנת 1979, במהלך העבודה על האלבום “The Wall”, סולק רייט מהלהקה בעקבות סכסוך עם רוג'ר ווטרס. עם זאת, בשנים 1980 ו-1981 הוא הצטרך ללהקה כנגן שכיר לצורך סיבוב ההופעות לקידום האלבום

מלבד הקריירה עם הפינק פלויד, בשנת 1978 הוציא רייט אלבום סולו בשם " Wet Dream", שלא זכה לחשיפה מספקת. באלבום זה כתב רייט את כל השירים, מלבד השיר " Against The Odds", אותו כתב יחד עם מי שהיתה אשתו באותה תקופה, ג'ולייט, ממנה התגרש ארבע שנים מאוחר יותר.
ב-1996 שיחרר רייט אלבום סולו נוסף בשם "Broken China", שזכה להצלחה רבה יותר מאשר קודמו. באלבום זה אירח רייט את שייניד אוקונר בשירים "Reaching for the Rail" ו-"Breakthrout".

ב-1987, שנתיים לאחר שעזב רוג'ר ווטרס את הלהקה, חזר אליה רייט על מנת לקחת חלק בהקלטות האלבום "A Momentary Lapse of Reason", ומשם המשיך עם הלהקה גם ליצירת האלבום "Delicate Sound of Thunder" ו-"The Division Bell" (אלבום האולפן האחרון של הלהקה שיצא ב-1994), בו גם השתתף בכתיבת חלק מהשירים ואף שר אחד מהם.

ביולי 2005 התאחדה הלהקה לצורך הופעה חד-פעמית במופע הצדקה Live8 שהתקיים בלונדון, יחד עם רייט היו גם דיוויד גילמור, ניק מייסון, ורוג'ר ווטרס – שהיתה זו הופעתו הראשונה עם הלהקה מאז פרש ממנה בסוף שנות השמונים.