באייפוד של איה כורם

לאחר אלבום שני בחוץ, איה כורם נותנת לנו הצצה אל המוסיקה שממלאת לה את הזיכרון. זה מתחיל בפיונה אפל, עובר דרך אתי אנקרי ונגמר במתי כספי

מאחר ולא באמת צריך להציג את איה כורם, אז רק נזכיר שלאחרונה היא שיחררה את אלבומה השני, "שפה זרה". עכשיו ניתן לאיה להציג בעצמה את עשרת האלבומים שבחרה:
"למען הסדר הטוב, לא התכוונתי מלכתחילה לבחור כאן את עשרת האלבומים הטובים של כל הזמנים - זו משימה שלא הייתי לוקחת על עצמי. החלטתי לבחור פשוט את האלבומים שליוו אותי בתקופות מסוימות בחיים. אלבומים שהפכו לפסקול של אירועים וחוויות מסוימות ושיש לי אליהם קשר רגשי מיוחד".

Fiona Apple\ When the pawn

היו לי הרבה זמרות לפניה, אבל פיונה אפל היא הזמרת הראשונה שגרמה לי לרצות להיות היא. יפה, חכמה, מדויקת, ובאופן כללי כותבת את כל השירים שאני רציתי לכתוב אי פעם. התקליט הזה כולל כמה וכמה שירים ששמעתי בריפיט.

Alanis Morissette\ Jagged Little Pill

אין הרבה מה לומר - תקליט מושלם. פסקול ההתבגרות שלי ושל רבים מסביבי - אחרי הרבה זמרות מנומסות יותר, סוף סוף הייתה ילדה רעה. שיר אחרי שיר, כולם מושלמים, את כולם ידעתי בעל פה. אמנם זה לא תקליט שמתנגן אצלי היום במערכת, אבל מי שפיספס אותו - חייב להשלים את החומר.

Leonard Cohen\ I'm Your Man

את לאונרד כהן שמעתי עוד מהרחם של אמא שלי, עוד לפני שהבנתי בכלל מה הוא שר. הקול שלו היה דבר מוכר ומנחם. אחר כך התבגרתי והתחלתי להקשיב למילים וגיליתי אותו למעשה מחדש. אחד המשוררים הגדולים של תקופתנו.

Regina Spector\ Begin to Hope

גם ברג'ינה אני קצת מאוהבת. מה לעשות, היא מוכשרת. הנודניקים טוענים שהתקליטים הקודמים שלה היו יותר טובים ופחות מסחריים, ואני אומרת - קשקוש. עוד תקליט מעולה של יוצרת שריתקה אותי מהצליל הראשון. יש לה כשרון לכתוב שירים על דברים קטנים שאף אחד לא כותב עליהם, והיא מצליחה ליצוק לתוכם עולם שלם.

שלומי שבן\ עיר

התקליט של שלומי הוא תקליט שקשה לי להאזין לו לפעמים, דווקא בגלל שהוא כל כך טוב. זה מתסכל! לא סתם שלומי הוא חביב המבקרים - הוא מביא את העולם התרבותי העשיר שלו, את הצדדים הקלאסיים שבו, את התחכום והציניות שעוברים לחלק מעל הראש ולחלק פוגעים בדיוק במקומות הנכונים. אתה צוחק, מתרגש, מקשיב וחושב - הכול יחד. אפשר לגלות שקניתי אותו ללא מעט אנשים בפסח שעבר.

אריק איינשטיין ויוני רכטר\ משירי אברהם חלפי

זה אלבום שגידל אותי יותר מש"גדלתי איתו". ככה למדתי לאהוב שירה, בעצם. העטיפה של התקליט היא ספר השירים הראשון שלקחתי לידיים. ליוני רכטר יש את היכולת להעביר לך בשלמות גם את הטקסט המורכב ביותר באמצעות מנגינה שנכתבה אחרי, אבל כאילו נולדה יחד איתו.

אתי אנקרי\ רואה לך בעיניים
אביתר בנאי\ אביתר בנאי

שני אלבומי בכורה שאני מתייחסת אליהם יחד, כי הם פשוט שני תקליטים מרהיבים ביופיים, באומץ ובמקוריות שלהם. שני יוצרים משכמם ומעלה (שלא בכדי, כנראה, מצאו בשנים האחרונות את אלוהים) שנתנו לי סטירת לחי - כל אחד בדרכו שלו.

מאיר אריאל\ שירי חג ומועד נופל

זה אלבום שהייתי לוקחת לאי בודד, כי בכל האזנה אפשר לשמוע משהו חדש. עוד כוונה נסתרת, עוד משחק מילים, אין רגע משעמם. חבל שהוא מת.

מתי כספי\ אחד לאחד

מכל האלבומים של מתי כספי, אני בוחרת את "אחד לאחד" - אוסף שירים יוצא דופן באיכותו. גם אם שמענו חלק מהשירים יותר מדי פעמים ב"כוכב נולד", יש שם עדיין עוד פנינים שמסתתרות. נסו לדמיין ילדה בת 8 שרה "אוי, איך מילה אחת אומרת אלף ואחת מילים...".