על קו הזינוק

והפעם במדור שמביא לכם ניחוחות של בכורה: קבלו את אמסטפ, נועה גולדנסקי וקבוצת גוטל בוטל. יש למה לצפות

אמסטפ

כדאי שתדעו: אמסטפ כבר הוציאו אי.פי לפני שנתיים, הם מופיעים כבר חמש שנים, ואם עידו, הזמר שלהם, נראה לכם מוכר - אולי זה מתפקידו כבסיסט "התקווה 6". האלבום הממשמש ובא שלהם (בהפקת יונתן דגן מ-J.Viewz) אמור להקפיץ אותם לליגת-העל של הרוק הישראלי הפופולרי, ע"ע היהודים, סינרגיה ו...אה, זהו.

בדרך למטה או למעלה: בשורת הניאו-מטאל מגיעה ארצה באיחור אופנתי של שבע שנים, אבל זה לא אמור להרוס את החגיגה המהוקצעת והאנרגטית של אמסטפ. לא ברור אם יש בארץ מקום מבחינה מסחרית לאמסטפ, אבל אם שאר האלבום יהיה ברוח "סיפור", אין סיבה שלא יצליחו בכל זאת.
לינק לאתר שלהם

אמסטפ - "סיפור"

נועה גולנדסקי

כדאי שתדעו: אם השם מצלצל לכם מוכר אבל אתם לא יודעים מאיפה, אז הנה מקבץ אפשרויות: מתי כספי, דני סנדרסון, ריטה, דנה ברגר, מופע האיחוד של "הג'ינג'יות" ויש עוד. עם כל אלו שיתפה גולנדסקי פעולה בשנים האחרונות, אם ככותבת, זמרת או על כלי ההקשה. בין לבין, היא הייתה חצי מ"נערות הליווי" (יחד עם יעל קראוס) וגם חברה ב"פאניק אנסמבל". ואם כל זה לא מספיק, לגולנדסקי יש גם עבר כעיתונאית (בעכבר העיר ובטיים אאוט). יא ווראדי.

בדרך למטה או למעלה: כפי שאולי כבר הבנתם, גולנדסקי יכולה לעשות מה שבא לה. החומר האישי שלה נע בין קברטיות לבין טריפ-הופ, ובכל מקרה הוא משובח ומיוחד. יא ווראדי.
לינק לאתר שלה

נועה גולנדסקי - "מייקל"

קבוצת גוטל בוטל

כדאי שתדעו: אמנם "הקבוצה" קיימת כבר שבע שנים, אבל רק עתה הם מתפנים להוציא את אלבום הבכורה שלהם, "מופע החיים של מוטי פנאן". אמנם הם מוציאים אלבום בכורה רק עכשיו, אבל בד בבד גם מגיע סרט שהקבוצה, בראשותו של השחקן-יוצר נתי אורנן, הכינה (gotelthemovie.com). לסיכום, פועלים כאן המון חבר'ה מוכשרים שמתכוונים לכבוש את הארץ בהופעות עם הרכב שכולל שבעה נגנים, כשבאלבום מתארחים גם כמה ממיטב המוסיקאים בסצינה.

בדרך למעלה או למטה: כששומעים את השיר המצורף, נהיה קצת יותר ברור למה לקח שבע שנים לאלבום לצאת – קפיצות סגנוניות, הפקה מושקעת, עיבודים מורכבים וריבוי נגנים הם אלמנטים שלא הרבה הרכבים בארץ יכולים להתגאות בהם, ובטח שלא מסוגלים לגרום להם לדור בכפיפה אחת בצורה נוחה. קבוצת גוטל בוטל בהחלט עושים זאת בצורה חיננית וכובשת. השאלה היא האם הקהל הרחב בארץ יידע להעריך זאת? האם בכלל אכפת לגוטל בוטל מהקהל הרחב? בכל מקרה, יהיה כאן מעניין.
לינק לאתר שלהם

גוטל בוטל - "מופע החיים"

צילום: אלי מעייני