באייפוד של דני רובס

לאחר שנולד מחדש עם אלבום חדש, קבלו את המוסיקה שממלאת את הזיכרון של דני רובס. גם הביטלס כאן, אבל לא רק

הקריירה של דני רובס ידעה תנודות לאורך השנים. הוא החל דרכו כזמר ליווי של שלמה ארצי, יהודית רביץ, מתי כספי ועוד ואחר כך הפך לכוכב בזכות עצמו. אחר כך קצת נעלם מאור הזרקורים לטובת שיתופי פעולה שונים (עם דני ליטני, למשל) ועיסוקים חדשים (ניהול מוסיקלי של פסטיבל ערד).

בתקופה האחרונה דני רובס חזר, ובגדול, למרכז הבמה. אלבומו השביעי, "משהו חדש מתחיל" יצא לאחרונה והוא זוכה להשמעות נאות ברדיו, וההופעות שלו זוכות גם הן, כתמיד, להצלחה רבה. כולם זוכרים שרובס אוהב את הביטלס, אבל לא רק, כפי שהאלבומים שהוא בחר לחלוק אתנו מעידים.

שלום חנוך\ אדם בתוך עצמו

אלבום אישי וחכם, אחד מקבצי השירים הכי טובים של שלום חנוך. חגיגת פרטים קטנים מוסיקלית וטקסטואלית, עטופים בהפקה קשובה של לואי להב ובנגנים מעולים.

The Beatles\ Abbey Road

האלבום האחרון שהקליטו לנון, מקרטני, הריסון וסטאר, סוג של אי של גאונות מוסיקלית בים מערכת היחסים העכורה ביניהם באותם שנים. המחרוזת בצד השני היא אחד משיאי המוסיקה בת זמננו לטעמי.

אביתר בנאי\ אביתר בנאי

יצירת מופת הופכת קרביים, קשה להאמין שהיצירה הבשלה והנועזת הזאת היא תקליט בכורה של אמן. הקול המלאכי והשירים המיוסרים מגדירים מחדש את המונח אמת אומנותית.

Joe Jackson\ Big World

קובץ שירים מופתי של יוצר גאון שמסרב לציית לכללים ולמקובל, מלווה בשלישית נגנים מדהימה ומוקלט בהופעה ללא תיקונים. עוצר נשימה.

כוורת\ צפוף באוזן

אלבום האולפן השלישי והאחרון של שבעה מטובי המוסיקאים שהיו אי פעם בישראל, תקליט דמוקרטי יותר מקודמיו מבחינת חלוקת כתיבה, ושנון מאי פעם.

Sting\ Ten Summoner's Tales

סטינג מבוגר ומפוכח מנהל חשבונות קטנים ומבריקים מוסיקלית עם עולמו והעולם סביבו. מקבץ נגנים מרהיב ופריחת הדובדבן של כתיבתו של גורדון סאמנר הידוע יותר כ...סטינג.

אוסף משירי סשה ארגוב

המלחין הגדול ביותר בעיני, רגישות מופלאה לטקסטים ולמשקלם, ושילוב מפואר בין כתיבה קלאסית לשובבות של פופ. מהיפים בשירי ישראל אי פעם לטעמי.

Paul Simon\ Hearts and Bones

אולי האלבום האישי ביותר שנכתב אי פעם, על ידי גדול כותבי המילים של כל הזמנים, לטעמי האישי. אלבום שנכשל מאוד מסחרית וגרם לסיימון לחפש דרכים אחרות, כמו "גרייסלנד" המופלא בזכות עצמו.

אריק איינשטיין\ שבלול

תקליט מהפכני בו אריק איינשטיין מגייס את כשרונו העצום של שלום חנוך הצעיר כדי להוליך מהפכת רוק במוסיקה הישראלית.

The Beach Boys\ Pet Sounds

אלבום האי הבודד שלי. בריאן ווילסון המיוסר יוצר אלבום אישי מדהים בו חבריו (ואחיו) ללהקה משמשים בעיקר כתפאורה. מקבץ שירים יוצאי-דופן בגאוניותם, והיהלום שבכתר: God Only Knows. אם יש בכלל כזה דבר יצירת מופת מושלמת – היא האלבום הזה.