על קו הזינוק

קבלו מחדש את "על קו הזינוק", המדור שיביא לכם מידי שבוע את הקולות החדשים, המוזרים והמבטיחים במוסיקה המקומית. והפעם: טרופיקנה הזויה, קצת מטאל ולקינוח - מלנכוליה

התזמורת הטרופית של איליאן פאנסנסוי

כדאי שתדעו: ממעמקי מוחם ההזוי (מילה מאוסה, אבל הכרחית במקרה של התזמורת הטרופית) של כמה מהמוסיקאים המוכשרים והעסוקים ביותר בגוש-דן רבתי, עלה ההרכב בקיץ 2006 ומאז הוא מעורר זרמי ביעותים ועינוגים בקרב הקהל. כרגע חברים בתזמורת שמונה אנשים, לא כולל אורחים/ות שונים/ות, ולא כולל את סולדד, רקדנית הבטן וקורבן האדם. אפשר לתאר אותם כגרסה טרופית, מיזנטרופית וקודחת מחום של טום ווייטס, אבל עדיף שפשוט תאזינו לשיר שלהם.
בדרך למעלה או למטה: אם היו שורצים באיזור קליפורניה, כבר מזמן היו מוחתמים באיזה לייבל אינדי-נחשב וכובשים את פיצ'פורק. מאחר והם שורצים בעיקר באיזור דרום ת"א, אין לדעת מה יעלה בגורלם, אבל סביר להניח שהם יעוררו עוד הרבה סימני שאלה בדרך לאותו גורל-עלום.
לינק לאתר שלהם

Tropical Orchestra - Words & Boats

They: Swarm

כדאי שתדעו: מה עושה במדור להקה שמוכרת אלפי חולצות ושאר פריטי מרצ'נדייז, להקה שהסיכוי לפגוש מישהו בתל-אביב לבוש בחולצה שלהם פחות נדיר מהסיכוי להיתקל במישהו עם כיפה, להקה שזוכה לשבחים מקיר לקיר בכל מקום אפשרי? ובכן, סביר שמחוץ לקהילת המטאל הגדולה אך המסוגרת בתוך עצמה, אנחנו לא מחדשים לאף-אחד, אבל עדיין - רוב המדינה והעולם לא הגיע לקהילת המטאל הישראלית.
שני זמרים מפחידים ומדהימים, שני גיטריסטים מבריקים, בסיסט שהוא דמות קאלט אהובה ומתופף מהסרטים יוצרים ביחד הרכב מטאל מהיר, אגרסיבי, כבד וייחודי, שהולך ומתפתח עם השנים. באי.פי שיצא להם לאחרונה, "The Mundane Corruption", הלהקה מצליחה להעביר את האנרגיות המטורפות של ההופעה שלהם לאולפן.
בדרך למעלה או למטה: מאחר והם אחת מלהקות המטאל הטובות בעולם (בלי טיפת הגזמה), כדאי ליהנות מהם כל זמן שהם כאן.
לינק לאתר שלהם

They Swarm - 36 second flatline

TV Buddhas

כדאי שתדעו: קבלו את יובל הרינג, עסקן מוסיקלי ממולח, הוגה פסטיבל "פולקל'ה", איש אשכולות פוסט מודרני ומי ששבר תפיסות לגבי הגבולות האפשריים של להקות ישראליות עם הרכב הפוסט-רוק "לבנון". עכשיו הוא יוצא בהרפתקה מוסיקלית נוספת, שלא ברור עדיין עד כמה רחוק היא מסוגלת להגיע. הרינג מבצע מעשי-סדום מלבבים בגיטרה שלו, כשברקע הולמת באנרגיה ובתחכום מיקי טריאסט על התופים.
הצמד משיק EP שני ב-10 באפריל, וזאת תהיה הזדמנות מצויינת על מנת לחזות בשואו הסוחף שלהם, שכולל אלמנטים של גאראז', Pאנק, סטונר, הוולווט אנדרגראונד ועוד כל מיני הגדרות שלא אומרות הרבה.
בדרך למעלה או למטה: השילוב המנצח בין אנרגטיות מרשימה, תחכום וקצת מלנכוליות, מבטיח הרבה. נשאר לראות האם זה יקיים.
לינק לאתר שלהם

TV Buddhas - Buddha Rock

מקליטים שירים למגירה וחושבים שכולם צריכים לשמוע אותם? שלחו אלינו מייל ואולי הם יופיעו במדור