"כל חיי לא הייתי שייכת": ריקי גל בראיון אינטימי

עם סיפור חיים שיכול לפרנס כמה אוטוביוגרפיות - חתונות וגירושין, פסטיבלים והצגות, אימוץ וקוקאין, "מה זאת אהבה" ו"נערת רוק" - ריקי גל, כבר בת 68, שוב מאושרת

ריקי גל בראיון לחדשות עשר
ריקי גל בראיון לחדשות עשר | צילום: חדשות עשר

היונים בחלון של ריקי גל, התרגלו לטוב. בגיל 68, נערת הרוק מאכילה בעלי כנף, אבל חכו עם הבדיחות - גל היא האחרונה שנרתעת מדימויים.

 

יותר מארבע שנים משפצים אצלה בבניין, אבל נדמה ששיעור בסבלנות היא כבר למדה מהחיים. סיפור חייה יכול היה לפרנס כמה ביוגרפיות טובות. מי שנולדה בירושלים בשם רבקה בן מנחם, ננטשה פעמיים ע"י אמה, הסתובבה בין קיבוצים מוסדות ובתי יתומים ואפילו טופלה ע"י נזירות כשהיתה בת 8. גם בבגרותה טלטלות הוסיפו להיות מנת חלקה, חיים בתלם מעולם לא עניינו אותה - שלוש חתונות, שלושה גירושים ובת מאומצת אחת יעידו על כך.

 

גם לשאלה מי זאת הזמרת ריקי גל, היו בשנות ה-70 וה-80 תשובות מגוונות. כוכבת פסטיגלים, אירוויזיונים, זמרת הבית של אריס סאן בניו יורק, או שחקנית תיאטרון ומחזות זמר "גטו" ו"עלובי החיים".

 

היה זה מתי כספי שב-1987 הצליח לכוון את הצליל שלה. הם נפגשו 20 שנה קודם לכן על מיכל נפט בסיני, הוא היה בלהקת פיקוד דרום, היא בלהקת חיל הים, אבל אחרי השחרור מתי לא שכח את מה ששמע, ובמשך יותר מעשור ניסה לפנות לחברות תקליטים בבקשה שיפיקו לה אלבום. האלבומים 'ריקי גל' ו-'מה זאת אהבה' יצאו בהפרש של שנה זה מזה, והיו בעצם שני חלקים של אותה יצירה. את האלבום הראשון פתח השיר "נערת רוק", שנפסל לשידור בתחנות הרדיו בעקבות ביטויים מיניים בוטים.

 

אולי בגלל הצנזורה ואולי לא, נערת רוק הפך עם הזמן לשיר הכי מזוהה איתה. אבל לעבודה עם מתי היו הרבה יותר מגוון אחד. לפני כמה שנים בהופעה עם כספי על הבמה מול קהל היא פנתה אליו ותהתה אם אי פעם הם גם שכבו. בעשורים הבאים היא שיתפה פעולה בין השאר עם לואי להב ויהודה פוליקר, שיחקה בסרטים ומחזות זמר כמו אויטה ושיקגו והשתתפה בתכניות טלויזיה כמו רוקדים עם כוכבים, ובתפקיד שופטת בעונה השניה והשלישית של כוכב נולד.

 

את התדמית הרוקיסטית דאגה המשטרה לתחזק באפריל 2005 במעצר מתוקשר שלה, אחרי שבביתה נתפסו 5 גרם קוקאין. גל התראיינה בפתיחות על כך, כמו שעשתה גם שנים מאוחר יותר לגבי רומן שניהלה בתקופה מסויימת עם אישה. את בתה, לירי, היא אימצה עם בעלה השלישי כתב הפלילים אורי כהן אהרונוב זכרונו לברכה. היום לירי כבר בת 27, למדה צילום ועובדת בשנה האחרונה באמסטרדם.

 

מאז גירושיה בשנת 1994 אהבה לא היתה על הפרק, ולא מפני שלא רצתה בה. היום, כבר חמש שנים היא בזוגיות עם דניאל שהם, מנהל פרוייקטים בתחום הבניה והנדסה. בשנים האחרונות, הוא הפך גם למנהל האישי שלה.