"קשה לחלום בגדול": איך מתאר חן אהרוני את החיים של צעיר בת"א?

חן אהרוני ממציא עצמו מחדש, יערה שאוליאן חוזרת לשורשים, עדן גבאי מרגש ודניאלה לוגסי מסקרנת - וגם אמן ותיק חוזר לפס הקול שלנו | סיכום מוזיקה ישראלית

חן אהרוני בקליפ לשיר למרות הכל
חן אהרוני בקליפ לשיר למרות הכל | צילום: צילום מסך יוטיוב

חן אהרוני, שכבר שנים נחשב לאחד מחלוצי הפופ העדכני בארץ ולאחרונה גם נחשפנו אל כישוריו המוזיקליים והווקאליים הנהדרים ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" בעונתה הקודמת של התכנית, שחרר השבוע שיר Fאנקי וגרובי חדש, כיפי וקליט התפור היטב למידותיו: "למרות הכל".

 

השיר, ספק אוטוביוגרפי, ספק רומנטי על היחסים של "בינו לבינה", מדבר על חלומות גדולים, על החיים הצעירים בתל אביב ומלא בתקווה ואופטימיות. אהרוני יודע לטרוף את המיקרופון ולהגיש את מלוא הכנות והסנטימנטים שלו בשיר והרגש הזה מועבר לכל אורך ההאזנה לו. עונג צרוף.

 

 

כתבות קשורות
תצא לי מהראש? שרית חדד שוב נכנסת לנו ללב |18.12.18
לא תאמינו אילו הצעות מוזרות קיבלו בנות פורמולה באינסטגרם |17.12.18
מאיה איזקוביץ' חוזרת לישראל: "הרגשתי שאני צריכה את הבית" |16.12.18

 

 

יערה שאוליאן, יוצאת "דה ווייס" עברה תהליך מדהים בשנים האחרונות ורק מלעקוב אחר דף הפייסבוק שלה, ניתן להתרשם מכך. לאחר צאתה מהתחרות הוציאה מספר שירים יותר פופיים ("מיינסטרימיים" אם תרצו) שאמנם זכו להשמעות אך לא הביאו לה את הפריצה המיוחלת.

 

בזמן האחרון חזרה, כרבים בשנים האחרונות, לשורשיה והעמיקה בנבכיה של המוזיקה הפרסית והתרבות הזו שספגה מהבית, והשבוע כתבה והלחינה שיר בפרסית בשם "אולי לבך". האזנה לשיר חושפת את העובדה ששאוליאן נשמעת היום יותר בוגרת, יותר מגובשת ויותר אותנטית וכנה לנפש היצירתית שלה.

 

השיר, המשלב כלי נגינה פרסיים כמו טאר (כלי שקרוב אליי אישית, שכן סבי עליו השלום נהג לנגן עליו), דף וחליל ושירה מלטפת ומלאת נשמה הוא פשוט הדבר המרענן ששמעתי השבוע ומסקרן אותי להמשך הממתקים ששאוליאן מבשלת לנו.

 

 

אל עדן גבאי נחשפתי לראשונה בשנת 2016 עם הלהיט שהקליט עם סאבלימינל - "שרוטים" שנבחר באותה שנה לשיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו בישראל על פי אקו"ם. אחרי כן זכה ללהיט נוסף עם האולטראס ("גבר אוהב") והשבוע שיגר גבאי בשקט בשקט ובלי רעש וצלצולים שיווקיים שיר חדש ויפהפה בשם "אנסה": בלדה רומנטית, נאיבית קמעה שנותנת ביטוי הולם לקולו הנעים, השירה והביצוע המדויקים שמצליחים לגעת בלב.

 

 

זמרת האופרה-פופ דניאלה לוגסי חותמת את השנה הזו עם שיר פופ אתני חדש שכתבה יחד עם מתן דרור ובן אביב מתוך אלבום חדש שבדרך - "ימים שלמים", הוא שיר מיוחד, רומנטי, קליט ומיינסטרימי אך עם פלפל מתובלן ובלתי שגרתי ומסקרן ומותיר טעם של עוד.

 

 

הזמר הוותיק ג'קי מייקה, שזכור בשל להיטיו "אני אוהב אותך בית"ר" ו"לא חשוב לי לאן" הוציא השבוע אלבום חדש - "השירים שגדלנו עליהם" שכולל חידושים שלו לקלאסיקות ישראליות נוסטלגיות בקולו המעולה. כך למשל תוכלו למצוא באלבום גרסאות ל"אולי על שפת הים", "עפרה", "ילדה קטנה", "הכל בגלל האהבה" וכמובן השיר הפותח את האלבום - "לא חשוב לי לאן" שהוא בעצם קאבר שביצע ג'קי לזמר מהסבנטיז מיקי אמיר וגרסתו של ג'קי היא זו שהפכה אותו לקלאסיקה. נוסטלגיה מתוקה.