האם יש באלבום החדש של רן דנקר שיר על הפרידה מנינט?

11 שנים אחרי ששיתף פעולה עם עילי בוטנר חוזר דנקר לבמה עם אלבום סולו ראשון. "האלבום מלווה אותי בהמון תקופות בחיים", הוא אומר וגם: האם הוא שר על הפרידה מנינט?

רן דנקר
רן דנקר | צילום: אינסטגרם

רן דנקר משיק אלבום סולו ראשון

 

ב-2007 הוציא רן דנקר יחד עם עילי בוטנר את "שווים", אלבום שהפך להצלחה גדולה עם להיטים כמו "אני אש", "בואי נעזוב" ושיר הנושא של האלבום. מאז התמקד הכוכב בעיקר בקריירת המשחק שלו. היום (ד') דנקר חוזר לתחום המוזיקלי ומשיק סינגל ואלבום סולו ראשון - "משהו אחר".

 

האלבום החדש שונה מאוד מבחינה מוזיקלית ממה שהכרנו מדנקר. את העדינות שאפיינה את "שווים" מחליפים לחנים כבדים יותר וטקסטים אישיים מאוד.

 

רן דנקר
רן דנקר | צילום: רפי דלויה

"הטקסטים באלבום נכתבו בתקופות שונות בחיים שלי - מגיל 16 ועד היום. זה תופס אותי בזוגיות וגם אחרי פרידות מאקסיות", מספר דנקר, שישיק את האלבום בהופעות בזאפה תל-אביב (06.12), זאפה חיפה (22.12), זאפה הרצליה (09.01) וגריי יהוד (24.1).

 

סינגל הבכורה הבכורה מהאלבום, "משהו אחר", יצא היום בליווי קליפ מרשים במיוחד. באלבום החדש עבד רן דנקר עם מספר אמנים מובילים, ביניהם גיא ויהל ומרינה מקסימליאן.

 

"רן הוא בחור כובש, סוחף, ממכר ויפה מבפנים ומבחוץ. הוא העביר לי את הטקסטים שלו וישר הרגשתי בבית. לאחר שקראתי אותם נפגשנו ועשינו התאמות יחד עם גיא ויהל", אמרה מרינה מקסימליאן והוסיפה: "הרגשתי שרן נכנס לליבי ואני מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית. מעבר לזה שרן שחקן נפלא הוא גם חית במה מטורפת ולראות אותו ככה עושה אותי מאושרת".

 

אמש במופע השקה לתקשורת חזר דנקר לבמה לראשונה אחרי המון זמן ולא הסתיר את ההתרגשות: "לא עזבתי את המוזיקה אף פעם, אבל כיף לחזור לבמה בצורה רשמית. התגעגעתי לזה בטירוף".

 

רן דנקר
רן דנקר | צילום: רפי דלויה

האלבום החדש שונה מאוד בקו המוזיקלי שלו ממה ששמענו ממך בעבר עם הרבה יותר רוקנרול ולחנים כבדים יותר. מאיזה מקום מגיע השינוי הזה?
"האמת שזה מה שגדלתי עליו. אני אוהב המון סוגי מוזיקה: פופ, אלקטרוני וגם רוק. אני אוהב שירים טובים והשתדלתי להפוך את הטקסטים שלי לכאלה".

 

אתה שר באלבום לא מעט על מערכות יחסים בין גברים וזה משהו שאנחנו כמעט לא רואים בנוף המוזיקלי שלנו גם אצל זמרים שהם מחוץ לארון. למה זה קורה לדעתך?
"יש מעט אמנים שעושים את זה אבל מהמקום שלי אני יכול להגיד שזהות ומגדר אלה דברים שמעסיקים אותי אז הרגשתי צורך לדבר על זה. אחד הדברים החשובים יותר בשבילי היו לא לסנן את הדברים ולא להפוך את הגבר לאישה רק כדי שזה יגיע ליותר אנשים ויהיה יותר מיינסטרים. אני לא מאמין בזה".

 

 

"נאמנות בתרבות זו טעות חמורה. אבל יש אנשים פחדנים שמעדיפים לשמור על הכיסא הפוליטי שלהם ותומכים בזה"

אחד הפרויקטים היותר משמעותיים שלך השנה היה הסרט "מוטלים בספק", האם ציפית לתגובות המטורפות ולהצלחה של הסרט גם בארץ וגם בעולם?

"שעושים משהו ממקום אמיתי ולא כדי לרצות קהל כזה או אחר רואים תוצאות. הבמאי אלירן אליה הביא את הנוער בסיכון לקדמת הבמה ועשה משהו מאוד אמיתי ואישי והסרט נגע בהמון אנשים. זה נורא כיף שסרט מצליח כל-כך".

 

דעתך על חוק "נאמנות בתרבות"?

"החוק הזה הוא טעות חמורה כמו כל דבר שמצנזר פוגע בחופש הביטוי. צנזורה גורמת לנו כאמנים לחשוב מה אנחנו אמורים או לא אמורים להגיד ואז היצירה הופכת לרדודה והביקורתיות נעלמת. אני חושב שכחברה אנחנו מספיק חזקים כדי להכיל ביקורת. לצערי יש אנשים פחדנים שמעדיפים לשמור על הכיסא הפוליטי שלהם ותומכים בזה".

אתה בזוגיות עם איתי שהוא אבא ושמענו כבר על מערכת היחסים הקרובה שלך עם הבנות שלו אבל מה עם ילד משלך?

"לא יודע אם שמת לב אבל ממש היום ילדתי ילד והוא מטייל איפשהו. וברצינות, כל דבר בעיתו".

 

 

רן דנקר
רן דנקר | צילום: רפי דלויה

אנחנו יודעים שאתה הולך לקחת חלק בסרט הבא של טליה לביא, משהו שאתה יכול לספר לנו על הסרט?

"אני מנוע מלדבר על הסרט אבל הוא יהיה מעניין".

 

ולסיום, יש באלבום שיר מדבר על הזוגיות או הפרידה מנינט?

"תשמע את האלבום ותגיד לי אתה. אני רק יכול להגיד שיש המון פרידות שאני מדבר עליהן בצורה מפורטת".

 

קרדיט קליפ: צילום, בימוי ועריכה - ואדים מכונה