ימות המשיח הגיעו: ירדנה ארזי שרה עפרה חזה

כמעט 19 שנים לאחר שעפרה חזה הלכה לעולמה, ירדנה ארזי, "הנמסיס" לכאורה מפתיעה במחווה מוזיקלית מרגשת לזכרה של עפרה חזה עם השיר "געגוע של מנגינה". אז מה אתם חושבים?

ירדנה ארזי
ירדנה ארזי | צילום: יח"צ

"געגוע של מנגינה" הוא שיר חדש מתוך "קול הנשמה - שרים עפרה חזה" פרויקט מחווה של הליקון וכאן גימל במסגרתו הקליטו מיטב אמני ישראל גרסאות כיסוי לשיריה. זה השיר המקורי היחיד בפרויקט בו משתתפים בין היתר מירי מסיקה, אברהם טל, נסרין קדרי, הראל סקעת, קובי אפללו ואחרים. זהו המפגש האמנותי הראשון בין אלוני לבין ארזי על הפקתו המוזיקלית של השיר הופקד יעקב למאי.

 

"געגוע של מנגינה" יושמע לראשונה במסגרת סיבוב ההופעות החדש של ארזי "נוגעת בעשבי הזמן" בו היא שבה אל להיטיה הגדולים מכל השנים אחרי יותר משלוש שנים בהן הופיעה עם להקת הגבעטרון באחד מסיבובי ההופעות המצליחים בישראל בשנים האחרונות.

 

ירדנה ארזי: "קולה הייחודי, היפהפה והנוגע ללב של עפרה חזה היה ונשאר חלק בלתי נפרד מפס הקול הישראלי. גם היום, כמעט 20 שנים לאחר שהלכה לעולמה, בת 42 בלבד, הקהל מתרפק על שיריה ומתגעגע לזמרת שהייתה גם שגרירה מצוינת של ישראל ברחבי העולם. מערכת היחסים המקצועית בין עפרה חזה לבין בצלאל אלוני הולידה שירים בלתי נשכחים, הצלחות גדולות וחברות קרובה. "געגוע של מנגינה" הוא בעיני מכתב שנשלח אליה באשר תהיה ודרישת שלום מאוחרת ממי שהיה שותף לדרך וגם ממני. בקסם, ברוח, בכאב, באמונה, בגעגוע של מנגינה שחוזרת והולכת אל כולנו...".

 

סיבוב ההופעות החדש בניהולו המוזיקלי של אורי זך ייפתח בזאפה חיפה ב-16.11 ואחריו תגיע ארזי לזאפה הרצליה (24.11) ולזאפה תל אביב (14.12).