השבוע: אביב גפן ושלום חנוך במופע מיוחד למען מטרה חשובה

אביב גפן, שלום חנוך ואורנה בנאי למען עמותת אנוש, מוזיאון פתח תקווה פותח את אשכול התערוכות וגם: "זרה" חוזרת לעונה רביעית • כל ההמלצות לבילוי

אביב גפן
אביב גפן | צילום: שלומי פינטו

מוזיקה: אביב גפן, שלום חנוך ואורנה בנאי במופע ההתרמה השנתי של עמותת אנוש

 

מתי: 11.11, 20:30

איפה: היכל התרבות, תל-אביב

 

אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מקיימת השנה את ערב ההתרמה השנתי ומציינת 40 שנה של פעילות.

הערב יפתח במופע סטנד אפ של אורנה בנאי וימשיך בהופעה מרכזית של אביב גפן המארח את שלום חנוך. את הערב ינחו ויובילו ירון ברובינסקי וצופית גרנט - נשיאת אנוש.

 

קצת על עמותת אנוש:

 

בישראל חיים כיום למעלה מ-250,000 אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית. אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מעניקה זה 40 שנה שירותי שיקום ושילוב פורצי דרך בקהילה למתמודדים עם מגבלה נפשית.

 

אנוש פועלת בתחומי הדיור, התעסוקה, החברה והפנאי והייעוץ למשפחות. בשנים האחרונות מפתחת העמותה גם שירותי טיפול ומניעה לצעירים. השירותים באנוש מבוססים על התאמה אישית ועל ערכי גישת ההחלמה ומאפשרים לאדם לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות. בתהליך השיקום, ניתן דגש על השתלבות המתמודד בסביבה שבה הוא חי ועובד, תוך התייחסות מקצועית לא רק אליו כפרט, אלא גם למשפחתו ולחברה הסובבת אותו. התהליך מעוצב כך שיעניק לאדם תחושת שייכות לקהילה, ביטחון ותקווה.

 

כיום מפעילה אנוש למעלה מ - 70 מרכזי שירות המעניקים סיוע לכ - 6,000 איש ומרכזי ייעוץ וסיוע לבני משפחה בכל רחבי הארץ. לעמותה 800 עובדים מקצועיים ומאות מתנדבים. אנוש היא ספקית שירותי השיקום הגדולה בישראל בתחום בריאות הנפש והשירותים ברובם ממומנים על ידי משרד הבריאות ובאמצעות סל שיקום.

 

מחיר: 195₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

 

טלוויזיה: "זרה" עונה 4

 

מתי: החל מה-05.11

איפה: סלקום TV

 

לייר וג'יימי, בני הזוג שאהבתם חוצה זמנים ויבשות, מקימים בית בעולם החדש של צפון קרוליינה שבאמריקה, בעונה הרביעית של "זרה".

 

העונה הרביעית (13 פרקים) עולה ב-5 בנובמבר בסלקום tv. הסדרה המבוססת על סדרת ספרי המסע בזמן "נוכרייה" של דיאנה גבלדון והעונה הרביעית מבוססת על "תופי הסתיו", הספר הרביעי מתוך שמונת ספרי הסדרה הפופולרית. הסדרה זכתה לאחוזי צפייה גבוהים ולשבחי הביקורת ורשת Starz כבר הזמינה מראש עונות חמישית ושישית.

 

הסדרה מביאה את סיפורה של קלייר רנדל (קטרינה באלף), ששימשה אחות בזמן מלחמת העולם השנייה, נקלעת לנסיעה בזמן ופוגשת בסקוטלנד של המאה ה- 18 את ג'יימי פרייזר (סאם היוגן).

בעונה החדשה קלייר וג'יימי ממשיכים לדלג בין העידנים ומגיעים לאמריקה הקולוניאלית. השניים רוצים להגשים את החלום האמריקאי, שנראה מתוק בהתחלה, עד שמתבררים המכשולים והקשיים. העונה החדשה עוסקת במגוון נושאים בהם: מהות של בית, הקמת משפחה, וביסודות שהופכים את אלה ליציבים.

 

בעלילה המתרחשת במאה ה-18 קלייר וג'יימי מנסים להתמודד עם הסכנות והבעיות הקשות של התקופה והאזור בצפון קרוליינה, לקראת המהפכה האמריקאית המתרגשת עליהם, המפגש המטלטל עם העבדות, וכן הכיבוש והמלחמה בילידים האמריקאיים. בינתיים, במאה ה-20, הבת שלהם בריאנה רנדל (סופי סקלטון) וההיסטוריון רוג'ר וייקפילד (ריצ'ארד רנקין) מחפשים עדות לכך שההורים מצאו זה את זה בעבר.

 

בעונה זו, שחלקה צולמה בגלאזגו, יחיו קלייר וג'יימי כחלוצים ויחוו חוויות של מהגרים האמורים לבנות יחסים של אמון עם השכנים שלהם. גם הפעם, הזוג הנפרד ונפגש זה עם זה בדילוגים על פני הזמנים וההיסטוריה, יצטרך לברר לעצמו ולצופים האם הם יישארו אותם אנשים בכל פעם שייפגשו מחדש.

 

 

במה: "בוז'ולה"

 

מתי: 10.11, 21:00

איפה: מסילת ישרים 18, ירושלים

 

מופע חדשני, בועט ואמיץ!עם קטעים מקוריים, חושפניים, מוזרים ובעיקר מצחיקים. 12 שחקנים על הבמה ילחמו על הלב ועל הקול שלכם. אתם תתאהבו בהם, תיסחפו לעולם שלהםובעיקר תצאו עם טעם של עוד! 60 דקות של מערכונים, שירים, סטנדאפ ועוד.

הבחירה בידיכם: איזה קטעים יופיעו הערב על הבמה?

שחקנים: אורי סעדה, אורן הגני, אמיר משיח, אמלי כהן, בתשבע אוטולנגי, גל דאי, דניאל עובדיה, יערה ביסטרי, ישראל פניאל, נתנאל רפפורט, עמרי הכהן, שרי עציץ.

בימוי: ינון שאזו ויצחק לאור. מנהל אומנותי: אריק עשת.

 

מחיר: 40₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

 

 

אומנות: פתיחת אשכול התערוכות החדש במוזיאון פתח תקווה

 

מתי: 08.11, 20:00

איפה: מוזיאון פתח תקווה

 

מוזיאון פתח תקווה יפתח את אשכול התערוכות החדש עם מספר תערוכות מעניינות:

 

"הזדמנות אחרונה לראות"

אוצרות: דרורית גור אריה, איזבל בורז'ואה (צרפת)

 

"הזדמנות אחרונה לראות", מצהיר הסופר הבריטי דאגלס אדמס בספר מסעותיו, שממנו נלקחה כותרת התערוכה. אדמס מתלווה לזואולוג מארק קארוורדין במסע לפגישת הזנים הנדירים ביותר והנכחדים ביותר של החיות המשונות ביותר על פני כדור הארץ. הכותרת מדגישה את הדחיפוּת שביציאה למסע ומצביעה על התשוקה למפגש פיזי עם מושא הנדודים, ללמידתו בדרכי הגוף.

 

התערוכה עוסקת בנתיביה ובהשלכותיה השונות של התנועה האנושית במרחב הגיאוגרפי, הפיזי והלשוני, כפי שהיא נחווית, מסומנת ומעובדת על-ידי אמנים עכשוויים מישראל ומצרפת. בשתי ארצות אלה עוברים שניים ממסלולי הצליינות הנוצרית החשובים ביותר מאז ימי-הביניים: המסע לירושלים, והמסע לסנטיאגו דה-קומפוסטלה.

 

בשונה מהצליינות המסורתית, מסלולי העלייה לרגל המסומנים כאן אינם מתמקדים בהגעה ליעד הנכסף אלא בעצם התנועה, כפעולה נשגבת כמעט המתבצעת לשם עצמה- מסע כתנועה חזרתית, אולי מדיטטיבית, שבכמה מן העבודות אף גורמת לפגיעה בגוף הפיזי. בה-בעת התנועה מהדהדת את אורחות החיים העכשוויים, הרוויים במעברים והסגת גבולות טריטוריאליים, שהרי יותר ויותר אנשים גומאים מרחקים ומנהלים אורח חיים נוודי, אם ממשי ואם וירטואלי. במסעות שבתערוכה מבקשים האמנים למפות מחדש מערכות ידע ושפה, קשרים אנושיים ומשאבים חלופיים. הקרטוגרפיות החלופיות שהם יוצרים משמשות מצע למסעות חיפוש, איסוף ותיעוד חדשים, המתורגמים לצורות פואטיות של עיבוד נתונים וניווט בחלל.

 

התערוכה במסגרת עונת התרבות ישראל-צרפת תוצג במוזיאון פתח תקוה לאמנות וב- Villa Tamaris (מרסיי) ותכלול עבודות חדשות.

 

אמנים משתתפים לפי סדר א"ב:

אוליבייה מילאגו וניקו מורסיו, אורית רף, דפנה שלום, ז'אן-בטיסט ורלוזל, ליאור גריידי, מארי שֶׁנֶה, מירב הימן ואילת כרמי, מעין אמיר ורותי סלע, עדו צבי הדר ברקוביאר, פסקל סימונֶה,רומןרונדֶה וגבּריאלֶה סלווייה.

על העבודות המשתתפות בתערוכה:

 

"פג'ה"

אוצר: רפאל סיגל

גלריה האוסף

קרן בנבנישתי: המקום של הקפל, 2018, פג'ה, 2018 , ללא כותרת, 2018

 

בפרויקט פג'ה, קרן בנבנישתי בוחנת את יחסי הגומלין בין טיפוגרפיה וטופוגרפיה. מכונת הדפוס שנתנה השראה לפרויקט יוצרה במאה ה-19 בגרמניה, יובאה לפתח-תקוה ב-1932 על-ידי מתיישבים יהודים, ובה השתמשו להדפסת ניירות העטיפה ששימשו פרדסנים לאריזת תפוזי Jaffa בפתח תקוה. פרויקט פג'ה כמוהו כמכונת דפוס אלגורית שמוחקת שמות בעודה קוראת בשמם. בכל אחד מתהליכי ההדפסה הללו, בנבנישתי מנכיחה כפרים וסמ לים שכוסו במרוצת השנים, כפלימפססט, בשכבות על גבי שכבות של טקסט כתוב. פני השטח המודפסים של מפה או של נייר אריזה מראים כיצד היטלים היסטוריים, מניפולציות קולוניאליות ודמיונות אוריינטליסטיים חוקקים ומעצבים ומשנים טריטוריות, כשם שהתערבויות טיפוגרפיות יוצרות טופוגרפיות חדשות.

 

"פעולות על מקום"

אוצר: ולדמר טטרצ'וק (פולין)

הקומה השנייה

נעילה: 5.1.19

תערוכה של אמנים עכשוויים מפולין. העיר היא סיפור שלעולם לא נגמר, מִכְרֶה של זיכרונות, מקום ליצירת משמעות ומקור להשראה. העיר היא נושא התערוכה- ומרבית העבודות מתעדות פעולות שונות שנעשו באתרים בעיר.עבודת וידאו של האמן הפולני המפורסם מירוסלב בלקה, המציגה את מפת לובלין שמוצבת במחנה הריכוז הנאצי מיידנק, ממקדת את התערוכה וקובעת את הטון שלה. העבודות המשתתפות בתערוכה מתייחסות לעיר לובלין שבפולין, אבל המחשבות שהן מעלות והאופן שבו הן מהדהדות בצופה רלוונטיות לכל עיר באשר היא, ולא מוגבלות לעיר הזו בלבד. השאלה האם רחובות העיר הם מקום לאמנות- נותרת פתוחה.

 

אמנים משתתפים לפי סדר א"ב:

אגאתה רוצ'ינסקה וברברה גריקה, ארוטיון סרגסיאן, מירוסלב בלקה, צזארי בודז'נובסקי, צזארי קלימשבסקי, עדינה בר-און, רוברט קושמירובסקי. העבודות באדיבות האמנים וגלריה לבירינת, לובלין

 

בערב הפתיחה - GoraParasit עם המופע "Electric Dreams":

אוסף של פיסות של אינפורמציה מרחבי הרשת. סצנות מסרטים, סרטוני יוטיוב, דיווחי חדשות ונאומים היסטוריים מתלכדים, והופכים לאקט תיאטרלי בעל ממשות פיזית. במהלך המופע, שחקנים משחזרים בדיוק מירבי כל קטע שנאסף, דרך פעולת "ליפסינק" גופנית. היצירה היא פרק חדש בגוף עבודות מתמשך של האמנית, אשר עבודתה המאופיינת באסתטיקה אפלה, פותחת פרשנויות חדשות לאופן שבו אנחנו צורכים דימויים ביומיום, ולמתח הגופני שמתחבא תחתם. המופע בשיתוף ניסן נתיב ופסטיבל פרינט סקרין הבינלאומי לאמנות דיגיטלית

 

מחיר: 20₪, כניסה חינם בשבת

 

פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

צילום: מירב הימן ואילת כרמי

מיוחד: "Ctrl+Print" - כנס עיצוב והדפסת תלת מימד

 

מתי: 08.11, 17:00

איפה: בית הנסן, ירושלים

 

"Ctrl+Print" הינו כנס עיצוב והדפסת תלת מימד המתקיים בשיתוף פעולה בין המחלקה לתואר השני בעיצוב תעשייתי והמכון לכימיה באונ' העברית, מוזיאון המדע והרשות לפיתוח ירושלים.

 

הכנס יוקדש למעצבים הפועלים בשדות התלת המימד ולאפשרויות הרבות והשונות שתחום זה פורש בפני מעצבים. הכנס מבקש לשפוך אור על הזווית העיצובית והממשקים עם ענפי תעשיה שונים, להצביע על טרנדים עתידיים, מגמות עכשוויות ובעיקר להראות את הגישה הייחודית המאפיינת פרויקטים של מעצבים.

 

ההרצאה המרכזית, תנתן על-ידי המעצב דריס ורבוגן מהסטודיו אנפולד Unfold באנטוורפן, שנבחר למעצב השנה בבלגיה לשנת 2018. ורבוגן מרצה ומלמד באיינדהובן בתארים השניים ועבודותיו מוצגות במוזיאונים ברחבי העולם.

 

במהלך הכנס יתקיים קוקטייל הדפסה - ארוע אוכל המשלב הדפסה ליצירת חוויה שלמה עליו ינצחו המעצבים שאול כהן, בוגר התואר השני, ומיכל אביתר, בוגרת התואר הראשון, מעצבת מזון וכימאית שכעת לומדת במסלול אודות שבתואר השני. כמו כן תוצג תערוכה ובה עבודות של סטודנטים ממחלקות שונות בבצלאל העוסקים בהדפסות תלת מימד (עיצוב תעשייתי תאר ראשון ושני, קרמיקה ואופנה וצורפות).

 

הכנס מופק ונאצר ע"י דב גנשרוא ומאיה בן דוד המלמדים בתכנית לתואר השני בעיצוב תעשייתי וכן בתכנית לתואר הראשון בעיצוב תעשייתי. "Ctrl+Print" הינו חלק מכנס נרחב יותר שהתקיים יום לפני כן באוניברסיטה העברית.

 

** הכניסה חופשית **

פרטים נוספים על האירוע ניתן למצוא כאן, ניתן להירשם כאן