פאנטקייס: "הקהל בישראל הוא מהמטורפים בעולם"

אגדת הדאבסטפ פאנטקייס חזר לישראל ואנחנו תפסנו אותה לשיחה קצרה. אז מה הוא חושב על הסצנה הישראלית, על התפתחות הדאבסטפ בעולם ואיך הוא שומר על מעמדו? • נכנס לקצב

פאנטקייס
פאנטקייס | צילום: עמית מזרחי

סצנת הבייס בישראל ממשיכה לצבור תאוצה. אחרי שבמרץ האחרון וירטואל ריוט ובארלי אלייב עשו היסטוריה, בשבוע שעבר הגיע תורם של פאנטקייס ואולסיל להראות שסצנת הבייס הישראלי כאן כדי להישאר.

 

פאנטקייס, שנחשב לאחד מהאבות המייסדים של הז'אנר, הוא אחד מאמני הדאבסטפ האהובים בעולם. האנרגיות האדירות שהוא מביא איתו לבמה יחד עם היכולת שלו לדבר למעריצי הניו סקול והאולד סקול כאחד הופכת אותו לאחד האמנים המיוחדים ביותר בסצנה.

 

רגע לפני אחרי הסט שלו, תפסנו את ה-DJ האגדי לראיון על החוויות שלו בישראל, התפתחות הסצנה בעולם ועוד.

 

פאנטקייס בישראל
פאנטקייס בישראל | צילום: רון קור

זאת לא הפעם הראשונה שלך בישראל, מה אתה זוכר מההופעה האחרונה שלך כאן?
"אני זוכר את ההופעה הזו טוב מאוד, היא היתה מעולה. גם בורגור וטומבה היו שם! זה היה מופע מדהים ואפל עם מערכת סאונד עוצמתית".

 

איך היה הקהל בהופעה ההיא ביחס לקהל שראית היום?
"ההופעה ההיא היתה גדולה יותר, אבל הקהל כאן נהדר כמו תמיד. הקהל בישראל הוא מהמטורפים בעולם והדהים אותי לראות את כמות האנשים שמזהים את הטראקים שלי, גם החדשים וגם הישנים".

 

אתה אחד ה-DJ's הכי ותיקים ומוערכים בסצנה וכבר שנים מככב כהדליינר בכל הפסטיבלים הגדולים בעולם. איך אתה מצליח לשמור על המעמד הזה גם בתקופות שבהן אתה לא מוציא מוזיקה חדשה?

"זה לא בדיוק סוד, אבל אני חושב שמה שעושה את ההבדל זה איזשהו 'קטע' שבזכותו באים לראות אותך. אני למשל מאוד אינטנסיבי בסגנון בו אני מנגן וזז על הבמה והמוזיקה שלי קשוחה מאוד. למזלי עדיין אוהבים את זה!".

 

פאנטקייס בישראל
פאנטקייס בישראל | צילום: רון קור

כ-DJ שעובד כל-כך הרבה שנים הספקת להפיק מוזיקה גם בעידן של האולד סקול וגם בניו סקול. מה ההבדלים בין הז'אנרים כפי שאתה רואה אותם ואיזה עידן אתה מעדיף?

"באולד סקול לא היה חוקים כלל כי הכל היה חדשני כל-כך ככה שיכלת ליצור כמעט כל דבר. היום, יש לא מעט חוקים בתוך בדאבסטפ אבל עדיין מספיק מקום לבטא את עצמך".

 

הרבה אמנים ישראלים כמו RIOT, Tetrix Bass, Whales ו-Lux עשו כברת דרך משמעותית בדרך לקדמת הבמה של הסצנה העולמית. האם יצא לך לשמוע קצת דאבסטפ תוצרת ישראל?

"בהחלט. אני מאוד אוהב את RIOT ו-LUX. יש להם סאונד מגניב מאוד וגם מה ששמעתי פה היום היה ברמה מאוד גבוהה".

 

פאנטקייס בישראל
פאנטקייס בישראל | צילום: רון קור